Cerwin Vega Al 1000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Cerwin Vega Al 1000

heihei=),net kjøpt mg et par AL 1000 høytalerer og ein denon 1560 forsterker,spiller sinsjukt fint og høgt forslag til sub? ta kontakt
    mvh stein arild

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du må nåkk ha ein stroker 18

Det er ganske goe basser i dei. så du må ha nåkå me trøkk. stroker 18. kan leiga min

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du mk2 versjonen siden du har gitter?

en clsc 15s gjør nok jobben!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp har mk2 så du meine atte den sko klart jobben?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nalegutt
    jepp har mk2 så du meine atte den sko klart jobben?
    en eller 2 stk av CV classic 15 subbene gjør jobben. Har selv AL1000mk2, funker godt de . Mangler litt helt i bunnen men. En anna ting som er litt synd, er litt oversensitive sikringer i de .. men da spiller du grisehøyt da. Og du sparer elementene (disse er DYRE!).

En siste ting, skaff deg en NAD 218 eller noe, da skal du se det blir livat. Selv bruker jeg en S200, og det er ikke den som gir seg på fester for å si det slik .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har selv AL1000? hehe,har du sub i tilleg? har nett fåt di,å eg syns di spiller bra høgt til å ha så liten forsterker på di,2x150 w rms i 8 ohm.. å kor stor er den du har på dine?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nalegutt
    du har selv AL1000? hehe,har du sub i tilleg? har nett fåt di,å eg syns di spiller bra høgt til å ha så liten forsterker på di,2x150 w rms i 8 ohm.. å kor stor er den du har på dine?

Kjører NAD S200 på mine (2x200watt@8ohm, men i kjent NAD stil yter den endel mer. Iallefall ifølge tidsskriftene som har testet den).
    Faktisk hadde jeg fest med anlegget mitt for 1uke siden, første gang med sub til AL1000(hatt disse siden 2000.). Subben som ble brukt var en B&W ASW850, så den er jo i en litt anna liga enn hva AL1000 er. Men det puncha bra sammen dette .
    Men har også kjørt på med en hjemmesnekra bilsub (Cerwin Vega! VEGA154 element 15", med en 200watter i bakhånd), det spilte merkbart mer i bunnen, bedre vet jeg ikke helt .

MEn sjekk ut Classic15 subbene.. de er enormt bra, spessielt med tanke på ytelse pr kr.

Som du kanskje har skjønt har jeg bare AL1000mk2 til festbruk nå . Men til det bruket er di så si i highend land . Gjelder kanskej alle CV modeller?! .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg skal sjekke den ut ein kompis kom net in dørane me ein stroker 18,me rockford bilforsterker å gelebatteri til meg *ler* dt tar lit av mn det river ner hus! hehe,mn jah,eg sko hat tak i ein eller 2 nad 218,vet du om nåken til salgs,eg er liksom 16 år,ikkje allverdens rå

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da ville jeg heller kjøpt Fable sin Carver 2600.. vet ikke hva han skal ha. Men den er vel brukt, så 8000kr får du den sikkert for. Den er dyr ny!.. Den er helt RÅ!

EDIT: Fabian heter fyren .. du har han på denne tråden.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp carvern til Fabian i stede for 2x218. Spiller MYE bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har selv al1000 dog mk1, men kan ikke skjønne at du trenger sub, ikke til musikk ihvertfall, mulig til film, men neppe til musikk.. da ville jeg heller satsa på en kraftigere forsterker.
    jeg bytta ifra en litt for liten forsterker (i forhold til høytalerne) som jeg og endel andre syntes spillte bra, til en gemsound pa5505forsterker med cambridge c500forforsterker, dette kosta totalt 5500kr
    bestilte forsterker ifra usa. kosta 4k med frakt og kom på 5dager, forforsterker kostet 1500kr på hifiklubben i drammen.

synes denne combo'n ga mye for pengene, og MYE bass

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mn kor stor var forsterkaren då? hehe,eg trenger bass joh! meme ,kim spiller best av mk2 å mk1?.. bass,er viktigt.. 15 tommerene tar ikkje alle bassene eg speler mn når eg skal spele høgt så dei høytalarane kan ,så må eg stille ner bassen litt,å vis eg skal ha allt i sammen så må eg til me ein sub,net no står det ein stroker 18 bak sofaen,å det funker ,,mn tenkte på nåke så ikkje va så villt som det:P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gemsound forsterkeren er på 2 x 500watt 8 ohm 2x 1000watt 4 ohm og brokoblet 1 x 2000watt i 4ohm

det er vifter på forsterkeren som er merkbart lydnivå på, men jeg har forsterkeren i et annet rom så jeg merker ikke noe til det

min forrige forsterker er en myryad mi120 120watts forsterker som spiller stereo 2x60watt, noe som jeg alltid har visst har vært for lite, men den har lagd nok leven....

http://www.topdjgear.com/gepastpoam.html

og det tok uffatelige 5dager ifra jeg bekreftet visa kortet og ordren, til jeg fikk den. utrolig bra sier nå jeg

ringte hifiklubben i tønsberg og de måtte bestille forforsterker ifra danmark, og det tok 9dager før de hadde den.. dro til drammen og hentet en på hifiklubben der, da tbg ikke trodde drammen hadde

har kjørt en del basstester og når forsterkeren og høytalerne blir tynt maks, så blir det små bølger i vannglasset på bordet oppe i 1 etasje.

utrolig artig.

ville nok tro at det er en bedre combo en nad218

men det er viftestøy, + at du trenger en 16amp kurs.. da forsterkeren trekker 3400watt i oppstart
    noe jeg har testet.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjør ivertfall på med plenty strøm.. jeg brukte 2x300wrms på mine å det ble i minste laget

Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann, likte godt den Denonen din har samme selv.. en klassiker av en forsterker, spiller ikke så værst heller

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har et par stroker 18 subber jeg skal selge.. du trenger da en ekstra forsterker.. pris, 4500kr stk inkl kasse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •