problem med yamaha rxv-650

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

problem med yamaha rxv-650

jeg har en yamaha rxv-650. satt og hørte på musikk igår, da forsvant plutslig lyden fra venstre høyttaler. har prøvd å finne feilen men vet ikke hva det er. spilte litt musikk ista etter jeg hadde kikket litt på det, hørte jeg den venstre høytt spilte veldig lavt. er det venstre inngang på forsterker som er gåen. håper ikke det. takker for tips om hva det kan være

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjekk høytaler og kabler

jeg ville gått over høytaler tilkopling nøye, sjekk for kortsluttning til chassis, en liten kordel er nok. Hvis du ikke finner noe kan du bytte om høyre og venstre høytaler for å sjekke om det følger høytaleren. Bytt gjerne kablene også, flytter det seg til høyre side er det ikke forsterkeren men høytaler/kabler. Lykke til

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har prøvd høyre høyttaler kabel på venstre inngang på receiver men ingen lyd da heller. prøvde venstre høytt kabel på høyre inngang virket det. så det virker ikke som det er noe med kablene heller. men hvis inngangen på receiver var gåen ville jeg da hørt noe i d hele tatt da? hører jo det spiller veldig lavd når jeg hører på musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha rxv650 er litt knotete i høyttalertilkoblingene bak på forsterkeren. Pass på at du har satt i rett terminal (og ikke på en av de andre kanalene (surround/precense/osv).

Et spørsmål er om forsterkeren slo seg av da du mistet lyden. I såfall kan det være en kortslutning mellom terminalene som er årsaken.

Du kan jo også sjekke at selve høyttaleren fungerer som den skal. Prøv å skifte htt+kabel over på høyre kanal for å se at den funker der.

Hvis lyden er ok på høyre og det kun er venstre kanal som trøbler så kan det også være at:
    • En IC-krets er gåen. Dersom dette er en relativt ny forsterker så gjelder vel garantien.
    • En feilkonfig i surroundoppsettet som på magisk vis materialiserte seg da du lyttet. Sjekk surroundoppsettet.

Lykke til

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, men problemet har løst seg. dro ut alt av kabler og koblet inn igjen. så var alt som normalt igjen. gud vet hva som var feilen, men det virker som det har løst seg...takker for hjelpen da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •