Audiovector vs SA

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audiovector vs SA

Vurdere å kjøpe Mi3 Super eller SA1750, har mest lyst på førstnevnte, men er redd jeg ikke har cash til en bra forsterker, budsjettet tillatter en Primare I21/Hegel H1 mk3? Har hørt begge ht-ene med Primare I21 og jeg likte det jeg hørte, men jeg er interessert i andres erfaringer før jeg svir av 30k.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har hørt begge: Hvilken likte du best, og hvorfor? Lyden til AV tiltaler meg mer enn SA.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProZac
    Vurdere å kjøpe Mi3 Super eller SA1750, har mest lyst på førstnevnte, men er redd jeg ikke har cash til en bra forsterker, budsjettet tillatter en Primare I21/Hegel H1 mk3? Har hørt begge ht-ene med Primare I21 og jeg likte det jeg hørte, men jeg er interessert i andres erfaringer før jeg svir av 30k.
    Har hørt begge høytalerne, og er ikke i tvil om hva du burde velge...;-)

Mi3 Super er relativt lettdrevne høytalere, 8 ohms og 91 db følsomhet. Det er alltid en fordel med overflod av kraft, men jeg kjørte mine Mi3 på en Arcam AVR200 (2*90 i stereo) og det låt bra det. Det jeg tjente med mer effekt er først og fremst mer kontroll på bass og mellombass.

Hegel H1 MKIII er vel så vidt jeg vet 2*120 watt i 8 ohm, og vil være mer enn bra nok for å drive Mi3 Super.

Dette er en knallcombo jeg sterkt kan anbefale og tror du vil få masse glede av (og er nesten er litt misunnelig på ;-) )..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Siden du har hørt begge: Hvilken likte du best, og hvorfor? Lyden til AV tiltaler meg mer enn SA.
    I mine ører hørtes AV mer nøytral ut i klangen, mens SA har en mer farget lyd, jeg tar kanskje feil nå (iht et hifi perspektiv). Personlig synest jeg AV låt best (pga nøytraliteten), dette skulle egentlig bare mangle i mine ører, da prisforskjellen er på hele 8k. Jeg liker også tanken med at man kan oppgradere ht-en på et seinere tidspunkt. Estetisk sett er begge høyttalerne meget pene.

Får ta meg en tur ned på hificenteret og teste ut HegelH1 på overnevnte før jeg bestemmer meg.

Active cocazulu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProZac
    Må nesten henge meg på tidligere talere her, og si at AV nok er veien å gå, iallefall i mine ører. Syns SA blir en del tynnere i bunnen. Har selv effektforsterkere fra Primare på mine Signature, og det fungerer veldig bra. I21 er vel utstyrt med noen færre watt, men det burde nok gå bra likevel. Hegel-kombinasjonen har jeg ikke sjekket.

Lykke til!

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for AV ja. De nyeste SA modellene synes jeg låter kunstig og rart.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Second opinion om AV vs SA

Jeg har vært tilhenger av Audiovector en lang tid.. Hadde først C1 på hybelen - og senere lyttet jeg mye til C2 i leiligheten som jeg senere bodde i (med studievenner). Har også hørt M3 Signature, Mi3, og Mi3 Super ved senere anledninger (OHC, div messe, mm). AV er generelt lette å drive og leverer lyd som er lett å like for de aller fleste. Tror ikke du gjør noe galt i å gå for AV, men jeg mener du kan få mer igjen for en litt annen løsning.

For en tid tilbake var jeg innom Hi-Fi Center Kjeden i Stavanger og hørte på SA1750. -Først alene, så sammen med en Velodyne sub. De ble koblet opp med Primare sin integrerte amp og cd-spiller fra Hegel, alt plassert et åpent relativt stort rom: Førsteinntrykket (uten sub) var at det var imponerende tempo og tilstrekkelig nivå i mellombassen, uten at den fikk pukkel på seg, slik som B&W har en tendels til (hvertfall rimligere prisklasse=intil 25') og til dels også Audiovector. Mellomtonen lignet den jeg er vant med fra Audio Physic Tempo 3i; dynamisk og ærlig - og holder ingenting tilbake. Diskanten hørtes naturlig og åpen ut i mine ører. Alt i alt: Veldig sammenhengene, ren og dynamisk lyd, men uten den store fylden i bunn..

Ennå bedre da sub'en fra Velodyne fikk være med på leken! Det ble en anlegg av en annen verden! Fylde, trøkk i mellombassen, oppløsning og sammenheng oppover! Okey, så var sub'en bitte-litte-grann sen i avtrekkern, men selgeren hevdet at System Audio sub'en henger skikkelig med i svingene - og da begynner jeg å gå tom for argumenter mot en delt løsning, som her.

Sammenlignet med det jeg har hørt av Audiovector tidligere, synes jeg lyden fra dette SA-oppsettet var "mektigere" (litt mer trøkk helt i bunn med sub, men likevel uten den lille pukkelen i mellombassen som AV kan ha) og raskere/mer oppløst og presis fra mellomtonen og oppover.. Dessuten er SA'ene utrolig lettplpasserte og snertne.

Jeg ville prioritert annerledes enn de fleste andre her. Det ene er lyden, det andre er fleksibiliteten en delt løsning gir: Dersom lytterommet skulle forandre seg betraktelig, vil jeg tro at denne løsningen (SA+sub) er mer tilpassningsdyktig.

Uansett lykke til med kjøp!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •