Endelig er ventetiden over....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Endelig er ventetiden over....

Endelig fått monoblokkene i hus, koblet til og de står just nu og spiller. Det var slettes ikke lett å rive seg løs fra sweet-spot for å skrive noen ord. Hva skal jeg skrive?

I forhold til når dali evidence 870se ble drevet av bare denon 3805 i forhold til når blokkene nå gjør den jobben, kan ikke sies på så mange andre måter enn som en orkanfull natt til den varmeste og vakreste sommerdag (da inkludert lettkledde damer, pils, kjøtt på grillen og nylig vunnet i lotto).
    Alt ble bare gøy, kommer ikke til å bli lyttetrett med det første, da er det i tilfellet jon blund som tar over. Det ble så mye mer liv, kontroll, bass!? suben står av, merker igrunn ikke at den blir slått på, kanskje de ALLE ALLEr dypeste tonene. akkurat nå står plata som ble delt ut på usher-demoen i horten. Låt nr tre er det vel, med orgel og cello? du verden for en kontroll. Kan bare skru og skru opp, instrumenta er der de skal, og kontrollen er der...

sukk....nei! må tilbake til lyttepossisjon ;P

bilder skal nok komme, de kom meget pent innpakket, i trekasse. De var pakket inn i tøyposer, hvite hansker, pussefille, skrujern fulgte med. og tjukke nettkabler. Eneste dumme var at kontakten på "veggsiden" var kinesisk standard, men bare å bytte ut til norsk type. Men det skal være skikkelig kontakt så får stikke innom elektrikersjappe å se hva de kan tilby.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, kanskje greit å skrive hvilke blokker du snakker om?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han er nok i lykkerus ennå

Blokkene "tipper" jeg er Jungson ja-50 på 80 klasse a watt hver.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ;P stemmer.....jungson ja-50

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hrezus
    ..................akkurat nå står plata som ble delt ut på usher-demoen i horten. Låt nr tre er det vel, med orgel og cello? du verden for en kontroll. Kan bare skru og skru opp, instrumenta er der de skal, og kontrollen er der....
    Gratulerer !

Den Usher-skiva har noen virkelig gode referanse-spor, for min del er låt nr. 3, 8 og 15 i en helt egen Spittttzzzzzzzen-klasse.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers, ja, der er ikke noe som en god forsterker til å få høyttalerne til å våkne jo....

Moderator EDIT: Deler av innlegget er fjernet. Piratkopiering kan vi ikke oppfordre til på AVforum.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har desverre dårlig med bilder. Glemte kameraet mitt i bilen til kompis jeg satt på med oppover etter messa i horten. Så det er i trondheim og jeg i ålesund. Men skal få låne meg ett så kommer det!

De begynner å bli gode og varme nå, måtte desverre ta meg pause fra lyttingen og gjøre noe skolearbeid. men det er sug etter å smette tilbake til stua.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hrezus, hva var prisen for blokkene? Har 3805 selv og lurer på om jeg, i likhet med deg, kunne dratt fordel av litt ekstra krefter.

Moderator EDIT: En del av innlegget er slettet. Oppfordring til piratkopiering skal vi ikke ha noe av. Vil du ha tak i en plate så kjøper du den. Deretter kan du ta så mange kopier du vil, til eget bruk.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, trodde ikke det var en original cd det var snakk om her uansett...
    Går det an å få kjøpt denne cd'en da?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Jeg bestillte de gjennom www.timaudio.com - altså import direkte fra kina. Det tok ca 1 mnd fra jeg bestillte til jeg hadde dem, men hadde alt gått glatt hadde det vært maks halve tiden. Jeg hadde merket betaling feil, første blokkene de fikk var det feil på.

Betalte 2170 dollar inkludert frakt. Så i forhold til å kjøpe de her i norge så sparer du vanvittig mye penger. Bare blokkene koster over 40.000 kr....

Hva slags høytalere har du? uansett så vil du nok oppleve ett gigantisk løft i kvalitet. Er bortreist i helgen, så får desverre ikke nyte de, gleder meg enormt til å komme hjem i morgen!! Stått å spillt seg inn noen timer siden torsdag.

Ps: Ble anbefalt av forhandler her i norge om å kjøpe skilletrafo, ettersom importutstyr vistnok ikke hadde samme "resistanse" mot ustabile strømmen her i norge. Jeg har bestillt en skilletrafo fra jungson. Fra best hifi i drammen. Koster 2500 kr. Alt i alt er det jo verdt med tanke på beskyttelse mot lyn etc...
    Er det andre ting du lurer på bare send pm eller noe!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps: Ble anbefalt av forhandler her i norge om å kjøpe skilletrafo, ettersom importutstyr vistnok ikke hadde samme "resistanse" mot ustabile strømmen her i norge. Jeg har bestillt en skilletrafo fra jungson. Fra best hifi i drammen. Koster 2500 kr. Alt i alt er det jo verdt med tanke på beskyttelse mot lyn etc...
    Hmmmm, noen med peiling som kan kommentere om dette virkelig har noe for seg, eller om dette er nok en propaganda-sak fra Duet??

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Moderator:

Det ville vært fint hvis dere klarer å forholde dere til virkeligheten !

Plata som deles ut som Usher-demo, er merket spesiellt med:

"For Promotional Use Only !"

Da skjønner sikkert dere også at dette er et "reklame-produkt" som ikke omfattes av Copyright-spøkelset.

Og derfor er det ingenting som bør "hindre" at denne kopieres og distribueres til LYD-entusiaster over det ganske land.

PS! Poenget med en demo-CD er jo ikke å levere et komplett produkt, men tvertimot servere smakebiter som gjør at vi forbrukere løper og kjøper orginal-vare med den artisten vi har lyst til å nyte mer av.............;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hørte igjennom denne CD-en i kveld. Det står "Highend Records" på plata, men jeg fikk til tider kalde grøsninger på ryggen av enkelte skrapelyder, og da spesielt spor 11. F*** tenkte jeg, hva er galt med elektrostatene nå? Det hørtes ikke pent ut, men en gjennomgang via hodetelefonene bekreftet at det VAR CD-en som var crap. "Highend" my ***... de kunne jo ha valgt ut spor som ikke levnet tvil om innspillingskvaliteten!

For øvrig synes jeg denne Usher-CD-en ikke var spesielt interessant. Enkelte spor, ja, men ellers var det mye rare balanser ute og gikk....
    Ush...er... ;-)

Men det er nå min mening da... :?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal teste spor 11 så fort ungene er i seng..........;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, skrapingen er delvis instrumenter/annet i lokalet, men også enkelte ulyder som ikke hører med. De ligger alle på høyre side.

En demo-CD skal jo for pokker ikke trekke oppmerksomheten ifra det det er ment til???

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Jeg bestillte de gjennom www.timaudio.com - altså import direkte fra kina. Det tok ca 1 mnd fra jeg bestillte til jeg hadde dem, men hadde alt gått glatt hadde det vært maks halve tiden. Jeg hadde merket betaling feil, første blokkene de fikk var det feil på.

Betalte 2170 dollar inkludert frakt. Så i forhold til å kjøpe de her i norge så sparer du vanvittig mye penger. Bare blokkene koster over 40.000 kr....

Hva slags høytalere har du? uansett så vil du nok oppleve ett gigantisk løft i kvalitet. Er bortreist i helgen, så får desverre ikke nyte de, gleder meg enormt til å komme hjem i morgen!! Stått å spillt seg inn noen timer siden torsdag.

Har Infinity Kappa 600 selv, og de er kresne på elektronikken. Ble klart bedre lyd når jeg bi-ampet 3805'en, og det gjør at jeg blir enda mer fristet til å hente inn mer krefter.

Var det $2170 med toll og moms? Uansett er nok disse litt utenfor min prisklasse. Selv om jeg må innrømme at de så meget flotte ut, og sikkert spiller enda flottere.

Godt mulig jeg går for import fra Kina, bare litt lavere prisklasse. Virker jo som import derifra er litt mildere mot lommeboken enn å skulle kjøpe tilsvarende produkter her hjemme...

Synd du bor så langt unna..Hvis ikke skulle jeg nesten invitert meg selv på demo for å høre herlighetene med egne ører

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •