Hjemmekino til max 6500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino til max 6500

Jada, klar over at man ikke får all verden til den prisen, men ønsker nå tips allikevel.

Har ei vinkelstue på 28 kvadrat, og ser for meg at anlegget bør klare å "fylle" 2/3 av denne (den delen hvor TV+sofa etc. befinner seg). Anlegget vil bli brukt mest til film, men også noe til musikk. Ønsker meg selvsagt mest mulig lyd av best mulig kvalitet for pengene, samt en brukbar "film-bass". I tillegg bør anlegget være "slimline" for å få plass under TVn (max 10 centi høyt), samt at høytalerne ikke bør være "stygge å se på". (WAF, jeg sier ikke mer)

Hadde et SONY DAVDZ300 på hjemlån noen dager, men dette var altfor stusselig. For mye diskant, nesten ingen mellomtone og altfor tam bass, håper det finnes noe bedre der ute som også jeg har råd til.

Forslag? Erfaringer?

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør på Denon sitt "alt i ett" anlegg http://www.hifiklubben.com/no/produk...SD.htm?id=5895

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsøkt :-)

Var innom og forhørte meg litt om det der her i Trondheim, og joda, de hadde det anlegget der, men neida, de ville ikke ha det framme i butikken, fordi da endte det bare med at de måtte selge utstillingsmodellen til slutt (eller noe i den duren). Slik jeg forsto det kunne jeg hverken få se eller høre anlegget før kjøp, og de hadde heller ingen "30 dagers prøvetid" el.l., det eneste de kunne tilby hvis jeg ble misfornøyd var at jeg kunne få levere det tilbake og kjøpe noe annet til samme pris eller dyrere. Vet ikke helt om jeg vil teste ut det der. Har allerede prøvd et anlegg som jeg ble skikkelig skuffet over, men da hadde jeg heldigvis returrett.

Vil jo anta at det stemmer det mannen i butikken sa, at det omtalte anlegget spiller fletta av alle anlegg man får på Elkjøp opp til 10 000 kroner, men foreløpig har jeg dette anlegget som et "siste utvei", hvis jeg absolutt ikke finner noe annet jeg kan bli fornøyd med.

Men du har prøvd dette anlegget, og kan anbefale det, eller? Ser jo at det har gjort det meget bra i diverse tester og slikt, og det virker jo som et kurant kjøp. (skal vel helst ikke nevne konas kommentar da hun så bildene av anlegget, men jeg gjør det lell: "Går det an å pusse ned og beise de høytalerkassene der? Kirsebær er jo ikke siste skrik akkurat....")

De satelitthøytalerne som følger med der ser også ganske store (dype) ut. Er det uproblematisk å få tak i opphengsmateriell av noe slag til dem (høytalerfester el.l.) som ikke koster skjorta, mon tro?

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips LX 8500W kom best ut i L&B sin 2004-kavalkade, jeg så dette settet på Smart Club i Oslo i sommer. Prisen var på 5995,- den gang i hvertfall...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    phillips har et sorroundanlegg til 5499,- som er ganske så greit... du får vel egentlig ikke noe spess til den prisen. men du kan jo se om du finner noe brukt da

Newcomer sws sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 9ppel
    Jeg har forsøkt :-)

Men du har prøvd dette anlegget, og kan anbefale det, eller? Ser jo at det har gjort det meget bra i diverse tester og slikt, og det virker jo som et kurant kjøp. (skal vel helst ikke nevne konas kommentar da hun så bildene av anlegget, men jeg gjør det lell: "Går det an å pusse ned og beise de høytalerkassene der? Kirsebær er jo ikke siste skrik akkurat....")
    Nei, jeg har ikke prøvd det og vil *ikke* anbefale deg å kjøpe det uhørt!

Forøvrig høres det ut som en horribel kundebehandling - du bør jo som minimum få høre på anlegget i butikken.

Hvis du dekker fronten med plast kan du sikkert spraylakke ( i sølv ?) sider etter en omgang med Kraftvask - om det blir penere er jo en annen sak :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok turen nedom HIFI-klubben igjen i går ettermiddag, og de gikk med på å la meg deponere på anlegget og teste det hjemme i 3 dager! Bærre lækkert...

Det siste han sa var vel noe slikt som "....jeg tror neppe du kommer tilbake med det", og det har han sannsynligvis rett i. Fikk ikke tatt den helt store testen i går kveld da, men fikk koblet opp og plassert høytalerne noenlunde rundtomkring, og det er ihvertfall sikkert at dette er en helt annen klasse enn SONY-boksen jeg lånte med hjem sist. Mye fyldigere lydbilde, bassen er fin og kontant (savnet den litt i enkelte tilfeller, men det er nok en justeringssak).

Satelitthøytalerne var tunge og kompakte (aluminium og tre), noe helt annet enn den plastikken du gjerne får servert på Elkjøp o.l. Jeg synes også det er et pent anlegg av utseende, kanskje spesielt subwooferen, og kona har lovt at hverken beising/maling eller dekorering med sølvpapir kommer på tale....

Har ikke fått testet ut hele potensialet til anlegget enda, da høytalerne ikke er spilt inn enda, men i løpet av i dag eller morgen skal det vel volumkontrollen få testet seg opp mot max-stilling tenker jeg :-)

To (eller kanskje tre) ting jeg kan bemerke:

DVD-spilleren bråker og suser i meste laget. Vil nok vurdere å bruke DVD- spilleren på HDDen istedet, og bruke Denonen som ren forsterker.

Menyene for oppsett av anlegget er ikke akkurat intuitive. De valgene som er tilgjengelige er hvite, og det valget du har selektert er lys gult. Ikke helt enkelt å se forskjell på. I tillegg er det piler som peker på et av de valgene du *ikke* har selektert....

Ser ikke ut til at det finnes noe veggfester el.l. til satelittene. Er to hull på undersiden som ikke ser ut til å passe med noe jeg har sett hittil. Må muligens snekre noe selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel legge til at anlegget så ut til å takle også musikk på en bra måte. En liten gjennomkjøring med Black Sabbath i går hørtes ihvertfall lovende ut ("TYR" da, litt fjortiss-Black Sabbath, men det er da en kurant testplate). Alt i alt begynner jeg å tro på at dette var et ganske bra kjøp. Litt overraskende at den ikke takler DivX og SACD, men det skal jeg alltids klare meg uten.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal ha deg en seperat dvd spiller så kjøper du deg bare en som takler de formatene. Em Pioneer dv 585 eller en Yamaha DVD-S557 er noen enkle rimelige spillere som tar de fleste formatene. (Er usikker på om den Pioneeren tar DivX)

Jeg har en spiller som er sølvfraget med fjernkontroll som tar alle format inkl et format som heter Cdg som er et karakoe format som du kan få meget billig om du er intr. 500kr

Har kun blitt brut som soveromsspiller. spillt kanskje 30 filmer på den tilsammen.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbudet, men jeg har allerede en stk. HDD-spiller med DVD-spiller på i tillegg til spilleren på Denon-anlegget. En tredje DVD-spiller blir litt rart, og det er ikke plass til det i benken min heller :-) Får heller bruke PCn når det en sjelden gang skal spilles DivX.

Har funnet ut hva susingen fra spilleren er: viftestøy....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •