Klispch vs JmLab

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Klispch vs JmLab

Hei igjen,

har lurt en stund på om jeg skal bytte ut mine nåværende klipsch høyttalere med JMLab høyttalere. Dere vet sikkert at jeg snuste mye på JMLab før jeg kjøpte dette.

Det jeg har lurt på er om jeg skal kjøpe meg noen Electra 946 (front), Electra 926 (bak) og Electra CC901 (senter). Jeg skal jo kjøpe to SVS Plus/2 nå i november.

Det jeg da også lurer på er om noen har litt informasjon om hva som vil være forskjellen på disse to systemene? Hvordan JMLab vil klare seg i forhold til Klipsch når de gjelder lydtrykk og hvordan JMLab oppgir sine spesifikasjoner på hva de tåler. Åssen vil mellomtone, diskant og mellom/dypbass være i forhold til rf7 osv? Åssen er de mtp plassering? Vil de fungere bra med SVS suber og Rotel forsterkeri?

Eller er Klipsch bedre på hjemmekino enn JMLab?

Det ligger litt penger i bytte, så er jo nødt å grave litt først

Takk for alle svar!

http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Labbetuss

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den serien der er utgående, så da må du handle fort.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en på hifisentralen som selger dette.
    JM LAB 936
    JM LAB 926
    JM LAB cc900
    JM LAB SW900

Siden dette er utgående modeller vil jeg tro det blir en del brukt salg av den gamle serien, regner med det er en del som ønsker å oppgradere til den nye serien.

Hva som er best må du nesten lytte deg frem til selv. Smaken er som baken. Jeg ville ihvertfall valgt JmLab, men det er vel fordi lyden i de passer min smak.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som ikke maktet Klipsch-lyden i lengden og ønsker å bytte....;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maktet Klipsch lyden? Klart jeg gjør det, men klipsch er da ikke den beste musikkformidleren. På kino er det det beste jeg har hørt så langt. Formulerte meg vel dårlig. Spørsmålet jeg burde stilt var om JMLab er bedre enn Klipsch på musikk og om de er like bra til hjemmekino? At de er gode musikk formidlere er det vel liten tvil om, men hvordan de vil klare seg i hjemmekinoen i forhold til Klipsch er vel det som er mer interresant.

Dette var egentlig bare et infall jeg fikk, og vhis disse høyttalerne er utgående så er det vel ikke aktuelt. I den prisklassen er det jo mange andre også.

Men den propagandaen mot Klipsch vil jeg ha meg frabedt, har overhodet ikke sans for dem som liker å føre anti-klipsch propaganda her på forumet.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du liker Klipsch så er det ingen grunn til å bytte, det kommer jo selvsagt ann på hva du liker, og vil du like JMlab bedre? da må du nesten dra å høre på de selv, de spiller nok en del penere og passer til flere typer musikk, men til film og litt rocka musikk så er nok klipsch bedre..
    Hadde JMlab selv og det låt meget bra, men jeg ville ha mere trøkk så de ble byttet ut med Klipsch, men seff.. det er jo som sagt en smaks sak..

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden i Klipsch er som alle andre høyttalere avgjørende hva du kobler til av elektronikk.

Har testet flere (#) monster fra solens land med flere knapper og fjas enn ett jagerfly før jeg endte opp med Thule. Kobler du til en forsterker/DVD div annet som har lys klang fra før av vil dette låte hardt. Thule n har rimelig varm lyd som minner til tider om rør forsterker, og gjør at jeg kan dra jernet på Nine Inch Nails eller kjøre Kari Bremnes uten å måtte skjemmes over lyden.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal kjøpe to store SVS, så kommer du ikke til å mangle dypbass, hvertfall. Og JMlab er veldig gode høyttalere, og de du nevner, er kanskje de beste som er priset slik at vi vanlige dødlige kan kjøpe de.
    Hvis du kombinerer et skikkelig JMlab-oppsett med de nevnte subbene, tror jeg at du blir fornøyd.
    Men det er bare min mening. En lytteseanse er på sin plass før et slikt kjøp, selvfølgelig

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch er enestående musikkformidlere og de, de har kanskje litt "sær" lyd ideologi(eller hva det heter ). (det har foresten Cerwin Vega også, bare for å få sagt det).

Men på klispch er det matching som gjelder. Mange har Rotel på Klipsch, det låter i mine ører TRAGISK! Sjekk ut Parasound HALO serien du, da skal du se at Klipsch er i verdenstoppen hva musikkformidling angår!

Men JM lab er ikke noe dårlig bytte . Fransk lyd på sitt beste det.
    Var da svært så populært det var å bytte ifra Klipsch sin råhet til JM lab sine silkehansker her på forumet da !!.
    Lykke til uansett!

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor syntes du en kombinasjon med Rotel er tragisk?

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lurer jeg på også. Rotel er nok den beste matchen med tanke på prisen.
    Hvis du handler uten budsjett, finnes det mange andre merker som kan levere varene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Men den propagandaen mot Klipsch vil jeg ha meg frabedt, har overhodet ikke sans for dem som liker å føre anti-klipsch propaganda her på forumet.
    Ta det for det det er her, Labbetuss, jeg er ikke ute etter å spre drit...;-)

Men etter den forbeholdne skryten du gav Klipsch når Chriz/Majesty ville selge sine, er det bare litt merkelig at du nå kom med en tråd der du vurderte å bytte ut dine, that's all....

Smaken er forskjellig, og JMLab (eller Focal som det offisielle navnet er i dag) er i mine ører en mye bedre musikkformidler enn Klipsch. Ihvertfall på den musikken jeg hører på. Og en overordnet mening jeg lenge har hatt er at "spiller det bra på musikk, spiller det bra på kino også...."

Ønsker deg lykke til med tråden jeg, Labbetuss...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg må beklage utbruddet i mitt forrige innlegg. Det var ikke meningen å rase ut sånn. Men jeg har da fått svar på problemstillingen, og hjertelig takk for det. Hvis JMLab er veldig mye snillere enn Klipsch så tror jeg rett og slett at jeg kommer til å savne råheten og dynamikken som Klipsch kan levere, og for min del er vel ikke JMLab noe for meg å kjøpe med det første da. Det var ikke meningen å tråkke på tærne dine heller skorob, er enig at de kan være bra, men slik jeg har erfart, er de bra noen sjangre, men best på hjemmekino

Ja bytte av forsterkere har jeg tenkt på, dvs enten til Parasound Halo eller Midgard Audio. Er ikke sikker, men den femkanaleren til parasound er så forbasket dyr i forhold til hva man får syntes jeg, og hva man kobler til av elektronikk er vel individuelt? Dette kommer vel an på hva man liker?

Jeg må vel også føye til at jeg har vært litt frustrert over høyttalerne på grunn av deres kresenhet på plassering, og det er vel det som har gjort at jeg gjerne har vurdert noe annet. Men i bunn og grunn bygger vel dette på et noe vanskelig rom, og jeg har rett og slett begynt i feil ende. Prøvde biltema dempamatter, men det så grusomt ut. Tror jeg gjør lurt i å vente til jeg hører dem med SVS'ene før jeg gjør noe som helst, håper de er så god som folk sier

Beklager utbruddet mot deg Anfield!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten, en Velodyne DD18 vil komme ut for salg neste uke hvis noen er interresert. Den kommer til å være splitter ny i uåpnet eske og i cherry farge

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Beklager utbruddet mot deg Anfield!
    No sweat...;-)

Men vi andre kan jo si akkurat det vi vil, ørene dine er jo de som bestemmer. Anbefaler deg å få egenerfaring og høre selv....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det Anfield, men er ikke hverdagskost å måtte reise til Oslo fra Bergen for høre på noen høyttalere

Newcomer BlackDragon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fett;D

Eg må bare si at d va jævla bra trøkk i høytalerne dine Kommer te å bli kanon når du får de 2 svs subene.. Lukter d filmkveld eller...?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja filmkvelder kommer på løpende bånd. Bare å komme de som vil hehe