CV og NAD sammen. Funker dette?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post CV og NAD sammen. Funker dette?

Hei og god kveld, jeg starter bryskt og lager en ny topic først som sist.
    Jeg må innrømme at min viten om hifi, anlegg o.l. strekker seg til at jeg har hørt mye musikk. Derfor søker jeg råd her.

Jeg er lysten på litt mer lyd enn den bærbare cd-spilleren jeg har nå, og har sett meg ut dette:
    CERWIN-VEGA V-15F høyttalere
    CERWIN-VEGA V-12S sub
    NAD C272 effektforsterker

Vil dette komme til å fungere sammen? Kommer nok til å se mest film, feste og høre Prodigy/Trance-type musikk. Er det noe jeg kunne ha valgt fremfor noe her? Har tro på CV, så de v-15f'ene tror jeg jeg uansett kommer til å gå for. Samlet pris på dette er ca 12.500, så har dere en anelse på hva jeg har til (g)rådighet.

(bare flytt denne om den havnet feil)

Newcomer C0bra sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller gått for CLSC-12 enn de V-15f. Da jeg syntes at CLSC-12 spiller mye bedre, både renere og med kraftigere bass.. Ville også gått for CLSC-12S i stede for V-12S, hvis du har anledning til å stå i prisforskjellen.

Forsterkeren får greit med liv i CLSC-12 skulle en tro, og blir du lysten på oppgradering om en stund kan du jo bare kjøpe en til. Da blir det nok SKIKKELIG bra greier

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d3s
    Jeg må innrømme at min viten om hifi, anlegg o.l. strekker seg til at jeg har hørt mye musikk. Derfor søker jeg råd her.

Jeg er lysten på litt mer lyd enn den bærbare cd-spilleren jeg har nå, og har sett meg ut dette:
    CERWIN-VEGA V-12S sub

Vil dette komme til å fungere sammen? Kommer nok til å se mest film, feste og høre Prodigy/Trance-type musikk. Er det noe jeg kunne ha valgt fremfor noe her? Har tro på CV, så de v-15f'ene tror jeg jeg uansett kommer til å gå for. Samlet pris på dette er ca 12.500, så har dere en anelse på hva jeg har til (g)rådighet.

Hvis du absolutt skal ha V-15, så ikke bruk 272. Vær så snill. Jeg har hørt det, og la meg si at det ikke er bra nok. Bruk 218 eller noe sånt, jeg synes V serien så lett blir for slapp med for lite power..

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville kansje sett på noe annet en NAD. Til 15" modellen ihvertfall. Kanje se litt på Harman/Kardon (disse koster jo en del da). Eller kansje PA? Men en del PA forsterkere sliter med en del viftestøy.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C0bra
    Jeg ville heller gått for CLSC-12 enn de V-15f. Da jeg syntes at CLSC-12 spiller mye bedre, både renere og med kraftigere bass.. Ville også gått for CLSC-12S i stede for V-12S, hvis du har anledning til å stå i prisforskjellen.

Forsterkeren får greit med liv i CLSC-12 skulle en tro, og blir du lysten på oppgradering om en stund kan du jo bare kjøpe en til. Da blir det nok SKIKKELIG bra greier
    Jeg stiller meg bak denne annbefalningen her. V-serien blir for mye plastikk for min del.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange sier V-serien ikke er noe tess.. Kan ikke stille meg i denne kategorien.. Jeg lover deg at V15F spiller bedre enn CLSC-12.. I tillegg er jo CLSC noe av det styggeste man kan finne på markedet designmessig (sikkert mange som blir sure nå)...
    Etter det du sier du skal bruke anlegget til funker iallefall CV perfekt...

Men du må vite at slike høyttalere krever mye krefter, så en brukt PA forsterker ville nok passet godt for deg. Har du et stramt budsjett bør du iallefall tråle igjennom bruktmarkedet etter forsterker, her kan du spare mye penger...
    Hvis du ikke vil ha PA tror jeg nok ikke det holder med en C272. Prøv iallefall med to.. Hadde for liten forsterker på mine høyttalere før jeg også, høyttalerne ble mange ganger bedre når de fikk "nok" kraft..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem som låter best av de er vel en smaksak.. uansett burde han ha noe i tillegg til NAD 272.. dete r jo rent effekttrinn bare.. NAD 372 er derimot en Integrert forsterker med enormt med krefter, skal holde til å få CV v15F til å hamre laus som et villdyr. Og du kan sikkert droppe subben, trenger iallefall classic 15 subben får å få noe som røsker godt sammen med disse høyttalerene.

v15F + 372 burde du iallefall sjekke ut. Selv syns jeg denne komboen er UBER tøff. Seff, mer effekt hadde gjort seg, men dette er en goood start.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De enestee grunnene til at de fleste som har CV bruker NAD, er at de selges under samme tak+at det er billig. Jeg synes at HK og adcom gjør en mye bedre jobb med CV.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av d3s

CERWIN-VEGA V-12S sub

Jeg synes forslaget ditt er helt greit jeg. Høyttalerne altså V 15 er ikke noe å si på. De spiller bra, med riktig forsterker. 272 blir kanskje litt lite, så du bør se deg om på bruktmarkedet etter en til eller kanskje kjøpe begge brukt. jeg hadde akuratt det samme selv før med v15 og v12s. og det spiller bra sammen. Jeg har minimal tro på at clsc 12 spiller bedre enn v15. da er det noe galt i så fall! Så gå for v15 og v12s. Men forsterkeren så bør du sjekke om du finner 2 stk brukt, eller kanskje en 218. Eller noe PA. For du får nok ikke alt ut av v15 med bare 2x150watt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir d ikke litt rart å bruke en 12tommers sub sammen m høyttalere m 15tommers basser? eller?

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyokushinkai
    Blir d ikke litt rart å bruke en 12tommers sub sammen m høyttalere m 15tommers basser? eller?
    Hehe, jo, kanskje i akkurat dette tilfellet. Da hadde jeg i så fall gått for en bedre sub enn den. B&W?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    De enestee grunnene til at de fleste som har CV bruker NAD, er at de selges under samme tak+at det er billig. Jeg synes at HK og adcom gjør en mye bedre jobb med CV.

Nå liker jeg NAD lyden så det får være. Men ideen om Adcom, den har jeg veldig troa på, men det koster å væra kar og da.. HK på CV syns jeg blir for dårlig, rett og slett fordi HK har altfor lyd diskant. Men er nok en smaksak.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyokushinkai
    v15 og v12s er ikke noe problem! det blir bare mye bedre med den subben!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor takk for informative og lærerrike svar! Kommer nok til å lete litt etter en fin forsterker nå, og ikke ta første og "beste".

Newcomer Raymond sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cv V15!

Har selv et par CV V-15F. Og disse spiller etter min mening ganske bra Men skal selge de nå pga plassmangel :-? Bare så du vet det.. Vet dette ikke diskuteres her men! bare til opplysning :smile: Lykke til.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raymond
    Har selv et par CV V-15F. Og disse spiller etter min mening ganske bra Men skal selge de nå pga plassmangel :-? Bare så du vet det.. Vet dette ikke diskuteres her men! bare til opplysning :smile: Lykke til.
    prioriterings sak. flytter man i hybel og har 17 naboer på alle kanter vegg i vegg så er det en annen sak!

Newcomer Raymond sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    prioriterings sak. flytter man i hybel og har 17 naboer på alle kanter vegg i vegg så er det en annen sak!
    tjaa.. ;-) Nå er jo jeg 14 år da :wink: Så viss jeg skal få plass til lerret på det nye rommet, må jeg ha mindre høytalere.. Blir vell B&W DM602 S3 i front og DM601 S3 som bakhøyt. Har ikke tenkt på senter,men blir vell SVS PB10 som sub :-P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •