Brenning av kopibeskyttede plater

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Brenning av kopibeskyttede plater

Er klar over at "lovligheten" her kan diskuteres, men leser dere forumets retningslinjer er dette et tema som ikke kan diskuteres her på forumet. Håper dere kan respektere denne holdningen, og ikke komme med "utblåsningen" som jeg opplever kommer nesten hver gang slike tråder slettes...

Det finnes for øvrig flere andre forum, både norske og engelske, som ikke har samme holdning til slik diskusjon.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Merkelig at det gjekk ann å diskutere divx da og ikkje dette.................men ok, du som er sjef

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    DivX er OK, og generelt er det OK også å diskutere kopiering, såfremt en ordlegger seg på en forsiktig måte, noe denne tråden ikke gjorde. Lag en ny tråd der dere utelater plateselskapenes grådighet osv., og kun diskuterer det tekniske aspektet, så er det forsåvidt greit inntil videre, det! Husk imidlertid at det på den ene siden er "lovlig" å kopiere sine egne filmer, men å støtte opp under diskusjon som helt klart viser til piratkopiering (da en inkluderer elementer som produsentens grådighet osv), kan defineres som noe helt annet enn lovlig, og AVforum kan i ytterste fall holdes ansvarlig.

Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her vil jeg bare rose lygren. -- slike ting er det så utroolig lett å skaffe seg tilgang til på nettet uansett; step-by-step instruksjoner, fullstendige programmer osv.

Målet er selvsagt alltid i gråsonen ("jo.. det er bare til meg, altså") ..

Så, takk, lygren, for at du luker ut slike ting fra forumet. Når jeg meldte meg inn her, så var det for å høre på, formidle, og dele erfaringer om hifi-utstyr. Og din (og da også avforum's) policy på slike ting er veldig fin å ha, for å gjøre det hele mer oversiktlig og rent. Et egnet spesifikt forum for AV-interesserte.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så, takk, lygren, for at du luker ut slike ting fra forumet

Får luke ut alt da og ikkje berre kopiering av cder, divx er jo like masse i grenseland.

Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel heller det jeg mente, jolly. Her er det jo mulighet for åpen debatt, som kan trekke i det uendelige. :?

Jeg mener, kopiere en cd, for å spare til i bilen osv, folk som vil faktisk duplisere cd'r, for salg, (og da gjerne helt legitimt, med eget band/opptak/whatever) . . dette er ting som såklart er helt greit, men jeg ser på dette som feil forum uansett..

At det er forskjell på kvaliteter når en skal kopiere bits, det har jeg litt problemer med å se. (men jeg har ikke dyre høytalerkabler heller)

Men det skal sant sies, at jeg har en hifi (om enn noe gammal) kasettspiller som jeg bruker til å lage kassetter til bruk i bilen.. :}

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det skal sant sies, at jeg har en hifi (om enn noe gammal) kasettspiller som jeg bruker til å lage kassetter til bruk i bilen.. :}
    Jøss er det fortsatt folk som bruker kassettspiller bortsett fra småbarn (eventyr) og pensjonister (Sputnik).

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kassetter? Hva er det? :lol:

Robert

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet med at "hoveinnholdet" i denne tråden ville bli slettet, og synes det er riktig i forhold til forumets regler. Selv om formålet var å bruke evt. info til privat bruk/backup..

Mvh

AK

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir for dumt når man berre tar denne og ikkje tar resten som har med kopiering å gjere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lukter litt gammel fisk dette her. Enten så sletter man alt eller ikke noe. Har du/dere ikke tid til å moderere får dere skaffe flere moderatorer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Som nevnt, ikke la dette bli en diskusjon slik dere legger opp til nå. Jeg håper jo dere respekterer forumets regler, spesielt siden dere er jevne besøkende. Selv om dere ikke nødvendigvis er enige, ligger det en helt legitim avgjørelse bak forumets regler. Ting er for øvrig ikke alltid enten eller, så her gjelder det å vise litt takt og tone, så løser dette seg!

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg er ferdig med diskusjonen

Eg veit korleis eg skal få mine mp3 filer, og siden det ikkje er lov å diskutere slikt her inne holder eg det for meg sjølv---punktum

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskelig å respektere regler man ikke vet/skjønner årsaken til. En nærmere forklaring hadde vært på sin plass. Det gjelder også det mystiske forbudet mot prisdiskusjoner. Vanlige dødelige blir jo gale når det eksisterer 31 ulike kategorier. Og når man lurer litt på en pris så må man veksle fram og tilbake mellom kategoriene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Kort begrunnelse:

Kopiering:

Synes Jolly beskrev dette godt (noe forkortet) "dersom du...hinter til å kopiere filmer du ikkje eiger sjølv for å spare penger, er ikkje lov her på forumet."

Videre begrunnelse finner du lenger opp i denne tråden.

Skille pris/teknisk diskusjon:

For at forumet skal være oversiktelig samt ha en teknisk profil, ønskes pris og teknisk diskusjon adskilt. Dette er en strategisk avgjørelse, for forumets langsiktige profilering. Du har for øvrig full mulighet til å diskutere pris, men da i korrekt forum. Du har altså to deler å forhold deg til; de tekniske forumene, og prisforumet. Diskuterer du pris, benytter du det siste. Veiledende priser er for øvrig greit å oppgi i sammenheng med teknisk diskusjon, da selvsagt mye AV-utstyr må diskuteres i forhold til pris.

Er for øvrig klar over at dette betyr litt mer arbeid for de av dere som flittig benytter forumet (som jeg er meget takknemlig for!), men tror dette vil være i forumets, og dermed deres egen interesse på litt sikt!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg egentlig ikke se at det var noe galt med denne diskusjonen. Det var en linje som var på kanten, men den kunne jo en moderator ha slettet istedenfor å slette HELE diskusjonen.

Jeg skjønner ikke bæret av hva slags langsiktig profilering du snakker om. De andre forumene som har prøvd en lignende oppdeling har ikke akkurat blitt så populære at det gjør noe. Men det er du som bestemmer, så gjør hva du vil. Jeg har omsider blitt vant til oppdelingen, selv om jeg ikke liker den. Men folk jeg kjenner synes forumet er lite brukervennlig og går heller andre steder.

Når du har lest innlegget foreslår jeg at du sletter hele denne tråden. Den har ihvertfall ingenting med audio/lyd å gjøre.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei

Jeg er ikke opptatt av at AVforum skal bli like "stort" som f.eks. Hardware.no, men at de som faktisk benytter forumet føler at det er oversiktelig og enkelt å bruke. Jeg synes nå forumet har en fin trafikk, om en kanskje litt lavere enn ønskelig, men er definitivt på god vei til å bli et seriøst forum for teknisk AV-diskusjon, som er forumets formål. Det er ikke forumets intensjon å vokse seg stor over natten, men heller vokse sakte og sikkert, slik at den trafikken som kommer kan håndteres på en skikkelig måte.

Det er selvsagt dumt at dine venner synes forumet er uoversktelig, men en kan ikke alltid gjøre alle til lags, dessverre.

Jeg registrerer at det er en del som mener prisdiskusjon bør tillates over hele forumet, noe jeg mener vil gjøre ting enda mer uoversiktelig.

Forumet er for øvrig under konstant utvikling, og de av dere som har konstruktive formeninger, setter jeg stor pris på at sender meg en PM. Det viser bare entusiasme at dere tar dere tid til å diskutere forumets form, og det synes jeg bare er kjempebra!

Newcomer megavolt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes forumet er bra som det er jeg

Gjør egentlig ikke meg noe at det er delt etter prisdiskusjon og teknisk diskusjon.

Andelen useriøse meldinger er jo mye høyere på f.eks hw.no

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare minne om at vi tross alt er gratir brukere av forumet, og derfor å anse som gjester her. Om dere utveksler mailadresser eller MSN så er det selvsagt fritt frem, men de reglene som er satt av forumet følger vi. Skulle det være svært gode argumenter for endringer så frem heller et forslag til Admin. Slik det er i dag klarer vi helt utmerket å få diskutert det som er hovedinteressen til mange av oss, og jeg synes ikke vi skal sette oss i den situasjonen at forumet blir stengt eller medlemmer blir kastet ut. Vi får faktisk en ganske klar oppskrift på hvordan vi kan diskutere emner som i seg selv ligger helt på kanten av loven til og med, så det hele er i grunnen ikke noe å sutre for...

Keep up the good work :!:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Takker for støtten, Snicker-is. Jeg vil imidlertid understreke at det er helt OK at folk tar opp ting de ikke er fornøyd med, det er bare i forumets interesse (selv om det kanskje er best dere tar det direkte til meg eller en av forumets dyktige moderatorer). Vi har inget ønske om å dytte irriterende regler som ikke har noe for seg over brukerne, som vi selvsagt er meget takknemlige for at bruker vårt forum. Tar for øvrig ikke hele forklaringen med inndelingen igjen, men Megavolt er helt klart inne på noe vesentlig når han poengterer det lave antallet "useriøse" innlegg, som visse andre forum "plages" av. Når det er sagt, kan useriøse innlegg også tilfredsstille visse behov og ønsker hos brukerne, men AVforum vil etter min mening ikke fungere hvis profilen sklir ut slik at forumet ikke lenger besøkes av de eksperter som vi er så heldig at velger å ta turen innom! Husk at det ikke er lett å holde på en slik kompetanse som etterhvert besittes av AVforums brukere, det gjelder selvsagt også hvis forumets regler ikke lenger er levelige, men som dere ser, fungerer oppdelingen faktisk relativt bra. Stadig mindre flytting, og folk står litt friere i prisforumene, som dermed stadig benyttes mer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •