Intrykk fra messa på Plaza (lang)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 76
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Intrykk fra messa på Plaza (lang)

Da var årets hi-fi og hjemmekinomesse i gang på Oslo Plaza.
    Messen var i år enda mindre enn i fjor, kun 14 utstillere! Dette er for dårlig!
    Prisen hadde også gått opp med 30% i år kostet det altså 130 kroner å komme inn.
    Følgende utstillere var representert:
    -Hi-Fi center kjeden (HFC)
    -Epson Norge
    -Hi-Fi huset i bærum
    -Kontrapunkt
    -Audioaktøren
    -Oslo Hi-Fi center
    -PM audio
    -Sagem Nordic
    -Projectiondesign
    -Norsk lyd og bilde
    -Hitachi
    -Stereofil
    -Optoma
    -DVD&hjemmekino (HjemmetMortensen)

HFC hadde en ganske stor stand der de viste frem de nye Pioneer skjermene og System Audio Explorer høyttalerene. Det var ikke lett å komme med noen dom over de nye Pioneer skjermene da det bare ble vist en ahem! ”levende peis” demo.
    Explorer høyttalerene så meget bra ut, disse kan trygt kjøpes av mannfolk med strenge koner :P Hvordan de låt var ikke lett å bli klok på da det var et meget dårlig rom som ble brukt og veldig lavt volum, men de skal ha ros for å spille bra musikk, Depeche Mode er alltid ok å høre på
    Det kan også nevnes at HFC også bruker butikken sin i Henrik Ibsensgt 12 som et ekstra messeområde. Her var det mange godsaker. Bla. Audiovector Si6 Arretè sammen med teak driverk og de vanvittige 1200watt monoblokkene til MCintosh. Det er stort sett 20% på alt i butikken under messa så her kan det gjøres gode kjøp.

Hi-Fi huset i bærum hadde samme lokale som i fjor så det var plass til masse leketøy :P
    De hadde bla. Hele utopia serien stående… fantastiske høyttalere, men dessverre ingen demo.
    Den eneste demoen var det den nye Profile serien som stod for, men pga. de sporadiske pink Floyd snuttende var det så å si umulig å gjøre seg opp noen mening om disse høyttalerene.
    Det var ingen tilbuds plakater å se, men Andrè pleier å ha spanderbuksene på under slike messer. Det var også mye deilig Meridian elektronikk å se, men igjen ingen demo…

Kontrapunkt hadde et stort rom til rådighet, her ble det spilt på grom Linn elektronikk og høyttalere, men en Snoop dogg video var kanskje ikke det beste demo matrialet.
    Jeg så ikke noen tilbudsplakater, men så var det da også ganske dunkelt inne i lokalet.

Audioaktøren hadde med seg masse Holfi og Usher og hadde lagt opp til skikkelige demonstrasjoner av produktene sine. De hadde med seg noen fantastisk flotte AC 10 høyttalere i valnøtt finish. Disse spilte relativt bra, men det var høy ”snakeoil” faktor i dette rommet med unnskyldninger om dårlig akustikk, dårlige SACD opptaksforhold and what not…
    Det var også typisk ”hi-fi” musikk som ble spilt så det var vanskelig å gjøre noen sammenligninger med produkter man kjenner.

Oslo hi-fi center hadde en ”mini” stand med noen Adyton og DP forsterkere utstilt. De spilte på noen martin logan høyttalere, men det hele hørtes svært kjedelig ut. De hadde derimot utstilt noen stilige Klipsch høyttalere, litt sånn B&O meets lego look, RSX het serien. Ingen messetibud plakater her heller.

PMaudio hadde en liten stand med noen Gradient høyttalere. Men det var mest kabler og plugger det gikk i her inne. For alle fetisjister så var det masse Furutech dipedutter å se på.
    Det var også gratis frakt på alt av Black magic kabler bestilt under messa.

Sagem må jeg dessverre ha gått rett forbi, sorry :P

Projectiondesign hadde et rom der de viste sine produkter, de så helt ok ut ikke noe særlig mer å si egentlig… Ingen tilbudsplakater så langt jeg kunne se.

Norsk lyd og Bilde hadde et svært Audiopax anlegg med noen Ecosse ”hageslangekabler”
    Til prisen av en liten golf!
    Her var det meget høy pling-plong faktor, så jeg fikk dessverre ikke hørt hvordan anlegget hørtes ut på musikk. Det var et lite øyeblikk der han holdt på å spille Tori Amos sine versjon av Angie, men den gang ei! Dessverre ingen messetilbud så vidt jeg kunne se.

Hitachi hadde en 100% intetsigende stand, bare tre skjermer som var stilt opp, thats it . igjen informasjon og ingen tilbud 

Optoma hadde et bra rom og alle sine produkter utstilt, men bare H79 som de kjørte en skikkelig teit optoma reklamefilm på. Ingen tilbud så langt jeg kunne se.

Stereofil hadde satt opp et tannoy arene anlegg med noen bitte små satellitt høyttalere som låt meget bra, WAFen på disse ”sukkertøyene” var også veldig høy.
    Tilbud var det dårlig med.

DVD&hjemmekino hadde et kult demorom med den nye værsting projectoren til Benq, Beng PE8720 den var svær! Sikkert tre ganger så stor som f.eks PE7700, men bildet var meget bra og viftestøyen var totalt fraværende.

Vel det var det for denne gang. Jeg har tatt en del bilder som jeg skal få lagt til senere.
    Luerer dere på noe så spør i vei, så skal jeg prøve å svare etter beste evne.

Kim

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noen JBL nyheter der?

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Da var årets hi-fi og hjemmekinomesse i gang på Oslo Plaza.

Hi-Fi huset i bærum hadde samme lokale som i fjor så det var plass til masse leketøy :P
    De hadde bla. Hele utopia serien stående… fantastiske høyttalere, men dessverre ingen demo.
    Den eneste demoen var det den nye Profile serien som stod for, men pga. de sporadiske pink Floyd snuttende var det så å si umulig å gjøre seg opp noen mening om disse høyttalerene.
    Det var ingen tilbuds plakater å se, men Andrè pleier å ha spanderbuksene på under slike messer. Det var også mye deilig Meridian elektronikk å se, men igjen ingen demo…

Kim
    Synd du ikke fikk test av de store utopiena, han spilte på de da jeg var der...det var kule saker...
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var en demo med noen nye JBL høyttalere, men jeg fikk ikke med meg modellbetegnelsen, bare prisen, 100K! De låt sikkert fint, men du verden så stygge da gitt

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Fy **** Jeg Er Så Skuffa!!!!!

Jeg kom gjennom døra og gleda meg VIRKELIG til å se på alt som var der.
    Må si jeg var mest spent på tver da det er dette jeg skal kjøpe meg nå.
    Jeg kom i disken og betalte 130 kroner. (blodpris etter min mening).
    Så kom det ett par søte jenter og lurte på om jeg ville kikke inn i fremtidshuset. Det er vel noe av det mest tragiske jeg har sett. Det hadde ikke noen ting med ett fremtidshus å gjøre. Jeg ville aldri bodd der og det eneste dem hadde gjort var å snekre opp ett par plasma skjermer her og der.
    Men jeg kikka nedover lista mi over hvem som var hvor. Og jeg så med en gang at Sagem skulle være på 305. Jeg gikk ut av huset og gikk fort mot heisen. Trykte på tre og gleda meg virkelig til å komme fram til Sagem standen. Rusla bortover og endelig sto jeg utenfor døra. Så ganske mørkt ut, og joda...da var skuffelsen ett faktum. Døra var låst og det var ingen tegn til liv innenfor. Jeg rusla til vakta og spurte, han ante ikke og ba meg henvende meg i resepsjon nede. Jeg gikk ned og lurte på hvorfor det var låst der. Og svaret gjorde at jeg følte meg litt lurt av å betale 130,-. Dem kom ikke og skulle ikke komme. Dem hadde trekt seg, og grunnen ante ingen. Må si jeg synes dette var veldig uproft av sagem. Jeg som hadde så utrolig lyst til å se bakprojeksjonstven fra dem. Hadde dem hatt en HD-D45 til under 20k der så hadde jeg hatt med meg en hjem nå. Det var faktisk eneste grunn til at jeg dro innover. For å komme over ett godt tilbud på en tv. Resten av rommene hadde plasmatver i 30-40tusen klassen. Da var det jo 24mil tur-retur helt bortkasta for min del.

Marius

PS! Ærevære de andre, var mye fete anlegg der, men når grunnen til at jeg dro var for å se på tver og da Sagem sin bakprojeksjon var det da altså bare å dra hjem

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet til Sagem var tomt, men hadde naveneskilt.

http://avforum.no/forum/generell-chitchat/25398-hjemmekino-messen-plaza.html

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med produsentene? Pioneer, samsung, sony, osv osv?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ingen av de store selskapene var der

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og det er akkuratt det som var en av de største skuffelsene, før har jo JVC Sony Samsung pioneer osv hatt egene store utstillings og demo rom med mange nyheter og iikke fult så nye ting. Men alikevell spennede å kunne gå å se litt..

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om den var litt mindre enn tidligere, synes det var verdt turen.

Jeg fikk valuta for pengene bare i rommet til Hifi Huset synes jeg. Det var skikklig kult å få høre på Grande Utopia Be, det er ikke ofte jeg har anledning til det.

Ellers fikk en jo en gratis cd hos LINN, og diverse hifi blader for de som ikke allerede abonerer.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Projectiondesign hadde et rom der de viste sine produkter, de så helt ok ut ikke noe særlig mer å si egentlig…
    Så du har sett model two før? Og 1080p frontprojeksjon har du også sett før?
    Ingen tilbudsplakater så langt jeg kunne se.
    De hadde flere plakater med One Mk 2 til 18.900,- hengende fra taket i gangen utenfor rommet. For å ha unngått dem må man:
    a) Være kortvokst og ha blikket festet i gulvet hele tiden.
    b) Ikke ha vært i nærheten av rommet til projectiondesign.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ingen av de store selskapene var der
    De synes nok det holder å være på messa Expert har i Spektrum:
    -Langt flere besøkende
    -Ikke trange hotellrom
    -Antagelig langt billigere for dem også

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ahh, det var skikkelig nedtur da, marjusen... Du har jo gledet deg lenge til å se Sagemen. Sagem legger faktisk ned sin norske avdeling, som jeg tror skjedde relativt plutselig. De vil fremdeles være tilgjengelig via distributører da, men på messer etc. vil de nok ikke være like tydelige.

Det er jo mye som skjer i AV-bransjen om dagen. Generelt kan en si at konkurransen og ikke minst internasjonaliseringen har ført til færre lokale kontorer, og da er det dessverre ofte mindre land som Norge som får lide. Typiske AV-produsenter som har lagt om er Sony, Philips, Samsung, Harman/Kardon m.fl. Det merksnodige er imidlertid at merker som Optoma, Marantz, LG og andre som har øket sitt lokale nærvær faktisk i langt større grad enn de andre opplever suksess... Det er ikke uten grunn av Harman/Kardon har inngått et samarbeid med sin gamle distributør, Neby HiFi, igjen...

Uansett, disse messene MÅ VI STØTTE OPP UNDER! Hvis ikke må vi til Tyskland for å se nyhetene! Hva er vel 130 kroner egentlig folkens...

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager men det kan være jeg er krass nå, men se hvem som arrangerer da. DVD&Hjemmkino - og hvordan har dette vært annonsert? Man kan ikke bar edrice intern markedsføring i eget blad (kan godt være det er gjort andre steder, men jeg har ikke sett det) som få andre enn ihuga entusiaster som vet hvordan man leser mellom linjene eller sporadiske lesere som kjøper det for å lese en test om et produkt de tenker å kjøpe. (Ikke få meg til å kommentere LB, det er verdens ende....) Bor i Trondheim og har ikke sett eller hørt et pip om at den skulle være i helga. Dessuten er det vel bortkastet å ha det på et sted som Plaza? Det må da finnes et bedre lokale der man kan få til litt god lyd. Har vært der et par ganger før selv og har sjeldent vært imponert.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Denne messen har INGENTING med DVD&HK å gjøre. Det er ikke bladet som arrangerer!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Uansett, disse messene MÅ VI STØTTE OPP UNDER! Hvis ikke må vi til Tyskland for å se nyhetene! Hva er vel 130 kroner egentlig folkens...

Helt enig med lygren......

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Hei!
    Denne messen har INGENTING med DVD&HK å gjøre. Det er ikke bladet som arrangerer!

Ok da er jeg helt på jordet

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    Beklager men det kan være jeg er krass nå, men se hvem som arrangerer da. DVD&Hjemmkino - og hvordan har dette vært annonsert?
    Hvor i all verden har du fått dette fra? Messen har INGEN TING med DVD&Hjemmekino å gjøre! Den arrangeres i privat regi, av en som ikke har noen som helst tilknytning til bladet.

EDIT: og der var jeg litt over middels treg gitt. Det tar tid å skrive med LFT metoden.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nei, merkelig nok heter messen DVD&Hjemmekino, men har ingen sammenheng med bladet. Når det gjelder annonsering av slike messer koster det jo mye, men markedsføringen av eventet kunne nok med hell vært noe større...

Expert-messen var jo veldig bra den, men de mangler jo en del elementer i det høyere prissjiktet. HiFi-center kjedens (eller var det HiFi Klubben) messe i Stavanger var sikkert også OK. Uansett vil en slik inndeling av messer gjøre hver enkelt mindre og etterhvert også nærmest betydningsløs. Vi er alle tjent med at en eller annen arrangør samler et såpass stort antall ustillere at messen er noe folk ønsker besøke.

Uansett, jeg oppfordrer de som kan til å ta turen. Greit nok er det ikke like stort som vanlig, men bedre enn INGENTING er det definitivt, bare BenQ 8720 alene må jo være verdt en hundrings å få med seg... eller?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0