hifi møbel? anyone? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 85
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Nå som vi er inne på dette med møbel. Hva er best lydmessig? Tre, glass, metall?
    Stein vil jeg si... Men det er vel ikke så mye ferdigmøbler som bruker det matrialet.

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Stein vil jeg si... Men det er vel ikke så mye ferdigmøbler som bruker det matrialet.

Stein er nok det beste, men da veier det også noen kilo. Er ikke så artig å flytte på en hifi benk som veier 350 kg. hehe.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Stein er nok det beste, men da veier det også noen kilo. Er ikke så artig å flytte på en hifi benk som veier 350 kg. hehe.
    Nei, flyttbart er det helt klart ikke, ei heller billigt. (dog du får mer for pengene enn mye annet i hifi-bransjen).

Et møbel med stein-plater må demonteres før det kan flyttes. Men igjen er det fint lite som ser så flott ut som f.eks. 3cm skinnende polert granitt-sten som elektronikken står på...

Sammen med høy WAF, er det også utrolig lite utsatt for uønskede vibrasjoner pga vekten. Men billig er det ikke....

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er også tålig rått:

Og tålig dyrt.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, flyttbart er det helt klart ikke, ei heller billigt. (dog du får mer for pengene enn mye annet i hifi-bransjen).

Et møbel med stein-plater må demonteres før det kan flyttes. Men igjen er det fint lite som ser så flott ut som f.eks. 3cm skinnende polert granitt-sten som elektronikken står på...

Sammen med høy WAF, er det også utrolig lite utsatt for uønskede vibrasjoner pga vekten. Men billig er det ikke....
    Støtter deg på samtlige punkter.....

Hadde vært lekkert å hatt polert stein som hifi møbel.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter deg på samtlige punkter.....

Hadde vært lekkert å hatt polert stein som hifi møbel.
    Ja du er jo i tankene om nytt møbel, så det er bare å begynne... Granitt får du kappet og polert etter ønsker/mål...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Nå som vi er inne på dette med møbel. Hva er best lydmessig? Tre, glass, metall?
    finner det fort ut v å ta knoketesten:-) Eik tror jeg er dødt nok:-D

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja du er jo i tankene om nytt møbel, så det er bare å begynne... Granitt får du kappet og polert etter ønsker/mål...
    Du sier noe der. hehe.

Jeg får skylde på at jeg ikke orker bære det opp der jeg bor så får klare meg med noe form for treverk. hehe

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    finner det fort ut v å ta knoketesten:-) Eik tror jeg er dødt nok:-D
    Prøv knoke-testen på stein....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du sier noe der. hehe.

Jeg får skylde på at jeg ikke orker bære det opp der jeg bor så får klare meg med noe form for treverk. hehe
    Sant nok. Jeg kjøpte en plate på 120cm X 60cm til formålet. De gikk greit når vi var 2, men det er ikke noe å prøve seg på alene.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok. Jeg kjøpte en plate på 120cm X 60cm til formålet. De gikk greit når vi var 2, men det er ikke noe å prøve seg på alene.
    Det er sykt tungt. Merket bare det når jeg skulle ha steinhellene under høytalerene mine.

Har du laget rack i stein?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sykt tungt. Merket bare det når jeg skulle ha steinhellene under høytalerene mine.

Har du laget rack i stein?
    Jeg driver å bygger opp en "ny vegg" med hyller i. Og bunnplaten som "utstyret" står på er i norsk granitt. Sort med noe slags glitrende flak. Har laget det slik at den kan skyves ut, og man får tilgang til alt av kabler/strømrensere/plasma-tuner/nettverkspunkt etc som man ellers ikke vil ha synlig.

Skal ha samme granitt under høyttalere når jeg får bestemt meg for merke/modell og subwoofer.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg driver å bygger opp en "ny vegg" med hyller i. Og bunnplaten som "utstyret" står på er i norsk granitt. Sort med noe slags glitrende flak. Har laget det slik at den kan skyves ut, og man får tilgang til alt av kabler/strømrensere/plasma-tuner/nettverkspunkt etc som man ellers ikke vil ha synlig.

Skal ha samme granitt under høyttalere når jeg får bestemt meg for merke/modell og subwoofer.
    Mulighet å legge ut bilde?
    Høres ut som en fin ide.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulighet å legge ut bilde?
    Høres ut som en fin ide.
    Jada, skal ta/legge ut bilder når jeg kommer i gang igjen... kanskje 1-2 uker. Har desverre ingen bilder nå.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, skal ta/legge ut bilder når jeg kommer i gang igjen... kanskje 1-2 uker. Har desverre ingen bilder nå.

Kult..kunne jo hende jeg kunne fått noen ideer ang stein osv.

Jeg vurderte å sette senteren på en steinhelle i racket, da jeg synes dette gir veldig bra resultater på front og suben. Men vet ikke om jeg skal ha det på elektronikken også. Blir litt for mye da tror jeg, også blir prisen fort unødvendig høy om jeg ikke klarer å deale bra pris på steinen. Er ikke sikkert steinmannen er like grei nå, som da jeg handlet stein sist. :-)

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv knoke-testen på stein....
    tror at hvis jeg skulle ha lagd benken min i stein så hadde den kommet til å veid over 100kg..
    litt mye:-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult..kunne jo hende jeg kunne fått noen ideer ang stein osv.

Jeg vurderte å sette senteren på en steinhelle i racket, da jeg synes dette gir veldig bra resultater på front og suben. Men vet ikke om jeg skal ha det på elektronikken også. Blir litt for mye da tror jeg, også blir prisen fort unødvendig høy om jeg ikke klarer å deale bra pris på steinen. Er ikke sikkert steinmannen er like grei nå, som da jeg handlet stein sist. :-)
    Hehe, jeg tror nok steinmannen har litt å gå på. Det ser jo veldig eksklusivt ut med f.eks. granitt da. Men jeg er enig med deg, det er ikke det mest "hendige" å jobbe med. Og alt med måte... for mye av det gode er ikke pent det heller.

Nå vet ikke jeg hvordan stein du kunne tenkt deg, men jeg tror jeg får meget god pris på stein neste gang jeg kjøper også. Fikk nesten halv pris forrige gang jeg handlet pga. bekjentskaper. Hvis det passer seg, koster det meg ingenting å bestille noen ekstra plater.

Skal få tatt noen bilder. Det er ikke noe voldsomme greier det jeg bygger, men steinen er en "nice touch"...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    tror at hvis jeg skulle ha lagd benken min i stein så hadde den kommet til å veid over 100kg..
    litt mye:-)
    Skal du lage hele benken din i stein blir det nok langt over 100kg er jeg redd... Mener å huske 1kvm granitt i 3cm tykkelse veier ca 75 eller 85kg.

Spørs om det hadde blitt så pent også.. Det er vel best med en kombinasjon, slik som gjøres på f.eks kjøkken.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg tror nok steinmannen har litt å gå på. Det ser jo veldig eksklusivt ut med f.eks. granitt da. Men jeg er enig med deg, det er ikke det mest "hendige" å jobbe med. Og alt med måte... for mye av det gode er ikke pent det heller.

Nå vet ikke jeg hvordan stein du kunne tenkt deg, men jeg tror jeg får meget god pris på stein neste gang jeg kjøper også. Fikk nesten halv pris forrige gang jeg handlet pga. bekjentskaper. Hvis det passer seg, koster det meg ingenting å bestille noen ekstra plater.

Skal få tatt noen bilder. Det er ikke noe voldsomme greier det jeg bygger, men steinen er en "nice touch"...
    Jeg skal i såfall ha samme stein (farge og finish) som jeg har under høytalerene. Den er 3 cm, men kan nok holde med 2 cm om den stives opp med tre under. Er ikke sikker på navnet på steinen men skal isåfall finne det ut.
    Om det blir billigere å bestille gjennom deg skader det jo ikke å spare noen penger.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal i såfall ha samme stein (farge og finish) som jeg har under høytalerene. Den er 3 cm, men kan nok holde med 2 cm om den stives opp med tre under. Er ikke sikker på navnet på steinen men skal isåfall finne det ut.
    Om det blir billigere å bestille gjennom deg skader det jo ikke å spare noen penger.
    Vet ikke hvordan alternativ de hadde. Var ikke så voldsomt mye forskjellig når jeg var der sist...

2cm holder i massevis, men det er ikke sikkert det blir så mye rimligere siden det går betraklig mer av 3cm (til kjøkken). Sjekk i allefall det først. Kan jo være de har noe rester også slik at det blir rimligere, det er jo ikke snakke om store flater her....

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •