Forsterker til Audio Pro Black Diamond V1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer stopphue sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Audio Pro Black Diamond V1

Har kjøpt AudioPro Black Diamond V1 som drives av en Adcom GFA-5500. Dette låter meget pent og varmt, men jeg savner litt "punch" i bassen. Vil det være en ide å bytte til Rotel (som har litt strammere bass)? Eller er det rett og slett APBD som er litt seige? Er meget fornøyd med Adcom og vil muligens bytte ut høyttalerene. Noen tips?

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stopphue
    Har kjøpt AudioPro Black Diamond V1 som drives av en Adcom GFA-5500. Dette låter meget pent og varmt, men jeg savner litt "punch" i bassen. Vil det være en ide å bytte til Rotel (som har litt strammere bass)? Eller er det rett og slett APBD som er litt seige? Er meget fornøyd med Adcom og vil muligens bytte ut høyttalerene. Noen tips?
    Forsterkeren er det ikke, det der er en skikkelig forsterker med krefter i dyngevis til dine Black Diamond. Du kan jo vurdere disse, vil tro de er et bra valg til Adcomen; http://www.hifiklubben.com/no/produk...ere.htm?id=290.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt både Black og Blue Diamond V2, og synes de begge mangler trøkket i bassen. Vidunderlige til kontrabass, men ikke optimalt til eksplosjoner eller synthbass. De går dypt, men mangler hurtighet i den øvre bassen/nedre mellomtonen.

Mulig en sub kan gi litt mere punch. Tror ikke det er mye å hente ved bytte av forsterker.

Selv er jeg imponert over punchen i SA1550, men de går altså ikke så dypt. Har hørt Infinity Beta 50 skal være mye for pengene, men disse har jeg ikke hørt ennå.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Forsterkeren er det ikke, det der er en skikkelig forsterker med krefter i dyngevis til dine Black Diamond. Du kan jo vurdere disse, vil tro de er et bra valg til Adcomen; http://www.hifiklubben.com/no/produk...ere.htm?id=290.
    Forsterkeren har haugevis med krefter ja!! Er meget fornøyd. Den driver høyttalerne bra, men det er en "varm og seig signatur" på ADCOM'en. Hadde Rotel før, den spilte ikke så "pent", men hadde litt mer punch i bassen, altså den var strammere. Bassen ble mye dypere og penere med ADCOM'en. Tror nok jeg kommer til å bytte ut høyttalerne etter hvert. Vil ha den dype fyldige bassen til APBD, og punchen fra Dali blå serie. Tror det kanskje er å finne i QLN 612 hvis jeg får tak i det... Kjører Adcom og QLN til PC'n og det er en meget god match. B&W blir det nok ikke. Har hørt litt på 600 serien, men synes de var litt kjedelige. Mulig jeg tråkker på noen tær nå, ser jo at de er populære, men det var ikke noe for meg. Det blir mulig SA i kombinasjon med sub. Får se... Hvis noen er interresert i bytte, går det an å ta kontakt med gode tilbud...
    Takk for tilbakemld.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg har hørt både Black og Blue Diamond V2, og synes de begge mangler trøkket i bassen. Vidunderlige til kontrabass, men ikke optimalt til eksplosjoner eller synthbass. De går dypt, men mangler hurtighet i den øvre bassen/nedre mellomtonen.

Mulig en sub kan gi litt mere punch. Tror ikke det er mye å hente ved bytte av forsterker.

Selv er jeg imponert over punchen i SA1550, men de går altså ikke så dypt. Har hørt Infinity Beta 50 skal være mye for pengene, men disse har jeg ikke hørt ennå.
    Det er nemlig det, de ER vidunderlig på kontrabass, og dyp bass, men basstrommer blir litt for "snille". Skulle gjerne hatt høyttalere som kombinerte det beste fra to verdener. Blir f.eks. ikke det samme å høre på Dave Mathews Band som det var før. Jazz og pop låter pent. Har ikke all verdens budsjett p.g.a. en allerede oppgitt kvinne... Bytteforslag med APBD taes imot... Ikke B&W...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stopphue
    Det er nemlig det, de ER vidunderlig på kontrabass, og dyp bass, men basstrommer blir litt for "snille". Skulle gjerne hatt høyttalere som kombinerte det beste fra to verdener. Blir f.eks. ikke det samme å høre på Dave Mathews Band som det var før. Jazz og pop låter pent. Har ikke all verdens budsjett p.g.a. en allerede oppgitt kvinne... Bytteforslag med APBD taes imot... Ikke B&W...
    Hvordan vil Dali Ikon 6/7 eller Suite 2.8 låte i forhold til APBD? Med sub i tillegg selvfølgelig...
    Var å hørte på apbd i dag, og det er som dere sier, de mangler noe i mellomregistret på bassen! men det var jo fantastisk lyd hørte dem med en HK avr 235 jeg da...

trenger råd fort skal handle høyttalere/sub på lørdag, og har veldig lyst på suite altså...... (bare jeg får høre hvordan de er)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. er ikke akkurat en hifi ekspert, men jeg har selv AudioPro Black Diamond V2 og synes de spiller bra bass. En kamerat av meg har B&W DM603 S3 Høyttalere, som koster over 2000 mer, og vi er begge enige i at BD høyttalerne spiller minst like bra bass, om ikke bedre. Begge bruker for tiden Denon 2106 forsterker.(Nad`en er sendt til Danmark for oppgradering)

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petto
    Hmm.. er ikke akkurat en hifi ekspert, men jeg har selv AudioPro Black Diamond V2 og synes de spiller bra bass. En kamerat av meg har B&W DM603 S3 Høyttalere, som koster over 2000 mer, og vi er begge enige i at BD høyttalerne spiller minst like bra bass, om ikke bedre. Begge bruker for tiden Denon 2106 forsterker.(Nad`en er sendt til Danmark for oppgradering)
    Har selv V.2 av denne høytaleren, og kan bekrefte at det hverken mangler dyp bass, eller punch, men det disse høytalerne trenger er krefter!! (dette er 4 Ohms høytalere)
    Jeg syntes at det var ganske ok punch med min Yamaha rx-v 650 reciever, men så skaffet jeg et sett med monoblokker som leverer 290w i 4 Ohm, og wow!
    Folk som har hørt forskjellen hos meg tror ikke sine egne ører.
    Prøv med en kraftigere forsterker, eller et effekttrinn og bedømm selv.
    Har hørt mange B&W høytalere i 6 og 700 serien, og når det kommer til bass synes jeg de mangler mye i forhold til Black Diamond!

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hørte BD v2 på noe Sony greier, uvisst hvilken modell. Jeg må si jeg synes det er merkelig at jeg syntes den manglet så mye i mellombassen til å få så gode kritikker. Lytterom og forsterker betyr nok mye for lyden. Det var ikke så rent lite krefter du ga dine BD da! :lol: Den er tydeligvis ganske krevende. Jeg likte lyden meget godt ellers, så hadde jeg hørt BD på rett receiver hadde jeg kanskje endt opp med 2 par slike.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner denna tråden litt.

Forslag til stereo forsterker til Audio Pro Black Diamond V2? Rundt 5-6000,-. Gjerne brukt.

Er det noen merker som utpekter seg som mere passende enn andre?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •