Intrykk fra messa på Plaza (lang) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 76
    Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av [space]
    .....Ikke EN LCD i sikte...
    Hadde du tatt deg bedre tid hadde du funnet 3 LCD'er:

1) LG (26LZ5PV) på "soverommet" til HFCK i 1. etg
    2) Den mitterste Hitatchi stod vitterlig LCD på uten at jeg sjekket nærmere.
    3) Loewe stod på OHFC ga et meget bra bilde men dyr

...og hadde du som jeg stikket innom LOBH (oppi gata) så hadde du fått sett Toshiba sin nye 32" (se AVNytt) som var virkelig bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ikke PD Action model two vises på denne messen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var ikke på messa sjøl, men etter hva jeg leser var den ikke SÅ bra!

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var verken dårlig eller bra, bare lite. jeg håper det til neste år blir skikkelig dugnadsånd blant importørene slik at vi kjøpegale kan få en skikkelig messe.
    jeg håper også at importørene stiller bedre forberedt med kataloger prislister osv. mange av de "smale" importørene bør kaste ALLE demo cdene sine å kjøpe nye! Fortrinsvis musikk folk orker å høre på mer enn i et nannosekund.
    dianna Krall, pling-plong og stress jazz står ikke så fryktelig høyt i kurs hos de fleste.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Personlig mener jeg ikke at messa var dårlig, da det var mye nytt og mange spennende komponenter. Det som var litt skuffende var at det var så få aktører. De utstillerne som var på plass, hadde gjort godt arbeid og viste god service.

Spesielt synes jeg Optoma H79 demoen var bra. Om den var riktig kalibrert eller ei, så ikke jeg, men for meg var den helt rå. Synes det var bra at det kun ble vist bilde uten lyd. På den måten konsentrerte jeg meg kun om bildet, uten "forstyrrende" filmlyd. I tillegg synes jeg det var bra å vise en vanlig dvd-plate. Det er stort sett den kvaliteten de fleste av oss får hjemme pr i dag; så kan man si at med HD får man ENDA bedre bilde...

ProjectionDesign ActionModel Three viste imponerende bilde og det var selvsagt artig å se ekte 1080p. Håper de minsker viftestøyen på projektoren; da den nesten opplevdes som en hårføner. MEN, det var jo en prototype, da

BenQ 8720 var bare helt rå. Personlig imponerte den meg mer en Action model Three. Makan til kontrast- og sortnivå!

De nye projektorene til Epson var også imponerende. Da jeg fikk høre at TW600 skulle koste ca. 14k, fikk jeg hakeslipp. Det er jo helt topp at teknologien bare blir billigere og billigere. Det var også artig å se at kontrast fra en DLP på 4500:1, knuser en LCD-kontrast på 5500:1.

XScreen fra Fredrikstad var enda en artig oppfinnelse, med meget bra bilde. For meg virket det derimot litt bak mål å måtte kjøpe både projektor og en elektronisk skjerm til 20k. Men det var sikkert en del fordeler med denne komboen som jeg ikke plukket opp...

Hifi-rommene kikket jeg raskt innom. Det blir litt for kjedelig på en hjemmekino-messe med Jazz og Diana Krall...

Så min konklusjon:

Det som var der var bra, men jeg skulle gjerne sett flere aktører.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i morra skal vi plage naborommene litt. tar med rammstein, live from Berlin og Hellboy. det er bare å ta med filmer hvis dere vil se noe spes fra benq8720. ps jeg er ikke der før fra kl 1400.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,540
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    i morra skal vi plage naborommene litt. tar med rammstein, live from Berlin og Hellboy. det er bare å ta med filmer hvis dere vil se noe spes fra benq8720. ps jeg er ikke der før fra kl 1400.

Hehe, dette hørtes da spennende ut Skulle ønske jeg kunne vert der!

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man

XScreen fra Fredrikstad var enda en artig oppfinnelse, med meget bra bilde. For meg virket det derimot litt bak mål å måtte kjøpe både projektor og en elektronisk skjerm til 20k. Men det var sikkert en del fordeler med denne komboen som jeg ikke plukket opp...
    Slik jeg forsto det var vel dette hele poenget. Du kunne få opptill 80" tv kvalietet til en rimlig pris(fra 17000-27000) som fungerer i en vanlig opplyst stue.(rimelig pris iforhold til å kjøpe en 80" palsma eller LCD)
    For meg virket det helt genialt, så jeg vurderer det sterkt. Litt dyrere enn ett kvalitets lerret, men så har den jo bl.a. 2 innbygde tunere, inn og utganger for det du ville koble på og masse muligheter.Så det vil fungere som en TV hvor PJ er bilderøret.

Så en egen tråd nå så forsatte der istedet.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Majesty
    Jeg var ikke på messa sjøl, men etter hva jeg leser var den ikke SÅ bra!
    Det som var der hadde mye spennende å vise, problemet var at messa var så liten og at så mange merker manglet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toreddy
    Den hang i taket hos projectordesign og pekte mot samme lerret som model three, men de to gangene ejg var innom rommet var den ikke i bruk.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    De nye projektorene til Epson var også imponerende. Da jeg fikk høre at TW600 skulle koste ca. 14k, fikk jeg hakeslipp.
    Prisen ligger allerede under 13k og den kommer inn til uka...

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BEN-Q 8720 skulle jeg gjerne likt å sett,mye som tyder på at dette virkelig er en god projektor.Men da jeg var der på fredag var den desverre ikke ankommet standen for DVD/HJEMMEKINO Men Jørn`s OPTOMA var på ingen måte noen skuffelse det heller,parret med AIXV ble det vist strålende bilder.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av toreddy
    På fredagen var jeg der når de skulle prøve å få i gang model two, men den syncet ikke med DVD-spilleren (vistnok en litt eldre modell) så da ble det dårlig med demo. Litt synd egentlig, kunne godt tenkt meg å se hva denne kunne klart.

Ikke for å være kritisk, men messa i år var vel i minste laget. Dette må helt klart arrangøren ta på sin kappe. For de blodprisene som han tar for en helg på et hotellrom er jo helt absurd! Da er det et bedre forslag at fagbladene her i landet samarbeider og arrangerer en messe med bredere publikumsapell og lavere priser, både for arrangører og utstillere. Sånn sett er Audiofilmessen i Stavanger et godt eksempel. Har en mistanke om at dette da er siste året med messe på Plaza, og her har arrangøren skytt seg i foten selv....

For min egen del så var det bilde, og da spesielt PJer, som var interessant på denne messen. Så sånn sett var messen stor nok for meg denne gangen, da jeg kun hadde en dag til rådighet (fredagen). Fikk brukt nok tid på hver enkelt stand.

Epson hadde en bra stand med forskjellige PJer i forskjellig prisklasse, og med forskjellig kildemateriale. Av de tre i front var det TW520 til venste, med DVD-materiale som kilde. I midten viste de TW600, og denne imponerte skikkelig!! Ikke minst prisen som er på latterlige 12995,-. Denne bør ta markedsandeler. Det bildet den viste frem var også veldig bra. Kildematerialet her var HD fra HTPC, og på fredagen var det Fifth Elementh. Nydelige bilder. SD mindre synlig enn før, sortnivået øket ifht forrige generasjon og med fleksibilitet i fokus. Lysstyrke fra 400 til 1600 AL gjør jo at denne også kan brukes som en presentasjons-PJ, eller i en mer opplyst stue. Bra!

DVD&Hjemmekinos stand med BenQ 8720 var også veldig bra. Perverst bra sortnivå for oss som har LCD til vanglig. Synes derimot at den var en smule defokusert. Jørn hadde sin H79 (forøvrig en glimrende PJ som også ble vist på Optomas stand) tidligere på dagen før 8720 kom, og jeg må si at jeg foretrakk bildet på den. Mer dybde i bildet, og klarere. Flere som kommenterte det og lurte på om det var HD-materiale de viste...;-) Bra for Jørn...

PD sin stand var full av PD-entusiaster som flere har sagt før meg svarte villig vekk på spørsmål. Det morsomste denne dagen var faktisk da Anders var på besøk i rommet til DVD&HK og så/hørte på BenQ8720. :razz: DET støynivået er PD et stykke unna å matche....;-)

1080p var jo glimrende, og viste krystallklare bilder. Godt at de fikk denne til å funke, med de problemene de hadde natt til fredag. Gir jo en god pekepinn på hvilket potensiale det fremdeles finnes innenfor bildekvalitet....

Optomas stand var også interessant, og H79 viste også her bra bildet. Ikke så bra som Jørns, men allikevel. Trengs det en runde med Opticone tro? Kjell er jo en av bransjens hyggeligste personer, og det ble tid til en god prat på fredagen. Lekket litt om en hyggelig priset H72 med 1280*768-chipen, og dette er spennnende. Modellen kom og så bra ut der den stod utstilt på bordet, men ikke koblet til. Men det var en preproduksjonsmodell (som mange andre i disse tider) og ikke en klar for visning. Gleder meg til Gorm får testet denne.

Dette var noen av mine inntrykk, flere kommer etterhvert, og drypper også inn i andre tråder....

Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, jeg synes messa var rimelig stusselig i år. Også bilettprisene er jeg missfornøyd med. heldighvis er jeg under 16, så jeg kom inn for halv pris, men likevel. De hadde ikke mye skikkelig High-End heller. men dat var mange gode messetilbud. jeg kjøpte meg nye høyttalerkabler for 50%.

(jeg har aldri sett Pass Labs på noen messer eller i butikker. Veit noen hvor det blir solgt?)

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stereofreak-MODEL 2330B
    ja, jeg synes messa var rimelig stusselig i år. Også bilettprisene er jeg missfornøyd med. heldighvis er jeg under 16, så jeg kom inn for halv pris, men likevel. De hadde ikke mye skikkelig High-End heller. men dat var mange gode messetilbud. jeg kjøpte meg nye høyttalerkabler for 50%.

(jeg har aldri sett Pass Labs på noen messer eller i butikker. Veit noen hvor det blir solgt?)

hifi huset i bærum!!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høydepunktene var:
    1.Å sikle på Grande Utopia Be!!!
    2. Å lytte til Martin Logan elektrostater, må jo være en sinnsyk kombinasjon med et godt subwoofersystem :-)
    3. Jfinneru kjørte bra demo med Benq og siste Fast and furios.

Synes messen absolutt er verd 130 kroner, på tross av at jeg kom klokken 5 på søndag og at mange utstillere begynte å pakke ned klokken 6 :-(

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Håper du tørket opp etter deg da.... :grin:
    2) Du får ta deg en tur ;-)
    3) Sorry - kan ikke hjelpe deg der... :?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte også Martin Logan høyttalerne.. Spennende høyttalere.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Har du MArtin Logan Roko???

Lurer på Prodegy, har du peiling på disse?

mht FAst and Furious, kan jo hende at en "fartsfylt" helg på fjellet med familen gjorde sitt til at det var godt å se litt harryfilm :-)

Og jeg tørket IKKE opp etter meg, har brukt såpass med penger hos Andre at de får værsågo å tørke opp selv

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    hifi huset i bærum!!

Ingen importerer Pass Labs til Norge, et svensk firma som heter subbas ordner salg i norden for tiden.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •