Sonos - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40

Tråd: Sonos

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Utifra hva jeg har lest skal det være mulig å bruke den første boksen også til avspilling. Sonos virker som et veldig spennnende produkt, som ikke minst er svært konevennlig. Hvordan står Sonos' løsning sammenlignet med Squeezebox og Transporter? Noen som har forsøkt de forskjellige løsningene og kan kommentere erfaringer?

I første omgang vurderer jeg en løsning som består av en passiv mottaker tilkoblet forsterker i hjemmekinoen, en aktive mottaker i stuen tilkoblet to mindre høytalere, og en kontrollenhet. I tillegg vil jeg nok senere også vurdere å anskaffe en ReadyNAS NV til lagring av musikk. Etterhvert som barna vokser til vil det være aktuelt med egen aktiv boks til deres rom.

Når det gjelder lagring av musikk, virker det som det mest fornuftige lagringsalternativet er flac-formatet, og da ved bruk av EAC. Er dette riktig?

Denne løsningen er ment å erstatte en evt dedikert CD-spiller i hjemmekino, samt et konevennlig minianlegg i stuen. Kostnadsmessig regner jeg med at begge løsningene vil være noenlunde like. Virker opplegget fornuftig?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonos

Hei,

Jeg er en ny og meget fornøyd eier av Sonos. Har koblet opp fem soner, med NAS disk. Alt fungerer perfekt, ingen dropouts selv om vi har et ganske stort murhus. Et meget gjennomført og elegant produkt.

Noe av det beste er at alt spiller synkront uten noen form for ekko eller forsinkelse om du kobler alle sonene sammen.

Må forøvrig premiere support, jeg gjorde noen feil da jeg skulle skifte ut den enehetene som er koblet til internett med en my enhet, og det ble mye krøll med sonene. Ringte opp support i USA går kveld, som overtok hele PC min, mens jeg satt på telefonen. Han fixet alle konfliktene gjennom min PC, og alt var perfekt igjen etter 10 min. Imponerende. Email support ble besvart etter 5 timer.

Til dine spørsmål høres det du foreslår som et fornuftig oppleg. Bare vær oppmerksom på at hvis du skal ha 4 soner eller mer kan FLAC gi problemer pga stor datamengde. Jeg har rippet i MP3 i 320 KBPS i VBR, og det lyder faktisk veldig bra, selv på mine Nautilus 804 høytalere (koblet digitalt via ZP 80).

Du bør i alle fall prøve med en lavere bit mengde enn lossles hvis du går med planer om mange soner. Jeg tror du vil bli overrasket over hvor godt det låter - det ble jeg.

Lykke til

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også rose både produktet og support, sendte mail ang kompabilitet med FreeNAS, og fikk svar etter få timer. Har nå installert FreeNAS på en gammel PC, og alt funker glimrende. Nå kan jeg spille musikk rett fra serveren i alle soner. Kjekt å slippe å skru på den vanlige PCen kun for å spille musikk i stua.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ingen har nevnt til nå er selve musikkfilene og tagging av disse på PC'n.

Jeg har sett Squeezebox i bruk hjemme hos noen andre og de hadde ikke 100% orden i tagging av musikkfilene sine. Ergo det som kommer opp i displayet er ikke alltid så veldig lett å kjenne igjen...

Jeg har veeeldig mye musikk på PC'n og jeg har ikke vært kjempe flink med tagging av musikkfilene. Jobben med å gjøre dette kommer til å ta flere uker. Jeg antar at ingen av disse systemene vil gi en særlig god brukeropplevelse dersom man ikke har orden i musikkfilene sine... Ønske gjerne noen tilbakemeldinger på dette.

Samtidig kan jeg nevne at jeg syntes at brukervennligheten på Squeezeboxen var rimelig dårlig.. det er da snakk om den første som kom ut.

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Noen som har erfaring med denneKomplett.no - Netgear ReadyNAS Duo RND2000 eller lignende produkter?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YingYong
    Hei

Noen som har erfaring med denneKomplett.no - Netgear ReadyNAS Duo RND2000 eller lignende produkter?
    Bruker selv D-Link DNS-323 mot Sonos. Det fungerer glimrende.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Bruker selv D-Link DNS-323 mot Sonos. Det fungerer glemrende.
    Takk for svar
    Får sjekke ut litt forskjellige alternativer.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste en test av denne, der det stod at mann ikke kunne spille av musikk som var kjøpt på itunes, fordi di var utstyrt med en drm-kode. Noen som vet noe om dette??

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenneth andersen
    Leste en test av denne, der det stod at mann ikke kunne spille av musikk som var kjøpt på itunes, fordi di var utstyrt med en drm-kode. Noen som vet noe om dette??
    DRM er nå fjernet fra Itunes, og Itunes er dermed fullstendig kompatibel med Sonos!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris og hvor kjøper man Sonos i Dag?

Hei,

Jeg ser Hifi klubben selger Sonos anlegg.. men er nysgjerrige på om noen har funnet et billigere alternativ... enten fra utlandet eller andre norske nettsteder.

Jeg skal til USA i slutten av august så har også mulighet for å kjøpe det der i fra.. hvis noen har noen tips eller erfaringer fra kjøp i USA er det meget av interesse.

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lisamariet
    Hei,

Jeg ser Hifi klubben selger Sonos anlegg.. men er nysgjerrige på om noen har funnet et billigere alternativ... enten fra utlandet eller andre norske nettsteder.

Jeg skal til USA i slutten av august så har også mulighet for å kjøpe det der i fra.. hvis noen har noen tips eller erfaringer fra kjøp i USA er det meget av interesse.
    Jeg skal hvertfall sjekke ut sonosonline.com før jeg utvider med flere soner. Tror det kan være en tusenlapp eller no å spare på det. De har dog ikke CR200 for salg foreløpig.

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sonos-Yamaha Z11 Delay

Hei!

Er det noen her på forumet som har erfaring med at Yamaha skaper en delay på signalet fra Sonos(muligens andre kilder også). Mulig dette er for å skape de ulike lydbildene, men det skjer også på pure direct.

Dette har ikke forekommet ved bruk av andre forsterkere/recievere.

Et meget iriterende problem når en skal linke sammen flere soner. Er ikke mange ms det er snakk om, men mer enn nok til at det høres godt.

Tips til hva jeg kan gøre?

Newcomer fredrik8 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YingYong
    Hei!

Er det noen her på forumet som har erfaring med at Yamaha skaper en delay på signalet fra Sonos(muligens andre kilder også). Mulig dette er for å skape de ulike lydbildene, men det skjer også på pure direct.

Dette har ikke forekommet ved bruk av andre forsterkere/recievere.

Et meget iriterende problem når en skal linke sammen flere soner. Er ikke mange ms det er snakk om, men mer enn nok til at det høres godt.

Tips til hva jeg kan gøre?

Jeg opplever det samme med min 765 når jeg bruker airport express med flere soner.. Når jeg setter forsterkeren i pure direct fungerer det derimot.. Noen andre som har opplevd problemet?

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Høytalere til ZP 120

Hei.
    Jeg prøver meg i denne tråden da jeg har en SONOS ZP 120 som jeg trenger høytalere til. Jeg synes disse er fine DALI FAZON SAT Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    Men spørsmålet er jo om den klarer å drive disse på en folkelig måte, blir ikke spilt på høyt volum på dette noen gang.

Er det noen som har testet??

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Valo
    Hei.
    Jeg prøver meg i denne tråden da jeg har en SONOS ZP 120 som jeg trenger høytalere til. Jeg synes disse er fine DALI FAZON SAT Høyttalere | Hi-Fi Klubben
    Men spørsmålet er jo om den klarer å drive disse på en folkelig måte, blir ikke spilt på høyt volum på dette noen gang.

Er det noen som har testet??

Har dette satt på på HFK Hamar så jeg... låt da helt ok, men er mer design høyttalere enn lydhøyttalere de Dali'ene der. Ikon 1 syns jeg spiller nydelig på sonos ampen, ikon1 er vist på vei ut, og selges derfor billigre visse steder nå .

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Har dette satt på på HFK Hamar så jeg... låt da helt ok, men er mer design høyttalere enn lydhøyttalere de Dali'ene der. Ikon 1 syns jeg spiller nydelig på sonos ampen, ikon1 er vist på vei ut, og selges derfor billigre visse steder nå .
    Tusen takk for svar.
    Regnet egentlig med det, og de fås i hvit. Så det er grunnen til at jeg vurderer disse. Men jeg vil jo ha best mulig lyd og da. Ser ikon 1 er nedsatt med 700,- i nettbutikken. Må se om jeg får de til å passe inn, gjør de det så prøver jeg vel de.

Så takk takk.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Akershus
    Poster
    258
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt den komboen, men har selv Ikon 1, B&W 685 og B&W 703 i ulike rom, alle drevet av hver sin ZP120. 703'ene som er konas anlegg i stua låter faktisk overraskende bra direkte fra en ZP120

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at ZP-120 gir overraskende bra lyd på høytalere
    som krever litt.
    Jeg har selv testet min ZP-120 med mine og 805 og Svs Pc20-39.
    Dette spilte veldig etter forholdene.
    Har også testet med et par andre stativ høytalere med stort hell.
    Til dagelig brukes ZP-120 på soverommet sammen med et par eldre Mission høytalere.

Her er en annen Sonos tråd:

http://avforum.no/forum/generelt-aud...ler-sonos.html
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Takker for svar.

Den overgår altså alle mine forventninger, og det er jo bra.

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Bruker selv D-Link DNS-323 mot Sonos. Det fungerer glimrende.
    Samme erfaring har jeg, også med D-Link DNS-323. Fungerer upåklageleig med mine FLAC filer.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203 - Apple TV 4k - Xbox One X Scorpio
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •