Nytt soverommsanlegg/mini anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt soverommsanlegg/mini anlegg

Fikk mitt nye anlegg til soverommet i går, NAD L53 og Dali Concept2. Hadde fra før et anlegg bestående av noken radionette-komponenta og mission m70. Syns dette var litt for "svakt", samt at eg ville ha DVD-spiller.
    Tanken som slo meg i går når eg kobla opp Nad/Dali pakken var; "Er det muligt?" At et anlegg til knappe 6k inkludert bananplugga og høgtalerkabel kunne spille så bra, hadde eg faktisk ikkje trudd. Bra med bass, bra detaljert lyd, og det spiller med skikkeli trøkk, tatt i betraktning av pris/komponenter. Er jo bare spillt vel 10t, så blir vel forhåpentlivis enda bedre når ht får "løsnet" litt. Skal heim å koble opp dvd-spilleren til en tv eg har, skal bli spennande å sjå kvaliteten på bildet. Kjeme en 23" lcd tv snart, er spent på hva dvd-spilleren kan utrette der. Kan jo ikkje forvente for mykje av en kombinert reciever/dvd-spiller til knappe 3k.

Måtte bare få det ned, sjeldent eg er så fornøgd med noke eg har kjøpt uhørt.
    Tok sjansen, hørt en del Nad og Dali før.
    Så om noken er på jakt etter et lite og rimeligt anlegg, er dette absoultt vert å sjekke. Har fra før et Denon F-101 og Dali 3003 ståandes i en leilighet i Bergen, men vil tørre å påstå at eg lika lyden bedre i Nad/Dali pakken, enda Denon/Dali pakken er 3k dyrere.

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte L53 selv idag til en liten loftsstue. Koblet mot et par Tannoy mX2 høyttalere.

Helt enig i din vurdering - skikkelig "bånndrag" - og en stålkontroll hele veien opp.

Min personlige vurdering er "terningkast 5" - men da er alle konkurrenter jeg tenker på vesentlig dyrere...

Det jeg trekker litt for er at MP3-titler ikke vises (som på Philips), en fjernkontroll som med fordel kunne vært halvparten så stor og bittelitt i mellomtonen (men den er heller ikke innspilt - og tror den kan komme seg)

Lyttet også litt på Cambridge Azur 640A (tenkte på den + DVD) - men fant fort ut at jeg foretrakk den litt fyldigere lyden til NAD'en.

Alt i alt et meget godt kjøp som gir skikkelig valuta for pengene. Absolutt mer enn et snev av "luksus-lyd"

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden