Problemer med spraking ved optisk lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med spraking ved optisk lyd

Hei!

For noen måneder siden kjøpte jeg en Eltax AVR-800 til mine ADC K390f høyttalere. Alt fungerte fint i begynnelsen, men nå spraker plutselig de digitale lydkildene. Jeg har tilkoblet en xbox på TOSlink, og Coax fra PC'en. Felles for de er at når det ikke er noe lyd (f.eks om man setter en film på pause, eller det er stille mellom to sanger), blir signalet borte.. og istedetfor total stillet, kommer det "poppe-lyder" med små intervaller. Poppelyden skifter fra venstre til høyre fronthøyttaler for hvert "popp". Dette er høyst irriterende, siden poppelydene er ganske merkbare, og det er umulig å ikke irritere seg over det. Mute knappen har blitt en god venn i det siste, men er så absolutt ikke å foretrekke som en permanent problemløser. Problemet gjelder bare de "digitale" lydkildene.

håper noen kan hjelpe!

Takk på forhånd

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skade på kablene? Bytt om og sjekk.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnera
    Skade på kablene? Bytt om og sjekk.
    Identiske skader på to forskjellige kabler? Det høres usansynlig ut. Jeg tror heller det er problemer internt i forsterkeren. Jeg ville tatt den med tilbake til forhandler og fått den reparert eller byttet ut.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville feilsøkt med å teste f.eks en optisk eller coax utgang fra en cd eller dvd avspiller i kombinasjon med enten pc eller xbox, og sett om problemet er i hos kilde, eller om det er Eltax AVR-800 som er synderen.

Synes ofte digital utgangen til pcer kan være litt så som så, kombinert med audio utstyr, mulig at en optisk toslink ville kunne fungere bedre for pc tillkobblingen enn en mer elektrisk påvirkelig spdif kobbling også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •