Signalkabebel til Marantz og Klipsch?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Signalkabebel til Marantz og Klipsch?

Heisann!

Venter Marantz SA-15 innenfor døra om ikke altfor lang tid. Det jeg lurer på er hvilke anbefalinger folk her på forumet kan gi på analoge signalkabler som egner seg godt mellom Klipsch RF-7, Rotel RSP-1068/RB-1090 og Marantz SA-15? Skal kjøre analog bypass og vil da ha en kabel som utgjør en god kombo mellom disse komponentene.

Er ute etter en litt mildere, men samtid veloppløst og fin diskant, godt med detaljer over hele frekvensområdet, og godt med dynamikk.

Har kikket litt på Kimber, MIT, PM Audio, Van den Huul, Synergestic Research, Renaissance Audio, men er ikke sikker på hvilke merker/modeller som vil egne seg best av disse. Tar gjerne imot tips her!

Betaler opp til 3500kr, helst 1,5m lange.

Er det noen som har forslag til gode kombinasjoner?

Tusen takk på forhånd!

Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo vurdere "Black Magic". Det er veldig gode kabler, og de er heller ikke så dyre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er rimelig dyre mtp at jeg skal ha dem 1,5m lang og må ha bra terminering, men de ligger jo rundt prisen jeg har tenkt å bruke . Det er jo 50% avslag på alla Synergestic Research kabler hos RuBe nå. Hva med SR Looking Glass Phase II ?
    Hva med de andre kabelmerkene da?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett på de du finner her?

Audiophile har testet dem her.

Jeg har selv en 0.5m NF-7 signalkabel og en 0,5m h-flex optisk kabel og er kjempefornøyd. Bruker dem fra h&k dvd til h&k receiver til cayin effektforsterker.

Det er bare å sende mail til extremecable hvis du har spm. om kablene, kjempegod service.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen grunn er jeg skeptisk til dem

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MIT og Van den Huul er mine favoritter til det oppsettet. Synergestic Research er ikke bra til klipsch iallefall, lyden blir for lys liksom. Ikke vurdert de nye til TaraLabs da ? de er litt grøvre i målet!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg Silk mk2, men de skal snart bort, lyden blir for spinkel syns jeg. Mest lyst på Black Magic, men lommeboka sier AU AU. Skal teste de nye TaraLabs etterverdt.... (tenker da på signal kabler).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har lyst på Van den huul jeg og, men er redd det blir for mykt. Ble advart litt mot å bruke marantzen og vanden huule til 3-4000kr, sa det ble litt vel mykt og mangel på dynamikk.... Er kimber noe fint?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kimber er skikkelig ja. uten tvil.. mangler litt i toppen, men utrolig bra ellers. Grunnen til at jeg valgte Silk den gangen var pga at det var den som var best i mellomtone og topp partiet. Men jeg syns lyden rett og slett blir for kjedelig med denne kabelen nå . Men Kimber, det kan jeg tenke meg låter rimelig digg på Klipsch. Marantz låter allerede mykt .. silkemykt i mine ører.

Tror faktisk du kommer lengst med en Black Magic Intro kabel her, med bullettplugg eller WBT nextgen..
    http://www.pmaudio.no/index2.php4?me...&produkt_id=95 Knallgod kabel. og 3300kr for 1,5m med WBT nextgen!! Himmelsk kabel!

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker kimber select KS1020, og er veldig fornøyd med den.
    Den låter en tanke mørkt, noe som kanskje kan være en fordel med klipsch.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Lfd Grainless?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det for noe?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke en Brukt Air2 signalkabel. Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med detaljene min Air2 leverer, mulig det kan høres litt spist ut for mange men jeg syntes ikke det. Men den avslører dårlige innspillinger rimelig greit, så pass litt på hva du putter i spillern

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, vet ikke. Den LFD'en så litt interresant ut, men er det noen som har hørt den? Erfaringer?

Er ikke så begeistret for Tara Labs, mine brødre har hatt noe av dem og jeg har hatt digitalkabel og var ikke så imponert. Har vel noe med førsteinntrykket å gjøre

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hmm, vet ikke. Den LFD'en så litt interresant ut, men er det noen som har hørt den? Erfaringer?

Er ikke så begeistret for Tara Labs, mine brødre har hatt noe av dem og jeg har hatt digitalkabel og var ikke så imponert. Har vel noe med førsteinntrykket å gjøre
    Hmmm,, hva har du testa fra Tara-Labs av kabler da? Må bare nevne at Air serien er jo noe av det beste de har, men liker du ikke lydsignaturen så liker du den bare ikke. Da må du nok se en annen vei. Men hvorfor ikke prøve låne så har du hørt det ihvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss

Jeg har LFD,n selv og er veldig fornøyd,ellers kan du lese mer om den på nettsidene til stereofil.no :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •