LFE level

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: LFE level

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LFE level

Lurte på om "LFE level" på forsterker skal stå på noe spesielt? På min forsterker kan jeg justere den fra null til minus femten...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Lurte på om "LFE level" på forsterker skal stå på noe spesielt? På min forsterker kan jeg justere den fra null til minus femten...
    Subwoofer-nivået er kanskje noe av det vanskeligste å justere riktig. Testsignalene som sendes ut for kalibrering med lydtrykksmåler dekker nemlig kun et begrenset frekvensspekter sammenlignet med nivåjusteringen av resten av høyttalerne.

Det beste er etter min mening å justere de andre høyttalerne med lydtrykksmåler. Så setter man en av dem til small. Så kjører man frekvenssveip fra f.eks. 20Hz til 1000Hz og justerer subwooferen slik at bassen høres ut til å være på riktig nivå i forhold til de høyere frekvensene.

Noen receivere har som du sier en egen justering for LFE-kanalen. Hvis subwooferen etter kailbrering gir for høyt nivå så kan du justere ned dette. Dette er normalt noe man kan justere etter smak, siden LFE-kanalen spiller et helt eget spor som er uavhengig av de andre kanalene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •