Ren DD/DTS dekoder med digital ut

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ren DD/DTS dekoder med digital ut

Finnes det et produkt som kan dekode DD/DTS og videresende det dekodete signalet digitalt uten noen form for volumkontroll? Denne boksen må også ha muligheten for å velge å ha kun 2 høyttalere og mikse inn LFE signalet i det signalet som da skal være tilgjengelig på en digital utgang.

Dette blir da som en surround prosessor (helst uten volumkontroll) med digitalutgang for det ferdigprosesserte signalet (2.0 PCM).

Og det skal helst ikke koste for mye..

Grunnen til at jeg vil ha dette er at jeg vil ha LFE signalet med på film selv om jeg bare har 2 kanals anlegg. Finnes det noen mulighet for dette? Er det noen rimelige surroundreceivere som sender ut ferdigprosessert signal digitalt?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vosten
    Finnes det et produkt som kan dekode DD/DTS og videresende det dekodete signalet digitalt uten noen form for volumkontroll?
    Hva er det egentlig du spør om her?

Ja, det finnes rene surround-dekodere (som ikke er forforsterkere, altså har ikke volumkontroll). Disse videresender signalet analogt, i 6 kanaler. Hvis signalet skal sendes videre digitalt, så er det jo ingen dekoder!

Jeg vet forøvrig ikke om noen som lager slike bokser lenger, men Technics hadde i hvert fall noen modeller for endel år tilbake. Har sett enkelte dukke opp på bruktbørsene av og til. Koster ikke så mye heller.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvad er i veien med å velge "Sub No", "Center No" og "Surround No", eller bare "Stereo" i set-up menyen på dvd spilleren og ta signalet ut analogt fra "Front L/R Out" terminalene ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Hvad er i veien med å velge "Sub No", "Center No" og "Surround No", eller bare "Stereo" i set-up menyen på dvd spilleren og ta signalet ut analogt fra "Front L/R Out" terminalene ?
    Da får du ikke med dypbassinformasjonen fra .1 kanalen. 99% av dvd spillere sløyfer LFE kanalen i downmiksingen. De fleste surroundreceivere derimot tar det med ved downmiksing, men da har du ikke tilgang på et rent linjesignal med fiksert volum.

Grunnen til at jeg vil ha signalet ut igjen digitalt er at etter dekoding er signalet PCM og ikke DD eller DTS. PCM signalet blir deretter konvertert til et analogt signal i en d/a konverter. Det er det ferdig dekodete PCM signalet jeg vil ha tilgang på før det blir konvertert til analogt.

Ser derimot ikke ut som dette produktet eksisterer, så jeg må nok nøye meg med et analogt signal fra en reciever/prosessor inn i AD konverteren i min Lyngdorf TDA2200.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •