Problemer med akustikk for venstre høyttaler :o

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Unhappy Problemer med akustikk for venstre høyttaler :o

Hei!

Etter at jeg satt Rotel settet mitt i et eget rack ved høyre RF-7 så har jeg problemer med akustikken for venstre høyttaler. Høyre spiller utrolig bra, men det mangler noe i toppen på venstre høyttaler. Det er ikke elektronikken, har testet om det er signalkablene, høyttalerkablene, forsterkerne eller høyttalerne - med det resultat at det fremdeles er venstre som er/har "svakere" output i forhpld til høyre høyttaler.

Er det noen som er flink med akustikk som kan hjelpe meg litt her?

Vet ikke hva jeg skal gjøre Hele stereobildet og hjemmekinofeelingen blir litt feil på grunn av dette her.... Ber sårt om tips og hjelp til dette problemet!!!

Mvh

KML

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer tresko sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Utifra bildene dine så ser det ikke ut til at noe bryter opp symmetrien i rommet ditt i nevneverdig grad.

Så fremt du lytter mitt i rommet er det altså ikke akustiske forhold dette problemet ditt med ulik høyre og venstre skyldes.

Ellers ser det ut til at du har brukt mye penger på utstyr, og lite til å bearbeide rommet.

Hva med noen bassefeller?
    Spesielt i hjørnene bak høyttalerne kan dette ha en fantastisk effekt...

Kommer til å forbedre anlegget ditt mer enn noe komponent du noen gang har kjøpt.

Jeg jobber i et rom det kostet 2,5 millioner på å få til å låte akustisk riktig.
    Strømkablene er derimot standard claes ohlssson......
    Høyttalerkablene kostet kr. 73,-
    Ikke står utstyret eller høyttalerne på spikes heller.
    Hvis rommet hadde vært enda noen hakk bedre hadde det vel kanskje vært kult å A/B teste noen forskjellige Høyttalerkabler....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen er ikke problemet, hadde problemer med den tidligere, men har fått den til. Det var først nå når jeg satt forsterkerne i seperat rack at jeg merket dette. Og er hovedsakli i de høyere frkvenser det er framtredende. Jeg fatter ikk hva det kan være.... En bassfelle hjelper ikke å mye for mellomtone/diskant, ?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Bassen er ikke problemet, hadde problemer med den tidligere, men har fått den til. Det var først nå når jeg satt forsterkerne i seperat rack at jeg merket dette. Og er hovedsakli i de høyere frkvenser det er framtredende. Jeg fatter ikk hva det kan være.... En bassfelle hjelper ikke å mye for mellomtone/diskant, ?

-Som sagt, det er ingen akustiske fenomener som utgjør noen forskjell høyre/venstre her.
    Den eneste forskjellen som kan være i nærheten av å ha betydning(Dog høyst sannsynlig ikke) Er dette racket som står mye nærmere høyre enn venstre.

-Bassfeller jevner ut og klargjør responsen i rommet ditt langt opp i mellomtonen. Denne kommentaren ment generelt om rommet ditt, og ikke spesifikt om dette problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg lurer på om det er det at dette racket som kom på siden som gjør det siden dette ikke stod der før. Er veldig rart egentlig. Kan det ha noe med skråtaket å gjøre og da?...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Ja jeg lurer på om det er det at dette racket som kom på siden som gjør det siden dette ikke stod der før. Er veldig rart egentlig. Kan det ha noe med skråtaket å gjøre og da?...
    Skråtak er ikke heldig. Men så lenge det ikke utgjør noen forskjell i symmetrien for venstre og høyre høyttaler, er det ikke dette som er problemet.

Så fremt jeg ser av bildene dine, bør venstre og høyre spille HELT likt. Dog ikke nødvendigvis så veldig bra, grunnet rommet som helhet.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De spiller veldig bra, bortsett fra at det "mangler" noe fra venstre innimellom. Vanskelig å forklare, det er på en måte sjenerende samtidig som irriterende

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •