tandberg sølvsuper 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tandberg sølvsuper 4

Hay!!! Eg er ein nybarka tandberg friik. Eller har på en måte alltid hatt et godt øre til denne fantastiske lyden.
    Men no har jeg et problem. Eg har en tandberg sølvsuper 4, som ikke er helt istand. Denne har eg funnet på dynga. Og hadde tenkt å fikse den.
    Første gang eg prøvde den, var den helt blacket ut. Eg fant med litt ut at en liten streng som henger på trafoen, (har sikkert noe med valg av nettspenning å gjøre) er løs , og det ser ut til at den skal sitte fast der. Prøvde å lodde denne tilbake til opprinnelig plass. Men den bare løsnet igjen pga varmegang i trafoen. Er trafoen ødelagt .. eller er det noe som er tilkoplet trafoen i etterkant som kan være HOVEDPROBLEMET.

ps!! d ble hvertfall lys i fronten når trafoen ikke var så varm.

håper på svar

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I et slikt tilfelle er følgende et must:
    Du kontakter nrhf og kjøper et skjema for Sølvsuper 4.
    Så ser du om du kan følge den mystiske koblingen på skjemaet og derved finne ut hva det er. Kanskje en slags termosikring.

Gutta på nrhf er eksperter på de helt gamle radioene, og kan gi et råd.

Vha skjemaet kan du også finne frem til en passende erstatnings-trafo. Den må jo ha både høyspenning og lavvolt-spenning til glødingen av rørene.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vi venter spent på nrhf

Har fått tak i skjema, og sett på tegningen, hmmm!! uten å funne ut så mye. Har aldri vært helt inne på rør. Og den slags. Selv om jeg har fagbrev innen svakstrøm. haha! :-)

Men kan tenke meg at trafoen er kaputt. Men får snart svar av nrhf kan eg tenke meg.

Vi lærer ingenting før vi bryr oss...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •