Intrykk fra messa på Plaza (lang) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 76
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Uansett, disse messene MÅ VI STØTTE OPP UNDER! Hvis ikke må vi til Tyskland for å se nyhetene! Hva er vel 130 kroner egentlig folkens...
    Husk at det er arrangeres 2 hjemmekino-messer i oslo. Den på Plaza mente mange av utstillerne det var siste gang de var på så jeg tviler at den kan opprettholdes bare om de får litt økning i besøket resten av helga. Jeg tror bare det er å akseptere at dette er den siste Plaza-messa.

Håper likevel at man kan få til noe som ikke er i regi av en kjede som Expert og at dette finner en helt annen form hvor man ikke ender opp med små dyre rom.

Den beste hotellmessa har IMHO vært "High End" (Europas største hifi-utstilling) som har vært holdt i Hotel Kempinski i et skogsområde utenfor Frankfurt. Jeg synes dette har fungert veldig godt med mange store rom, rommelige ganger og veldig mye på en flate. Nå har selv denne messen blitt flyttet til mere "industrielle" omgivelser med store messehaller.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med Ekspert messen var vel mangelen på lyd-demo. I ett stort åpent lokale er det jo ikke mulig å spille musikk uten at hele messehallen påvirkes.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er veldig dumt og unødvendig at noen må poste negativ omtale om en messe, selv om de ikke synes den er topp. Negativ omtale er aldri bra og gir alltid feil resultat, er sikkert de som sitter hjemme å leser innleggene og er i tvil om en skal dra pga av unødvendige komentarer.

leste et innlegg på hifi sentralen der det var en som ikke gadd å dra på messa fordi han hadde lest ett innlegg fra en som ikke synes det var noe særlig.

Om en er så missfornøyd etter å ha vært der synes jeg de kan holde det for seg selv, og heller skrive det som var positivt. For noe positivt er det uansett hvor dårlig de må mene det er.

Ta det for det det er, og vær glad det blir arrangert...
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er helt greit å skrive om både det som var der alt det som ikke var på messa slik at noen ikke skal bli lurt til å tro dette er en messe hvor man kan få se det meste som finnes på markedet. Det er vel også greit å skrive at messa var enda mindre i år og at mange utstillere var misfornøyde og sa det var siste gang de var med på messen i dagens form.

At de besøkende var i mindretall de fleste steder burde man vel også kunne si.

Det var absolutt både noe å se og å høre på messa, men mye var det ikke. Jeg kan ikke se hva det gagner å få mange besøkende dit som ikke finner det de er ute etter.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er veldig greit at folk sier om de er fornøyde eller ei. Hadde jeg også bodd i Oslo hadde jeg ikke vært i tvil - da hadde jeg gått på messen. Nå bor jeg i Kristiansand, og når det tilsynelatende ikke er mer enn dette på messen så blir jeg veldig i tvil. Inngangssummen betyr ingenting, men de timene i bil betyr mye.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente ikke en skal skryte alt opp i skyene selv om det er dårlig, men å si at den er helt ræva blir dumt. Det finnes jo alltid noe kult. Jeg synes ikke den var best jeg heller, var mye jeg savna, men som jeg skrev tidligere, så var det å få høre på JmLab Grande verdt turen i seg selv for meg.

Også det å få titta å Xscreen var veldig interessant.

Det jeg mener er at en bør kunne si hva som er positivt, noe som er veldig vanskelig for mange, og selvfølgelig si det som er negativt også. Men ikke bare negative ting.

Skjønner godt at mange kunne/ville vente mere, inklusiv meg selv, men når innlegg baseres om det er verdt 130 eller ikke blir det feil fokusering.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si jeg er skeptisk selv..heldigvis har jo et par av butikkene i oslo messer samtidig. Dette må da være en elendig jobb av arrangørene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Så du har sett model two før? Og 1080p frontprojeksjon har du også sett før?

De hadde flere plakater med One Mk 2 til 18.900,- hengende fra taket i gangen utenfor rommet. For å ha unngått dem må man:
    a) Være kortvokst og ha blikket festet i gulvet hele tiden.
    b) Ikke ha vært i nærheten av rommet til projectiondesign.
    Enig med robertaas her, wotg kan umulig ha vært i nærheten av Projection Design rommet. Det var mange lekkerbiskener her inne, faktisk det eneste rommet som var verdt noe særlig, utenom det sedvanlig imponerende rommet med Primare og System Audio som som alltid spiller så deilig og avslappende at jeg blir der inne en stund.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noen som fikk med seg hva de spilte fra på Epson sin stand?
    Den midterste prosjectoren,det var utrolig klart og fint bilde.
    De kjørte signal fra data tror jeg.
    Noen som vet hva slags komponenter de bruker i den eller var det en fedig sammensatt pc?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hvor i all verden har du fått dette fra? Messen har INGEN TING med DVD&Hjemmekino å gjøre! Den arrangeres i privat regi, av en som ikke har noen som helst tilknytning til bladet.

Men tidligere har det vært samme tekniske arrangør, med DVD&Hjemmekino som ansikt utad. Det var vel seinest i fjord.

Synes du at det er noe rart at folk går i surr?

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Uansett, disse messene MÅ VI STØTTE OPP UNDER! Hvis ikke må vi til Tyskland for å se nyhetene! Hva er vel 130 kroner egentlig folkens...
    Ha, egentlig må man til CES i Las vegas og CEMA for å være skikkelig på høyden når det gjelder messer...

Inegn panikk over at jeg ikke hat tid/råd til å kjøre inn til Oslo i år altså. Budsjettet er for lengst brukt opp på Berlinturen (vel verdt pengen) og kommende trimix kurs.

Når selv DVD&Hjemmekino har trukket seg fra gildet er det tydeligvis bare rester å se på plaza denne helgen.

Fikk et setimentalt øyeblikk med sprengte hotellmesser og festlige Dolby Digital demoer fra laserdisc med subber som blafret i buksebeina. Det var tider det...

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pervind
    Var det noen som fikk med seg hva de spilte fra på Epson sin stand?
    Den midterste prosjectoren,det var utrolig klart og fint bilde.
    De kjørte signal fra data tror jeg.
    Noen som vet hva slags komponenter de bruker i den eller var det en fedig sammensatt pc?
    Det var den nye TW600 som viste HD materiale fra en HTPC. De viste Shark tale når jeg var der. Innholdet i HTPC'n vet jeg ikke noe om.

Edit: den til venstre var også TW600, den viste vanlig DVD materiale.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo litt rart da at det ligger gratis DVD&hjemmekinoblader ved inngangen når de ikke har noe med hverandre å gjøre. Jeg synes ikke det er så veldig rart at folk tror det er en sammenheng.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda jeg sto og så på starwars inne på rommet til projectiondesign, men så ingen plakater. Det var selvfølgelig veldig mørkt, men de burde jo ha klart å sette noen plakater på utsiden av rommet. Sto en 5 minutters tid å hørte på hva gutta hadde å si, men fikk ikke med meg noe som satte avtrykk i sjelen :P Derimot var det kjempe kult å se på den nye Benq projektoren. Sinssykt bra bilde og null støy!

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Så du har sett model two før? Og 1080p frontprojeksjon har du også sett før?
    For min del var dette messens høydepunkt.1080p projektoren er den samme som nylig ble vist frem på messe i statene.Forøvrig finnes det kun 2 stk 1 chip DLP i hele verden.Den ene er på plaza-messen,den andre har TI for testing/videreutvikling. Også denne modellen er utviklet av Projectiondesign.Begge har det samme designet.
    Kilden som ble brukt var en HTPC,med både film og video materiale.At valget faller på en HTPC,vil jeg tro har sammenheng med å få vist frem 1080 materiale.Nettopp for å vise MODEL THREEs fulle potensiale.Kunne vært morro å brukt en god DVD-spiller(AIXV) som kilde også,for å testet hvor "bra"DVD materiale kan være på en 1080 projektor,men prioteringen med HD materiale er selvfølgelig forståelig.Og er jo også det som er mest interessant på en 1080 projektor.
    Gutta fra Projectiondesign er entusiastiske og flinke til å svare på spørsmål,sammen med en avslappende atmosfære gjør dette opplevelsen desto bedre !
    Generelt er det vanskelig å beskrive et bilde,men det første som gjorde seg gjeldene for meg var følgende :
    -Man legger merke til den høyere oppløsningen !!
    -Jeg får en oppfattelse av at bildet blir "tegnet" på en meget uanstrengt og effektiv måte(vanskelig å forklare)
    -Minimalt med "regnbuer" på de ca25 minuttene jeg satt der,kan jeg ikke si jeg merket noen form for stress på øyne eller hode(og jeg er sensetiv).Eller for å bruke Anders egne ord"meget behagelige regnbuer"

De 2 siste punktene vil jeg tro flere konstruksjons elementer har innvirkning på,men de nye DMD driverene har sannsyneligvis en del av æren.

Konklusjonen må være at dette var messens beste bilde(kanskje ingen overrasskelse)og at fremtiden for DLP ser meget lys ut.

Bildene jeg tok ble dårlige.Og er tatt med et billig(ikke speilrefleks kamera)Uansett rettferdiggjør aldri bilder kvaliteten på en projektor.Dette blir mere for morroskyld.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Action M3 med 1080 materiale fikk haken til å slippe hos meg i allefall. Den alene var verdt turen for min del. De kjørte den F1 snutten og jeg ble virkelig imponert over detaljene i de bildene. Samtidig så er det nok å kaste perler for svin, hvis man benytter dvd materiale på denne saken. Skjønner godt at de plukker ut gode filmer for å vise potensialet. Prisen er visst ukjent, forventet levering er i mars. Det er bare å begynne å spare gutter...

Mvh

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ferrari demoen var ganske kuul. spessielt nærbildet av det dekket viste hvor mye bedre høyoppløste bilder er.
    var en tur innom i dag også og det var langt mere brosjyrer og liv enn i går.
    projectiondesign hadde fått hengt opp flere tilbudsplakater ( utenfor rommet sitt) Satt ganske lenge på demo rommet til kontrapunkt og ba pent om å få høre noe musikk med litt "futt" i, men det gikk for det meste i Dianna krall og annen "flinkis" musikk så jeg fikk aldri hørt potensialet i de store høyttalerene. Det hele lød faktisk ganske livløst og trist langt fra den spillegleden som Linn pleier å ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Edit: den til venstre var også TW600, den viste vanlig DVD materiale.
    Rimlig feil. Det var en en Epson TW520 som stod til venstre. Dette er en modell som antagligvis ikke kommer til Norge. Den har blandt annet litt lavere kontrast(4000:1) en TW600(5000:1). Btw, det blir en 600 på meg :-P

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, hadde samme utsende og utsyr og når jeg spurte sa de at det var en Pre-modell.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min egen del ble jeg skuffa.
    Jeg er ute etter ny TV. plasma eller lcd.
    Bortsett fra rommet til Hitachi, der de ikke listet priser, og hadde 3(?) plasmaskjermer, hang det en Pioneer her og der i de andre rommene.

Ikke EN LCD i sikte...

Var jo en del projektorer og fete anlegg å se, men det er ikke i fokus hos meg nå.

Hi-fi center kjeden hadde "bra tilbud" på Pioneer skjermene. Helt ned på standard Elkjøp nivå tror jeg. WOW...

Fikk med meg noen blader, et par dvder og en Linn-sacd da, så jeg fikk litt valuta for inngangspengene. Trodde først ho sa 30 kroner jeg, og jeg tenkte at det var jo ok pris. Når ho gjentok 130 kroner ble jeg litt satt ut.
    Med tanke på hvor få utstillere det var hadde 30 kroner passet bedre.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •