Bygge kasse til 12" sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Bygge kasse til 12" sub

Heihei har nettopp kjøpt meg denne høytaleren på bil tema:http://www.biltema.no/index.asp (31-775) 12"tommer versionen.

Er dette en bra høytaler? Jeg trenger hjelp til å bygge kasse til denne, også lurte jeg på om jeg må bruke delefilter eller om jeg kan koble den rett på forsterkeren? Har noen noen bra linker til kasse bygning?

har nå 2 eltax millenium 500 og er fornøyd med dem.

Har denne forsterkeren: http://www.teac.com/consumer_electro...rs/AG-790.html

Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

jeg kjøpte akkurat den samme høyttaleren som du for en stund siden og bygde en firkantet kasse til den av 2,5cm tykke sponplater. jeg vil ikke kalle biltema-høyttalere for gode! Hvis du er kan bygge kasser og veit alle målene så er det bra. Den jeg bygde var ganske mislykket. Og ikke kjøp høyttalere fra Biltema, det er ingen hi-fi butikk!
    Jeg trur at du gjør den samme feilen som jeg gjorde. Det er ikke lurt å gjøre noe før man veit litt om det.

Men lykke til, da! kanskje prosjektet dit blir berdre enn mitt...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får vel ikke noe HiFi lyd med elementer fra Biltema, men hvis man ikke har veldig høye krav funker det sikkert bra. Det er veldig viktig å lage riktig kasse!!! Hvis man lager en kasse på måfå og henter målene på platene fra den siste lotto-rekka vil man få et dårlig resultat, selv om man har verdens beste elementer.

Skal du bruke den i bil eller i stua? Det er vesentlig forskjell på kasse avhengig av hvor du skal bruke den. Også hvordan du kobler den til: forsterkere i bil har ofte innebygget delefilter, men i stua må du nok ha en egen forsterker til den, med passiv eller aktiv deling.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Biltema-subbene fungerer greit i bil, hvis du ikke har store krav til lydtrykk..
    Men til hjemmebruk er det ikke bra nok, mener jeg.
    Men det skader ikke å prøve
    Kanskje blir du fornøyd, og da er jo alt i skjønneste orden! Uansett, så lærer du sikkert veldig mye om høyttalere og kassekonstruksjon som du kan bruke på senere prosjekter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •