hifi hodetelefoner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hifi hodetelefoner

hei!

er det noen som kan anbefale noen gode hodetelefoner som er lukket (stenger støy ute), samtidig som de passer godt til klassisk og akustisk musikk?

Har sett på HIFIklubbens Sennheiser HD 280:
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...on.htm?id=4633

og prøvd den i butikken. Likte den godt, selv om den er mer beregnet for DJ bruk, Dessuten er prisen temmelig stiv på 1400 kroner.

Noen forslag / kommentarer?

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Jeg har selv Koss UR-30, Pro3AA og Pro4AA titanium... Vil si at jeg er MEGET fornøyd med Pro4aa, tror jeg betalte litt under 1000 kroner for dem inkludert frakt fra komplett. Det er eksepsjonell lyd i dem, men de er noe tunge. Men det er en vane sak, jeg har vendt meg til det og blir ikke plaget av det med mindre jeg beveger meg mye... Har også hørt disse Sennheiserene og var veldig fornøyd med komfort og lyd, men syns Koss Pro 4AA er hakket bedre. Noe kompisen min stussa på når han prøvde mine var at materialet rundt høreklokkene er litt latex lignende og han syns det var plagsomt, men jeg syns ikke det... Vil vel tro at halvåpne headset er bedre på akustisk musikk (og musikk generelt), men du må vel inngå kompromisser akkurat som meg, de gangene jeg faktisk bruker headset er enten foran dataen, eller når det er andre i huset som ikke vil bli plaget, men som kan plage meg med uønsket bakgrunnstøy, derfor er helt klart lukket headset det eneste riktige for meg.

Håper jeg hjalp deg noe, men husk at du har jo 14 dagers angrerett, bruk den hvis du ikke er fornøyd med det du velger!

Mvh Marius.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for et godt og innholdsrikt svar! 897 kroner fra sovida.com!!

Hifiklubben tar 1398,-. Det var litt av en prisdifferanse! Enda sa selgeren på butikken at de hadde presset prisene på hodetelefonene slik at han ikke kunne gi meg studentrabatt. Dette var ikke likt HIFI klubben!

Anyway, tror kanskje jeg går for de sennheiserne! :-)

Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flyingman
    takk for et godt og innholdsrikt svar! 897 kroner fra sovida.com!!

Hifiklubben tar 1398,-. Det var litt av en prisdifferanse! Enda sa selgeren på butikken at de hadde presset prisene på hodetelefonene slik at han ikke kunne gi meg studentrabatt. Dette var ikke likt HIFI klubben!
    Var denne prisforskjellen på det DJ headsettet?? Det var ulikt alt jeg har erfart og hørt om HiFi-Klubben... Var denne butikken svensk eller? det forklarer en del av prisen, men syns kanskje det var en anelse dyrt alikevel..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, 500 kr i prisforskjell fra HIFI klubben:

http://www.sovida.com/bin/setpage?do...&lang=no&ref=2

Sovida opererer med norske priser inkl moms

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du vil ha gode hodetelefoner med god lyd, se på beyerdynamics.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flyingman
    hei!

er det noen som kan anbefale noen gode hodetelefoner som er lukket (stenger støy ute), samtidig som de passer godt til klassisk og akustisk musikk?

Har sett på HIFIklubbens Sennheiser HD 280:
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...on.htm?id=4633

og prøvd den i butikken. Likte den godt, selv om den er mer beregnet for DJ bruk, Dessuten er prisen temmelig stiv på 1400 kroner.

Noen forslag / kommentarer?
    Vil anbefale deg å høre på AKG K501, koster litt mer, men er verdt det!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klovnikamp
    Vil anbefale deg å høre på AKG K501, koster litt mer, men er verdt det!
    takk for tipset! Har lest om K501 og det er visstnok skreddersydd for klassisk gjerne orkestermusikk. Nå er det slik at jeg hører på en del andre ting også, slik som funk og house, og jeg liker litt bass men ikke alt for mye. Leser også at man må ha en ekstra forsterker til disse, å plugge dem til en bærbar pc eller mp3 spiller gir for liten effekt slik at en ikke får fullt utbytte av hodetelefonene.

I så måte er kanskje Sennheiserne bedre?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en forsterker er å anbefale til ordentlige hodetelefoner ja. det er ikke noe problem å lage selv. koster heller ikke mye for en ferdig laget.

Newcomer tresko sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Mitt inntrykk av hodetelefoner (Vi har over 25 par av ulike typer, og jeg har hørt mye musikk på alle parene)

-Koss har en unaturlig hypet og ubehagelig bassgjengivelse etter min smak. Dette gjelder området rundt 90-170Hz.
    De har også en hype rundt 3-4kHz som jeg finner svært ugunstig.
    Dette er gjennomgående for alle modellene jeg har prøvd.

-Grado, har aldri skjønt vitsen. De er en vits. Ræva, rett og slett.

-AKG, kjenner jeg godt til K.140, K240, K300, K301, K501.
    De var liksom litt sånn studiostandard en gang i tiden(K140 og 240)
    De låter ikke spesielt bra noen av dem, de er dessuten lite solide, og heller ikke spesielt mye til å stole på.

-Sennheiser har absolutt noen fine headset! Jeg liker godt de åpne modellene. Jeg synes de er litt for flatterende i området 4-10kHz.
    Er man ute etter små billige x00Kr til Ipod f.eks. Sjekk ut Sennheiser PX-200 (mulig de heter 300) Veldig bra.

-Min favoritt de siste årene har vært Beyerdynamic DT-770. Både DT-770 og DT-770PRO duger. Litt ulik bass gjengivelse. DT-770 er litt mer flatterende.
    Har litt for dårlig bassgjengivelse med svake amper(Ipod etc.) På laptoper og bedre funker de kjempefint. Magisk bra på virkelig bra forsterkere.
    Dyp, nydelig bass med masse trøkk, veldig god oppløsning, dvs. Svært god stereofølelse. Litt hypet diskant 10Khz+, men det kan jeg forsåvidt tilgi.
    De er en anelse sky rundt 160-600 hz, men dette blir detaljer.
    De låter ordentlig bra. De er også svært behagelige å ha på seg, deler kan enkelt byttes, de er veldig solide. (Vi har brukt 10par til tracking i 4-5år nå, ingen ødelagte eller sprengte sett, og musikerene elsker det.)

Jeg vet også om svært mange studiokolleger som bruker disse blant sine mixelytte referanser........Endel musikk klaffer VELDIG bra på disse av nettop den grunn.

Riktig pris for disse er ca. 1300Kr.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grado er IKKE ræva.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan heller ikke si meg enig i utsagnet om at AKG k501 ikke låter bra, at de er lite solide og ikke til å stole på?

Jeg ville heller sagt det motsatte men men, smaken er som baken..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei!
    jeg er sønnen av Eirik the Norwegian* Wangberg (* A nickname given to Eirik Wangberg by Paul McCartney)

og han anbefaler UltraSone PROline 650 til musikk bruk!
    han har jo jobba 40 år i miksebordet!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tresko
    Hei,

-Min favoritt de siste årene har vært Beyerdynamic DT-770. Både DT-770 og DT-770PRO duger. Litt ulik bass gjengivelse. DT-770 er litt mer flatterende.
    Har litt for dårlig bassgjengivelse med svake amper(Ipod etc.) På laptoper og bedre funker de kjempefint. Magisk bra på virkelig bra forsterkere.
    Dyp, nydelig bass med masse trøkk, veldig god oppløsning, dvs. Svært god stereofølelse. Litt hypet diskant 10Khz+, men det kan jeg forsåvidt tilgi.
    De er en anelse sky rundt 160-600 hz, men dette blir detaljer.
    De låter ordentlig bra. De er også svært behagelige å ha på seg, deler kan enkelt byttes, de er veldig solide. (Vi har brukt 10par til tracking i 4-5år nå, ingen ødelagte eller sprengte sett, og musikerene elsker det.)

Jeg vet også om svært mange studiokolleger som bruker disse blant sine mixelytte referanser........Endel musikk klaffer VELDIG bra på disse av nettop den grunn.

Riktig pris for disse er ca. 1300Kr.
    Veldig enig. Jeg bruker de samme og er veldig fornøyd med de. Men de koster vel en del er enn 1300? Jeg vet ikke hva de koster i norge, for jeg har en spesialutgave som bare ble solg på Pro Light and sound nå i april. Men mener Tonart her i Trondheim sa at de kosta 3200,- (noe som jeg synes høres veldig dyrt ut.

Men som sakt, bruker man en liten forsterker ved siden av til feks ipod så får man mer eller mindre den samme gode bassen man får med de på hjemme anlegget. Forsterkern min er litt større enn en vanlig ipod og drives av 2 9v batterier. Har du ikke mulighet til å bygge selv, så si ifra, så kan du få kjøpe en av meg.

Jeg bruker også disse når jeg er lydteknikker for de demper verden utenfor utrolig bra og jeg kan fint sitte med de på i 8 timer uten problemer. Jeg har brukt både technics og pioneer sine dj headsett og etter en time ser det ut som noen har putta røde dioder i øra mine.

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd mange forskjellige alternativer før jeg også. Bruker Sony sine - Studio Monitor Series MDR-V500DJ nå for tida. Godt fornøyd faktisk.

Og skal sei de tåler juling!!
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler Sennheiser HD-250 II, koster bare 2k på hifiklubben, og har nydelig lyd

Newcomer tresko sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sennheiser HD-250 er også gode hodetelefoner, Sony lager svært komfortable hodetelefoner, men det er noe rart EQmessig med Sonyene som jeg ikke blir helt klok på.

Ultrasone har jeg også prøvd, de er sammenleggbare, så de er kule å reise med. Låter også ganske fint. Det er noe merkelig prosessering som foregår i disse headsettene. Jeg aldri helt klok på stereobildet, lurer på om de ikke sniker inn noe motfaseelementer e.l. litt skummelt.
    Vi kjøpte dem sammen med noe annet utstyr fra USA, tror de kostet rundt i området $250-400 et sted.

Når det gjelder pris på Beyer DT-770: Betalte vel i underkant av en tusenlapp stykket for 4-5år siden, men da kjøpte vi ti stykk. Jeg kjøpte et ekstra et privat i fjor, og da betalte jeg omtrent 1300.

3200Kr er galskap, ikke la deg lure.

Elektronikk i Norge bør ligge på samme prisnivå som i Tyskland, med noen få kr frakt (5Kr for et Headset) og 10-15 prosentpoeng mer mva.
    Prøver en butikk å ta mer enn det, pleier iallefall jeg å si fxxx yxx.

Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har Technics rp-f290 til 1200k. Technics høres kanskje ikke særlig fristende ut, men de er veldig behagelige og gir ganske god lyd. Mye dypbass...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.hpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7368 her er ett godt tilbud. mange andre på tilbud der også

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tresko
    Hei,
    Mitt inntrykk av hodetelefoner (Vi har over 25 par av ulike typer, og jeg har hørt mye musikk på alle parene)

-Koss har en unaturlig hypet og ubehagelig bassgjengivelse etter min smak. Dette gjelder området rundt 90-170Hz.
    De har også en hype rundt 3-4kHz som jeg finner svært ugunstig.
    Dette er gjennomgående for alle modellene jeg har prøvd.
    Enig ang. Koss jeg har hatt et par Pro4AA titanium i fjorten dager, hadde store
    forhåpninger, de ser veldig fine ut men lyden er ikke bra. Lite/totalt fraværende dypbass, nasal mellomtone som heller ikke er detaljert, ikke
    spesielt bra diskant heller. Jeg har også et par Koss PortaPRO og jeg mener
    faktisk at disse låter bedre (selv om det er litt hengekøye/loudness lyd i disse)

Jeg har også et par 10 år gamle Philips SBC 3396 som er veldig mye bedre
    en Pro4AA titanium, faktisk på ALLE punkter, men de er utgått.
    http://www.hifichoice.co.uk/archive/...rintreview.htm
    Philips har nå en modell som heter sbchp1000 som ser veldig bra ut.
    http://www.p4c.philips.com/files/s/s...00_pss_swe.pdf

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •