Garanti på høyttaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Garanti på høyttaler

Kjøpte Cerwin Vega V15f høyttalere for litt over ett år siden,men da jeg testet de med en ny forsterker i dag så la jeg merke til at basselementet er borti støvdekselet. Det kan vel ikke stemme at de skal ha kontakt? Burde vel være en garantisak det her..?

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes rart ut. Jeg ville hørt med forhandler. Om ikke basselementet er sprengt pga. uansvarlig bruk (som ved å stikke høyttalerledningene i stikkontakten eller no:wink: ), så bør vel dette gå som garantisak.

Men sånn jeg forstår det utifra beskrivelsen, så fungerer basseren enda!? Er det samme problemet med begge høyttalerene?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei,de er ikke sprengt..

ja,det er begge høyttalerene.

nei,elementene er ikke sprengt,men det er blitt en slags liten skramme på den ene i og med at dekslet går innat,har hørt at andre har hatt samme problemet og men det må jo gå han og ha på dekslene...

har sendt en epost til hifi-klubben men har ikke fått noe svar fra de enda..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har slike høyttalere i trenigslokalet , de tar også borti rammen til frontstoffet.
    Plukket av fronten på begge og spiller uten.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det der går på garantien tror jeg.. synst å huske en på forumet til hifiklubben hadde samme problemet å han fikk nye

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han fikk nye høyttalere? Kan jo ikke være sånn at man ikke kan ha på dekslene.. får ringe inn og høre med de i morgen. Er det ikke 2 års garanti på alt man kjøper på hifi klubben? Noen som vet?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonmalmo
    Han fikk nye høyttalere? Kan jo ikke være sånn at man ikke kan ha på dekslene.. får ringe inn og høre med de i morgen. Er det ikke 2 års garanti på alt man kjøper på hifi klubben? Noen som vet?
    Det er vel 5 år garanti i følge forbrukerloven eller kjøpsloven. Husker ikke helt.

Hifiklubben selger vel en sånn idiotforskring ved siden som er på 2 år eller noe sånt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnis
    Det er vel 5 år garanti i følge forbrukerloven eller kjøpsloven. Husker ikke helt.

Hifiklubben selger vel en sånn idiotforskring ved siden som er på 2 år eller noe sånt.
    ok,men da burde det ikke være noe problem.. Får høre med de i morgen så finner vi ut av det men takk for all informasjon. =)

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig er jeg ganske lei av hifiklubben.. Ihvertfall den i Bergen.
    Jeg hadde problemer med det ene elementet i mine høyttalere. Og fikk beskjed om at dette måtte til danmark for å rekones. Etter nesten to uker var ikke elementet engang sendt.. Jeg ble arg, og fikk beskjed om at jeg kunne KJØPE et annet BRUKT element..
    Da jeg sa jeg hadde pluss forsikring på høyttalerne fikk jeg beskjed at dette ikke gjaldt elementer!!!!! Så jeg måtte bare punge ut med en ganske høy sum for det brukte elementet....
    En annen gang skulle jeg kjøpe noe annet, og spurte om jeg kunne få med en pakke tara labs missing link kabel, jeg har tross alt svidd av mange tusenlapper i butikken.. Men neida, svaret jeg nå fikk var at på hifiklubben skulle det ikke være forskjellsbehandling!!!!!!!! For pokker da.. Ikke gøy å finne ut etterpå at andre ikke har hatt problemer med å få elementer på forsikringen. 100% at andre har fått pruta når de har handla også...

I tillegg til dette har jeg sendt flere mail med spm angående min denon 2910 dvdspiller.. Har jeg fått svar.. NEI...

Mulig jeg bare er et unntak, men jeg har SÆRDELES liten tiltro til hifiklubben bergen og tviler på at noen av mine fremtidige kjøp (det blir nok mange av disse da jeg er bitt av basillen) blir gjordt derfra..

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være greit å skrive ut en kopi av forbrukerkjøpsloven og ta denne med seg i butikken om du oppfatter at de ansatte i butikken kanskje prøver å være vrange?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja,det hadde jo vært en ide men er det noen som vet om det er 5 års garanti eller om den garantien bare er den man kan kjøpe utenom? hifi klubben har visst en sånn garanti også om jeg ikke husker helt feil...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du krav på hvis varen har en mangel?

Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dette betyr at varer som er kostbare og som faller mye i verdi ikke kan kreves omlevert (for eksempel biler og motorsykler). Masseproduserte varer som finnes på lager vil det som regel være kurant å kreve omlevert (for eksempel mobiltelefoner, klær osv.). Uavhengig av om selgeren skaffer en ny vare eller retter mangelen kan du kreve at dette gjøres kostnadsfritt, det vil si at du får dekket alle omkostningene du har hatt for å få mangelen utbedret.

Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet.

Prisavslaget skal tilsvare reduksjonen i varens verdi. Er varen bare verdt halvparten så mye med mangelen, kan du kreve et prisavslag på 50 %. Dersom mangelen ikke er uvesentlig, kan du i stedet for prisavslag kreve å heve kjøpet. Du må da levere varen tilbake til selgeren mens selgeren må betale tilbake kjøpesummen pluss forsinkelsesrente fra det tidspunktet du reklamerte på feilen.

Dersom du har lidd et økonomisk tap, kan du i tillegg i en del tilfeller kreve erstatning fra selgeren. Merk deg at du plikter å begrense tapet, og at du ikke får erstattet tap i næringsvirksomhet.

Når må du klage - klagefrister

Hvis du oppdager at noe er feil ved varen, må du melde fra til selger innen rimelig tid. Det vil alltid være tilstrekkelig at du klager innen to måneder etter at du oppdaget feilen, men i praksis vil både du og selger være tjent med så rask reaksjon som mulig.

I tillegg til at du må reklamere innen rimelig tid, må du overholde de absolutte klagefrister. Hovedregelen er at klagen må skje senest to år etter at du overtok tingen. Fristen er imidlertid fem år, hvis tingen er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Dette gjelder for eksempel kapitalvarer som møbler, biler, radio/tv-apparat og byggevarer. Vær også oppmerksom på at selger i garanti eller lignende kan ha gitt deg lengre klagefrister enn loven.

Vi anbefaler at du skaffer deg skriftlig dokumentasjon for når du reklamerte og hva det gjaldt, slik at man avskjærer tvil om klagen var fremført i tide.

"utdrag fra forbrukerportalen.no"

Da var vel ikke det noe og lure på lenger..

Ny høyttaler(e) på meg da..

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm eneste problemet jeg har hatt med klubben i ålesund som jeg bruker er at de er litt treige til tider å svare på mailer. Fikk ny bass til den ene clsc12en min å d gikk kjapt å få ny bass i den ene av mine v-6f og når en av de røyk. alt dette på garantien.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var ute med dekslene på hifiklubben i dag og de sa at dette var ett problem som var på alle cerwin høyttalerne i V serien.. Merkelig at de fortsatt selger en høyttaler med "feil". Hvis man spiller over en lengre periode og er skikkelig uheldig så kan jo det resultere i at faktisk dekslet går så mye borti elementet at det tilslutt blir hull...

Er kanskje en feil som er kommet etter at Cerwin Vega flyttet produksjonen til asia.. vet ikke,men de skulle hvertfall prøve og få fiksa på dekslene på verkstedet så får jeg se..

Foreslo at jeg kunne betale ett mellomlegg og få ett par i C serien i stedet men vet ikke helt om de var så positive til det

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •