Laserdisk med DTS lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Diceman sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Laserdisk med DTS lyd

Har hørt at LD plater med Dts lyd låter mange ganger bedre enn DTS på DVD??? Stemmer dette eller? Noen som har erfaring med dette.... Har sånn cirka 250 LD plater, men ingen med DTS. Så nå lurer jeg forferdelig da jeg skal inn på DVD spesialisten (Laserworld) til helga og kjøpe brukte filmer på Laserdisk....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diceman
    Har hørt at LD plater med Dts lyd låter mange ganger bedre enn DTS på DVD??? Stemmer dette eller? Noen som har erfaring med dette.... Har sånn cirka 250 LD plater, men ingen med DTS. Så nå lurer jeg forferdelig da jeg skal inn på DVD spesialisten (Laserworld) til helga og kjøpe brukte filmer på Laserdisk....
    Det kan jeg si deg at det kan aldrig stemme. Kanskje på en eller annen form for graf, men aldri fysisk.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan faktisk stemme da stort sett alle laserdiskplatenen har et DTS-spor med full bitrate. DVD med DTS kan til sammenligning ha halve bitraten. Det kan bidra til at lyden føles å ha mer kontroll og å være mer transparent.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dobermann
    Det kan faktisk stemme da stort sett alle laserdiskplatenen har et DTS-spor med full bitrate. DVD med DTS kan til sammenligning ha halve bitraten. Det kan bidra til at lyden føles å ha mer kontroll og å være mer transparent.

He he, da er vi igang igjen. Du sier at det kan muligens bidra til at lyden føles å ha mer kontroll og å være mer transparent, men du er ikke sikker? Ergo kan du ikke kalle lyden flere ganger så bra.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    He he, da er vi igang igjen. Du sier at det kan muligens bidra til at lyden føles å ha mer kontroll og å være mer transparent, men du er ikke sikker? Ergo kan du ikke kalle lyden flere ganger så bra.
    Jeg liker ikke å være bombastisk i mine svar og nei, jeg har ikke testet dette da jeg ikke har samme film på både DVD og laserdisk. Såvidt jeg husker (uttaelser fra eksperter og lyttetester) gir DD bedre lyd enn DTS ved lavere bitrater. Følgelig er det naturlig at en halvering av bitraten til et DTS-lydspor vil ha effekt på kvaliteten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •