Oppgradering, kombinert CD- og DVD-spiller? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dbd/dvd-audio/Audio-CD/SACD kinaimport

Er det noen av de merkene man kan importere selv fra Kina som har såkalte multispillere? Jeg tenker da på Cayin, Shanling, JungSon, Xindak osv.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det man får mest og best igjenn for pengene er om man kjøper en CD og en DVD spiller. Jeg prøvde meg med en dvd spiller til mitt anlegg, men det funka dårlig etter en stund. Savnet den gode lyden i stereo. Det eneste merket som jeg likte lyden ifra som spiller både Cd og dvd men som kostet formye for min del er Thule. De lager noen kvalitetsbokser uten like. Men det er litt spessiell lyd i dem. Anbefaler at du låner.

Primare har også noen bokser som fungerer meget bra i surround og stereo.

Vugtigeste for deg er å finne ut hva du kommer til å høre/se mest på og kjøpe etter det. Jeg kjører alle filmene i stereo nå. Hadde et "stort" hjemmekino anlegg men osavnet golyden fra stereo. Det kostet meg en hel del ekstra.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg regner med at du fortsatt bruker en DVD-spiller til filmfremvisning og ikke en cd-spiller Du skriver litt forvirrende..

Forøvrig er jeg tilhenger av to kanaler selv, om det så er film eller musikk det skal sees/høres på.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor dyrt anlegg må en ha før at en skal kunne "forsvare" å kjøpe en separat CD spiller til f.eks 7-10 000 eller kjøpe en DVD spiller til 10 000 ? Jeg har en Marantz SR7200 som spiller sammen med Mirage OM-14 (bruker kun 2 kanaler til musikk+sub), og i følge Neby må jeg opp kjøpe meg en DVD spiller til minst 5-6 000 for at denne skal ha bedre DAC enn receiveren min.

Slik jeg forstår det, er det derfor ingen vits for meg å kjøpe noen dyr DVD spiller gitt at jeg har et budsjett tak på 4-5000. Jeg kan heller bruke DAC i Marantz 7200 og rette blikket mot bildedelen på DVD spilleren.

Er det noen som har synspunkter på dette ? Jeg tror ikke jeg plages av gullører og er ingen testekspert av CD lyd, akkurat. Jeg har idag HK DVD25 og vurderer å kjøpe en budsjettspiller med HDMI (Toshiba eller Samsung 950), da disse skal gi godt bilde via HDMI.

I tillegg kommer HD DVD innen kort tid, og jeg er ikke interessert i å gjøre de store investeringene før dette. :grin:

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Hvor dyrt anlegg må en ha før at en skal kunne "forsvare" å kjøpe en separat CD spiller til f.eks 7-10 000 eller kjøpe en DVD spiller til 10 000 ? Jeg har en Marantz SR7200 som spiller sammen med Mirage OM-14 (bruker kun 2 kanaler til musikk+sub), og i følge Neby må jeg opp kjøpe meg en DVD spiller til minst 5-6 000 for at denne skal ha bedre DAC enn receiveren min.

Slik jeg forstår det, er det derfor ingen vits for meg å kjøpe noen dyr DVD spiller gitt at jeg har et budsjett tak på 4-5000. Jeg kan heller bruke DAC i Marantz 7200 og rette blikket mot bildedelen på DVD spilleren.

Er det noen som har synspunkter på dette ? Jeg tror ikke jeg plages av gullører og er ingen testekspert av CD lyd, akkurat. Jeg har idag HK DVD25 og vurderer å kjøpe en budsjettspiller med HDMI (Toshiba eller Samsung 950), da disse skal gi godt bilde via HDMI.

I tillegg kommer HD DVD innen kort tid, og jeg er ikke interessert i å gjøre de store investeringene før dette. :grin:
    Vet ihvertfall hva som er mine erfaringer, og du kan lese mer om de i tråden min "Anfields integrerte hjemmekino"....

I korte trekk: Når jeg koblet opp og testet analogt vs digitalt mellom 2910 og Arcam AVR200 opplevede jeg at det ble en god del bedre lyd når 2910 sine DACer overtok jobben når jeg koblet analogt. Med digitalt låt det tynnere og "smalere" og det var ganske stor forskjell totalt sett.

Hva som er forskjellen i DACer på AVR200 og Marantz SR7200 vet jeg ikke, men kan ikke tenke meg at Marantzen er mye bedre. Derfor aner jeg en forbedring med en bedre kilde koblet analogt enn gjennom din SR7200....

Kjøper du en dedikert CD-spiller til 2-3 k, vil jeg tro at denne klarer jobben en god del bedre, og du kan trygt beholde denne selv etter at du har kjøpt deg HD-DVD når den tid kommer. For når det gjelder musikk, vil nok CD-mediet vare litt til.

Marantz CD5400 OSE (oppgradert versjon) er et kanontips for deg tror jeg, eller en import-spiller...;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, Anfield. Det med en dedikert CD spiller er spennende. Jeg har dog et problemt med plassen i mitt oppsett (dvs har ikke plass til 1 DVD og 1 CD spiller). Da må jeg kjøpe ny benk, og dette er ikke lett å finne, ettersom denne ikke kan være for bred. I tillegg koster dette nok 2-5000, og da legger jeg heller disse pengene i dyrere DVD spiller.

Men det er mulig jeg låner med meg hjem en dedikert CD spiller bare for å teste. :-P

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom i dag over en litt spennende DVD-spiller med CD-fokus. Den er kom til Norge i september, og jeg har ikke funnet noen tester av den.

Det dreier seg om Jolida JD 700 ( http://www.jolida.com/catalogue/models/jd700.shtml ), en DVD-spiller med rør på de to analoge frontutgangene og med mulighet for å kjøre full balansert 5.1-kabling. Det er etter hva jeg skjønner også mulig å kjøre den direkte inn i effekttrinn.

Det virker som den har alt som behøves for den som ønsker å kombinere CD og DVD i samme spiller (kanskje med unntak av at den ikke har Scart), men man vet jo ikke før man har forsøkt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut som den har DVI eller HDMI !

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Ser ikke ut som den har DVI eller HDMI !
    Det er riktig at den ikke har HDMI. Men vi snakker om en DVD-spiller med fokus på lyden til CD-bruk her. Altså målgruppen som prioriterer musikken framfor filmytelsen snarere enn motsatt.

Dessuten er det fortsatt slik at komponent og progressiv scan gir meget godt bilde med de fleste projektorer. Bare fordi det har kommet en digital standard for bildeoverføring, så betyr ikke det at komponentstandarden har blitt dårligere.

Denne spilleren legger seg prismessig slik at den konkurrerer med f.eks. Thule Spirit DVA150 Digit II, som heller ikke har DVI-utgang. Jeg tror vi vil få se stadig flere slike produkter som har fullt ut CD-spillerytelse, men basert på DVD-drivverk og med mulighet for å se film i tillegg.

Og når jeg nå har nevnt Thule: Thule har nå INGEN rene CD-spillere lenger. Alle spillerne er basert på DVD-drivverk, men fokusen for de aller fleste er fortsatt på lydsiden.

Spørsmålet er jo likevel om disse spillerne klarer å konkurrere ut spillere som f.eks. Denon 3910 og lignende som synes å ha "alt".

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det si at ALLE Thules spillere har kjip accesstid? Mulig jeg er den eneste som irriterer meg over sånt, men jeg har ennå tilgode å prøve en DVD-spiller som leser CD like kjapt som en dedikert CD-spiller.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jolida jd 700

Jeg skrev en mail til COEM for å spørre om de kunne skaffe en JD700. Norman sitt svar var: "sorry it is only for export and not available in local market". Så for de som lurte på om gråimport av denne maskinen var mulig, så er det visst ikke det. Norman anbefalte JungSon sin dvdspiller i stedet.

EDIT: Hvordan er JungSon sin dvd-spiller på musikk? Noen erfaringer på det området?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    det man gjør er selvsagt å kjøpe en ekstern dac, så kan man få tilnærmet like god lyd ut "uansett" spiller.
    det gir mest for pengene.
    Hey, einis. Takk igjen for tipset. Tester en Benchmark denne helgen, og jeg nekter å tro at det kan bli bedre enn dette. Til og med Mazzy Star blir levende gjennom DA-magien til Benchmark-en. Latterlig lavt prisnivå i forhold til visse "high-end" produkter jeg har hørt den siste tiden.

Nå mangler jeg bare en tre-kanals effektforsterker, så er jeg i mål.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •