Sacd oppkobling for bedre lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sacd oppkobling for bedre lyd

Da har jeg fått byttet ut min Denon 1910 med en 1920 med det ene for øret å få hørt på sacd lyd.
    Har koblet den opp med en AVR 3805 og satt i The dark side of the moon med Pink Floyd (Hybrid sacd)
    Når jeg spiller plata så får jeg kun lyd via de analoge utgangene og ikke coax, og etter det jeg har skjønt så er det opp til 3910 det lar seg gjøre å spille sacd via coax og denon link.Stemmer dette??

Jeg får ihvertfall ikke noe lyd da jeg prøver plata og setter den til å spille via coax.
    Så jeg får holde meg til den analoge når Pinkern skal spilles.Hvor mye betyr den analoge signalkabelen med tanke på kvalitet og pris?
    Bruker en helt vanlig signalkabel i dag,men bør jeg oppgradere til 1500-2000 kr klassen for å få enda bedre lyd?,eller hvis noen andre er kjent med instillingene på de nevnte komponentene tar jeg imot med stooor takk.
    Gleder meg ihvertfall over bildekvaliteten på 1920`n som var betraktelig bedre enn 1910,samt mindre driverkstøy.
    Håper på raske svar da dama er bortreist idag og time to rock`n roll...

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SACD kan ikke overføres via coax,kun via Denon link o.l Da må du ha minst en 3910 for å få det til.Analoge kabler av vanlig kvalitet holder lenge for å overføre
    signalet.
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer tresko sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    SACD kan ikke overføres via coax,kun via Denon link o.l Da må du ha minst en 3910 for å få det til.Analoge kabler av vanlig kvalitet holder lenge for å overføre
    signalet.
    Du har misforstått. Poenget er at SACD benytter seg av en digital samplemetode som heter DSD, som er en single bit PCM.

Hvis DSD skal konverteres til multibit PCM som kabelen din benytter, så er veldig mye av vitsen med DSD/SACD borte- Dette gir deg dårligere lyd enn å benytte analogkablene dine.

Forstår?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av plumbtek
    Bruker en helt vanlig signalkabel i dag,men bør jeg oppgradere til 1500-2000 kr klassen for å få enda bedre lyd?.
    Som kjent finnes det ingen sammenheng mellom kvalitet og pris når det gjelder kabler.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tresko
    Du har misforstått. Poenget er at SACD benytter seg av en digital samplemetode som heter DSD, som er en single bit PCM.

Hvis DSD skal konverteres til multibit PCM som kabelen din benytter, så er veldig mye av vitsen med DSD/SACD borte- Dette gir deg dårligere lyd enn å benytte analogkablene dine.

Forstår?
    Jeg forstår utmerket,gjør du? Jeg svarte på spørsmålet til trådstarter,vet ikke hva
    du svarte på.Virket som han prøvde å overføre MC SACD via coax,og det går forsatt ikke ann...
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Newcomer plumbtek sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ok

Det som er hele greia her er at jeg fortsatt bør holde meg til analogkablene mine,eller?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du vil spille SACD/DVD-A i multikanal er det eneste mulighet for deg med det utstyret du har.Bruker selv analog kobling og er godt fornøyd med det.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    Jeg forstår utmerket,gjør du? Jeg svarte på spørsmålet til trådstarter,vet ikke hva
    du svarte på.Virket som han prøvde å overføre MC SACD via coax,og det går forsatt ikke ann...
    Beklager, trodde du prøvde å si at overføring fra SACD fungerte gjennom digikabler i en dyrere versjon av aparatet. Noe som hadde kostet mere penger for dårligere lyd.

Jeg tror vi er enige om at trådstarter bør bruke analogkablene sine.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tresko
    Beklager, trodde du prøvde å si at overføring fra SACD fungerte gjennom digikabler i en dyrere versjon av aparatet. Noe som hadde kostet mere penger for dårligere lyd.

Jeg tror vi er enige om at trådstarter bør bruke analogkablene sine.
    Hva mener dere han går glipp av ved å bruke (3. generasjons) denonlink-koblingen i stedet for analog-kabler?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tjeh
    Hva mener dere han går glipp av ved å bruke (3. generasjons) denonlink-koblingen i stedet for analog-kabler?
    Jeg refererte til S/PDIF, optisk eller hva det nå i utgangspunktet var snakk om, ikke denon link, dette ville krevd en konvertering til multi bit PCM, noe som ville ha tatt bort mye av poenget.

Hva er denonlink for noe? Kjenner ikke til alle disse consumer formatene. Overfører det DSD uten å konvertere? Det er ihvertfall ikke noe profesjonellt format jeg har hørt om...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denonlink (som er nevnt i første post i tråden) er et proprietært grensesnitt mellom denon's produkter. Det er godkjent for å overføre sacd.

Se http://hjemmekino.no/database/dvdinfo.aspx?ID=67 og http://www.hifiklubben.com/iz.asp?id...07||1097|nshow

Bruker en standard nettkabel (cat5 TP)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, Takk!

Ser at jeg i min post som vanlig har feilstavet profesjonel(l)t, tar seg godt ut :grin:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 1920 har ikke mulighet for Denon link...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •