Lydformater og HD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydformater og HD?

Hva skjer i forhold til Dolby Digital/DTS når det gjelder HD-DVD og Blu-Ray? Kommer det nye formater for 5.1 (+) med f.eks. høyere bitrate?

Hva vil dette bety for dagens surroundprosessorer/recievere? Hvordan blir kompabiliteten?

Edit: Jeg var litt i tvil om jeg skulle legge denne tråden i generell audio eller under HD. Jeg valgte å legge den her fordi den har like mye med generell lyd å gjøre som med HD formatene. Dessuten er det større aktivitet i denne tråden. Moderator får flytte den om den ligger feil.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen minutter med Google gav meg det svaret jeg ønsket. DTS HD virker svært lovende. Dolby Digital Plus er selvfølgelig kjipere. Vi trenger ikke flere kanaler, men høyere bitrate!

-----

Dolby Digital Plus
    Maximum number of speakers/channels: 31.1
    Upside: Improved surround sound performance with high data rates and increased audio channels; Backward compatible with existing Dolby Digital decoders.
    Downside: Requires new HDMI/FireWire interface and additional speakers.
    Forecast: Elected by the DVD forum, this latest product from Dolby Laboratory will be the standard feature for future High-Definition materials.

An extension of Dolby Digital (DD), the Dolby Digital Plus (DD+) has been chosen as the mandatory surround format for Blu-ray and HD-DVD. It supports up to 13.1 discreet channels with a maximum data rate of 6Mbps. To support the high data rate, HDMI and IEEE1394 (FireWire) have been selected as the new digital interface for DD+ connectivity. The latest Dolby format is backward compatible with existing DD decoders via down-mixing capability and SPDIF digital audio output. DD+ will be available from late 2005.

-----

DTS HD
    Maximum number of speakers/channels: Unlimited
    Upside: Lossless format for the purist. Backward compatible with existing DTS decoders.
    Downside: Optional surround sound format for Blu-ray and HD-DVD.
    Forecast: Technically superior compared to its Dolby counterpart, DTS-HD will be a highly sought-after surround sound format for audiophiles.

DTS HD, previously know as DTS++, is DTS's answer to its rival surround sound format. It supports unlimited number of surround sound channels and delivers audio quality at bit rates extending from DTS digital surround to lossless. Although technically superior over its Dolby counterpart, DTS HD is selected only as an optional surround sound format for Blu-ray and HD-DVD. The new DTS format is backward compatible with existing DTS decoders and supports down-mixing function for converting DTS HD signal to 5.1 and stereo formats.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes også en tråd om dette tema fra før på dette eminente forum.
    http://avforum.no/forum/showthread.php?t=22481

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •