Intrykk fra messa på Plaza (lang) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 76 av 76
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Høydepunktene var:.....
    3. Jfinneru kjørte bra demo med Benq og siste Fast and furios....
    På fredag kjørte Jørn demo med sin H79 (før de fikk tak i 8720), og det var en enda større opplevelse for min del...

PS! Godt å se at du er i live igjen.....;-)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også størrelsen på messen var skuffende, og ikke mye større en Audiofil i Stavanger.

Messens største skuffelse var Linn systemet til 320k, som spilte elendeig på lørdagen, litt bedre på søndagen. Messens mest upresise bass.

På HIFIhuset ble det spilt på noen profile høyttalere sammen med en Yamaha reciever og en sub. Grei lyd, men i overkant mye bass.

Messens beste lyd syntes jeg kom fra Norsk lyd og bilde. Husker ikke navnet på høyttalerene, men de var heltre farget. Det var også noen veldig tykke ht kabler koplet til de. Lyden var behagelig å høre på.

De nye høyttalerne til JBL, (Array) som spillte sammen med Hegel, var en stor skuffelse. Spesielt dårlig likte jeg mellomtonen som var altfor fet.

Av bildedemoene var DVD&Hjemmekino klart best med BenQ PE8720. Makan til trykk i bildet skal man lete lenge etter. Spesielt imponerende var fargene, som er langt bedre enn på noen annen digital projektor idag. Sortnivået var også meget bra, selv om det ikke er mye bedre enn på f.eks Optoma H79.
    Dette er helt klart projektoren "to beat".

Projection design hadde oppkoplet Model 3 1080P på lørdagen. Ikke uventet vartet den opp med nydelige og detaljerte bilder fra HD materiale. PD Model 3 er opgitt med en kontrast på 7500:1, noe som er helt på toppen pr.idag. Allikevel er jeg ikke i tvil om at en grå duk hadde gjort deg også her. På søndag var henholdsvis Action Model 1 MKII og Model 2 koplet opp. Jeg ble skuffet over begge to, men MKII var et lite hakk bedre i mine øyne. Grunnen til at jeg ble skuffet var nok i hovedsak at rommet hadde hvitt tak, som ødela VANVITTIG mye. Når også lerretene som ble brukt var hvite, var det ikke akkurat duket for veldig godt sortnivå. Vi vet allikevel at projektorene tiil PD er meget gode, men desverre fikk de ikke vist det denne helgen. (Med unntak av Model 3)

Når det kommer til Epson, ble jeg egentlig litt skuffet. De viste seg ganske fort at projektorene ikke var kalibrerte, noe som egentlig er litt merkelig mtp at kvaliteten på bildet blir vesentlig bedre. Tross dette synes jeg TW600 var helt OK. Jeg og Lygren satt ganske lenge og kikket idag, og var skjønnt enige om at dette er mye for pengene. VB var nesten ikke synlig, og SDE var mye bedre enn på de eldre LCD projektorene. Sortnivået var det som skuffet mest. TW600 er opgitt til 5000:1, og burde da ha bedre sortnivå enn H79, men det er den ikke i nærheten av utifra det jeg så på Plaza. Nå skal det sies at det er ganske vanskelig, enn om umulig å vurdere noe som helst på en slik messe iom at man har så mange ukontrollerbare faktorer med i bildet. (Ukalibrert projektor, hvitt tak, kildemateriale, kilde etc)
    Jeg tror vi må vente litt før vi avsier dom (Noen må få testet den skikkelig først)

Tross liten messe, jeg kommer igjen neste år også jeg, om det fortsatt er messe på Plaza

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norsk Lyd og Bilde spilte på Audiopax Ref 150 som er modellen under Ref 100. Denne ble drevet at Audiopax rør integrert og Emm-Labs Driv/Dac.

Stereofil hadde tilbud som var annonsert over hele rommet. De hadde 10% på alle varer gjeldende også på mandag.

Ellers vil jeg si følgende om messen:
    Latterlig få utstillere, latterlig dyre stander, latterlig dyrt å komme inn, og dette er nok siste gangen denne messen blir arrangert. Da gjenstår det bare å si en ting om ting går som planlagt:

Gled dere til neste år!!!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakket litt med Andrè og han mente ganske så bestemt at det skulle bli messe til neste år også, vi får håpe den blir bedre. Ellers så må jeg si at det virket som om det stort sett bare var HiFi huset i bærum og HFC som hadde skjønnt at de kunne bruke en slik messe til å selge produktene sine !
    jeg var innom Linn rommet i dag også, denne gangen med egene cd`er, portishead -roseland NYC, PJharvey -To bring you my love og Dead man walking soundtracket. etter å ha spillt litt portishead ble jeg rimelig skuffet, men det tok seg fort opp da jeg fikk hørt Lyle lovett og Tom waits. Så alt i alt så bor det nok mye potensiale i dette anlegget, men jeg tror nok rommet og det at høyttalerene sto så veldig nærme hverandre gjorde dette til en skuffende high-end opplevelse.
    jeg hadde med The thin red line for å teste PE8720, men så langt kom jeg desverre aldri, klokka gikk desverre litt fort.
    Fikk også en ordentlig demo av Usher/Holfi anlegget i dag og må si at trass 2stk subwoofere og SACD surround klarte ikke dette anlegget å imponere meg noe særlig, slapp og grøtete bass. Jeg spurte dansken som stod der om å få høre på musikk uten subwooferene, men nei han brukte ALTID sub så det kom ikke på tale å høre uten. Senterkanal var forøvrig også bare noe dritt! :P
    det trengte man IKKE, verken til multikanals musikk eller film... bare så dere vet det.
    Synes forøvrig det er drøyt å måtte betale for messa tre dager på rad. Det bør da holde med å betale 130 kroner en gang.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - Usher ja!

Lørdag:
    Han som demonstrerte satte på anlegget MED to suber, men jeg sa klart ifra at jeg IKKE ville ha demonstrert høyttalere med subene tilstede. Ikke det at jeg har noe imot suber, men når det er høyttalerne som skal demonstreres - og de to subene faktisk låt som dritt - da var det ikke nåde fra min side. Og, de ble da også slått av. DA låt det meget bra - tro meg. Dette var noe av det bedre jeg har hørt på denne messen (bortsett i fra Audiopax da). Noe helt annet enn på Horten-messa.

Når man først skal blande inn suber i lydbildet - la det nå for all del være suber som klarer å oppfylle lydbildet til hovedhøyttalerne da.

All honnør til guruen fra DaCapo som innså at det beste var å skru av subene!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du Martin Logan Roko???
    Hmmm... har du lagt merke til avataren, Dag...? Pussig, ikke sant? ;-)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skuffende kjedelig messe i forhold til ifjor ja. Høydepunktet skulle liksom være 1080p-prosjektoren fra projectiondesign, men den hadde visst tatt turen til singapore når vi var der idag tidlig, i tillegg til at sagem ikke var tilstede allikevel :evil:

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at mange av dere synes den nye Benq'en var den beste på messen. Modell 3 skulle vel i teorien være bedre?

Noen tanker om hvorfor? Var det rommet? Strølys? Lerret?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg ser at mange av dere synes den nye Benq'en var den beste på messen. Modell 3 skulle vel i teorien være bedre?

Noen tanker om hvorfor? Var det rommet? Strølys? Lerret?
    Model Three var bra den, for all del. Men det er litt vanskelig å sammenligne da den viste HD materiale. 8720 viste DVD. Skulle man sammenlignet måtte de hatt like rom og samme kildematerialet. Forøvrig hang lerretene til PD ganske høyt, slik at med en gang det var en litt lys scene, ble bildet litt utvasket grunnet hvitt tak. Det ødela mye.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ferdig utgave av "model three 1080p" er nok langt bedre enn alt annet som ble vist på messen. Men den PD viste frem er en svært tidlig prototype (en av to i verden), og det gjestår nok en del tuning før den er 100 prosent.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ferdig utgave av "model three 1080p" er nok langt bedre enn alt annet som ble vist på messen. Men den PD viste frem er en svært tidlig prototype (en av to i verden), og det gjestår nok en del tuning før den er 100 prosent.
    Det tviler jeg ikke på Somsagt så den veldig bra ut nå også, men kunne vært enda bedre i et mere egnet rom.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så faktisk litt "grums" i bildet på Shrek 2 (1080p) og Fift Element (1080p) i form av, husker ikke hva det heter i farta, "fargeoverganger" på himmelen - men mulig det kom fra selve kildematerialet, og ikke selve projektoren..

Men ellers var bildet utrolig bra - mye glattere enn fra en 720p proj med dvd som kilde..

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høydepunktene var:
    1.Å sikle på Grande Utopia Be!!!
    2. Å lytte til Martin Logan elektrostater, må jo være en sinnsyk kombinasjon med et godt subwoofersystem :-)
    3. Jfinneru kjørte bra demo med Benq og siste Fast and furios.

Synes messen absolutt er verd 130 kroner, på tross av at jeg kom klokken 5 på søndag og at mange utstillere begynte å pakke ned klokken 6 :-(
    Enig med du, dette var noe av de jeg husket best, bennq 8720 wow etter min mening det beste bilde jeg har sett, elektostatene fra martin logan var en ny opplevelse, men for en lyd til 95000kr, audiopax og oppsettet til 600høvdinger var også en opplevelse. største problemet blir når du kommer hjem. Må tydeligvis vinne i lotto, eller spare noe sinsykt.
    skuffelsen var kobinasjonen med hegel? og jm lab, her var det bakgrunsstøy+ alt for mye bass, og en dårlig kontrolert bass er ikke noen nytelse.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    "Prototypen" , som fremdeles er uferdig! hadde en konrtast på 3000:1. Når den passerer 10000:1 som de håper på og få til, vil det nokk slå noe j***og gi en vannvitig 3d feiling.
    Fargeovergangene du snakker om Tommy_sn tror jeg kommer av kildematerialet, jeg så det også på shrek og har også sett det før på samme filmen. Fift element har jo tildels håpløst bilde(synes jeg) og er 100% avhengig av en godt kalibrert pj for at det skal bli noen lunde. Masse gammafeil i enkelte sener.

Synses messa generelt var ganske ok, lite folk og lite trengsel , fikk også sett noen spennende pj`er, så da ble jeg liksom fornøyd jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skuffet over USHER: han smalt døra igjen rett foran trynet på oss da vi kom kl 10.15 lørdag!!! for en dust
    Skuffet over hi-fi huset: Der var døra låst kl10.13!!!

Utrolig lite seriøse disse firmaene. sier ikke mer, og det finnes ingen unnskyldning

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy På messe neste år? Eller kanskje ikke...

Velinformerte kilder blant årets messearrangører forsikrer sine trofaste
    tilhengere om at det også neste år vil bli arrangert hjemmekino og hifi-messe på Hotel Plaza. Denne gang vil messen finne sted på rom 712. Dessverre så vil inngangsbilletten bli priset til kr 1000. På den annen side så vil frokost være inkludert i prisen - forutsatt at man ikke har noe imot å dele dobbeltsengen med de 4 andre besøkende på messen.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •