Messeraport: vurdering av messe i Horten 05!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 43
    Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Messeraport: vurdering av messe i Horten 05!

Jeg er sikkert ikke den eneste som har vert på Horten-messa! Jeg lurer på hva andre synes om den. Etter min mening var det en ganske bra messe. De hadde mye forskjellig og ikke minst, veldig bra utstyr. Det var mange gode demo'er og de fleste folka var rimelig greie og lot meg få høre på min muskikk. Mange gode tilbud ogsa. Skal kanskje dra dit imorgen igjen for a kjøpe et rack. (Jeg ma oppgradere anlegget litt!)

Hva synes dere andre (som var på messa) om den?

Er Oslo Plaza messa større en denne?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Messen var grei den,med mye snadderhifi,men det var grusomt å måtte høre på jazz,klassisk og Kari Bremnes.De fleste var også utrolig kjiipe på volumet(eneste som guffet på litt,var kompisen til isen).B&W og Classe låt direkte dårlig i demorommet.Høydepunktet var gratis vaffler servert av en søt jente iført,pen rød bukse.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er enig i at de hadde dårlig demo-musikk, men heldigvhis hadde jeg med meg mine egene cd'er!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle nesten tro det var en hjemmekino-messe og ikke Hi-Fi-messe. Det var jo demo av bittesmå bakhøyttalere i annenhvert rom jo. :wink:

Oppsettet til Isen var dagens høydepunkt for min del, selv om rommet ødela bassen fra celloen. Dypbassen var det ingen ting å utsett på, og jeg er rimelig sikker på at hele hotellet vibrerte i enkelte demoer. Nydelig diskant og mellomtone også. Vokalen ble utrolig godt fokusert i lydbildet, og plasseringen var perfekt. Hadde jeg hatt plass til disse mastodontene, hadde de stått øverst på "må ha" listen min.

Ellers var det mye dårlig lyd på messen syns jeg, og jeg finner det rart at ikke flere enn Jørn Rune hadde jobbet litt mer aktivt med demping/kalibrering.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei messe, men du verden så rotete opplegg det fortsatt var med tanke på HVOR de enkelte utstillerne var. Et kart burde de ha fått i stand i år. Eller i verste fall noen plakater som viste hvilke rom som ble benyttet i de enkelte korridorer. Man kunne jo "risikert" å møte noen i bare nettoen dersom man braste inn på et rom (for en liten "demo").... ;-) ;-) Say no more...

Som Gorm påpeker; hvorfor i all verden er det (nesten) ingen av disse (som liksom skal fremstå som profesjonelle) som har tenkt på at et hotellrom ikke er verdens beste plass for å oppnå god akustikk når man skal demonstrere ting man skal selge? Det kunne virke som om de fleste var tatt på senga og av forskjellige årsaker ikke hadde funnet det bryet verdt å justere litt...

Når dette er sagt; enkelte hadde "heldigvis" tatt i bruk det som var tilgjengelig (så som senger, pappesker og puter/tepper). Et fåtall hadde vært skikkelig kreative, og omtrent like mange hadde med seg dempemateriale. All mulig honnør går til Jørn Rune (aka Snickers og Midgard Audio) for en vel gjennomført "romkalibrering"! Dette låt ikke mindre enn fantastisk! Utstyret var av imponerende kvalitet.

Skal også vedde på at flere av utstillerne mister potensielle kunder på grunn av elendig fremvisning av utstyret.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig interessant å høre at de nye sakene til isen spiller bra! Jeg tar turen imorgen, og håper det ikke er pakket sammen men tvert imot kanskje er blitt enda litt mer innspilt

Ser fram til en "riste hele hotellet"-demo !!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, en "riste hele hotellet"-demo blir det garantert. Det var mange som fant veien til Midgards demorom da musikk med de aller laveste frekvensene ble kjørt. Folk ble mektig imponert!

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Hadde jeg hatt plass til disse mastodontene, hadde de stått øverst på "må ha" listen min.
    Tenker du da på de med orange sideplater?

Nå ble det ikke noe messe på meg i denne omgangen, men trekkplasteret for min del var utelukkende Midgard Audio sine produkter, samt å få seg en prat med Snickers is.

Var det flere høyttaler oppsett presentert?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Var det flere høyttaler oppsett presentert?
    Midgard hadde bare et oppsett, men Usher hadde et stort og fint rom med ganske bra oppsett og bra demo.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stereofreak-MODEL 2330B
    Midgard hadde bare et oppsett, men Usher hadde et stort og fint rom med ganske bra oppsett og bra demo.
    Jeg for min del synes usher sitt oppsett spilte grusomt, nesten like fælt som det til hifi-klubben på b&w+classe...og medbrakt musikk gikk jo selvfølgelig IKKE an å få høre på, da ble det bare satt opp "he-he-he, nei er du helt rar eller" ansiktsutrykket.. :?

Forøvrig enig med roko om at isen sitt oppsett fra midgard audio var høydepunktet på messen, det var rett og slett helt rått! Både lydmessig og mtp på design, dessuten var rommet det absolutt mest forsseggjorte på messa, med sortkledde vegger, stearinlys og svære, gode stoler

Under "jurassic lunch" fikk de digre beistene av noen høyttalere også vist at de behersker de laveste frekvensene på høyde med det meste av subwoofere. Ikke helt på SVS-nivå, men allikevel...jeg har ihvertfall til gode å høre noen gulvstående, fullfrekvente høyttalere gjengi bass på en like imponerende måte! Skal bli svært spennende å følge utviklingen på disse..!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det var mye varierende lyd. Vil kommentere et par av tingene:

Ja, det er rotete og mye trasking for å finne rommene. Men det er en fordel: Så lenge rommene ikke er vegg i vegg, så slipper man faktisk å høre på tre anlegg samtidig. Derfor støtter jeg at messearrangøren og hotellet har spredt rommene såpass. Men et kart hadde definitivt vært på sin plass, ja. Heldigvis hjalp teippiler på gulvet en god del. Jeg tror jeg var innom de aller fleste, og det var vel bare tre rom jeg måtte spørre om veien til.

Når det gjelder små høyttalere: Av de små rommene var det faktisk de små høyttalerne som spilte best. Spesielt utmerket rommet til Ancient Audio seg meget positivt. Snakket med flere andre leverandører som hadde med seg de grommeste versjonene av sine produkter, men som i de små rommene måtte ty til mindre høyttalere for at det skulle låte bra.

Vaffelserveringen hos Electrocompaniet var et utvilsomt høydepunkt. Her har hifi-messer litt å lære av bilutstillingene.

De aller fleste demorommene tok imot CDer som folk ville spilt. De eneste som var knipne på dette var daCapo og Audiofreaks. Ellers var det noen som avviste enkelte plater med begrunnelse at "den typen musikk ble meningsløst i det rommet de brukte". Det var ofte leverandører som hadde alt for store høyttalere som var dårlig integrert med rommet.

Honnør til Lyric Hifi som faktisk spilte på nærmest et budsjettanlegg i sitt lille rom. Det rommet var kanskje det dårligste akustiske utgangspunktet noen hadde fått, noe som var synd, for det bodde musikalitet i det enkle oppsettet, men det ble dessverre maskert en del av rommet.

Er ikke enig i sammenligningen mellom Usher-oppsettet og Hifiklubbens B&W-demo. De to rommene var etter min mening som himmel og *******. Usher spilte bra, men var hemmet av at musikkutvalget var begrenset. Tror det bodde mye i det oppsettet som aldri fikk vist seg fram på grunn av musikkvalget. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor hifiklubben bare spiller på B&W og Cerwin Vega. At de ikke spiller på Dali er for meg en gåte. Og man kan spørre seg: Trenger virkelig B&W 802D hjelp av subwoofer? For meg ble det bare romlete og rart.

Midgard Audios oppsett var det eneste som fungerte tilfredstillende av dem som hadde store høyttalere i relativt små rom. Her var messens garantert mest dynamiske lyd. Det spilte også bra på de aller fleste typer musikk med en uforvrengt detaljering som få matchet. Det var også det rommet som var best dempet akustisk. Fortsatt var det nok litt bassintegreringsproblemer, men i sweet spot var det bortimot optimalt. Men med fullt rom var det nok bare 1 av 6 lyttere som fikk optimal bass. Dette problemet var for øvrig til stede i mange andre rom også. Bakerste rad hos Oslo Hifi Center spilte faktisk nesten like dårlig som B&W-oppsettet, men det bedret seg på forreste rad.

Av de store rommene vil jeg likevel hevde at PM Audios oppsett med Gradient-høyttalere var en høydare, både lydmessig og visuelt. Det var DER romskipet hadde landet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal si meg enig i mye av det som kommer frem fra andre. Så jeg kommer ikke til å si så veldig mye. Vil fremheve ett par, midgard audio var en fryd for øret. Jeg hadde sett frem til å høre og se disse boksene, de skuffet over hodet ikke. Fikk inntrykk av at lyden kom fra alle kanter. Skulle veldig gjerne likt prøvd de i mitt oppsett!
    Ellers imponerte base meg. Det var ikke det mest ideelle rommet, men du verden så mye lyd som kom ut av de kassene!

Det var jo også artig å se en del av karakterene fra hifi-verden.

Deilig er det i alle fall nå å slappe av hjemme, etter en lang helg og lang kjøretur, med nyinnkjøpt behagelig musikk og gode opplevelser!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Honnør til Lyric Hifi som faktisk spilte på nærmest et budsjettanlegg i sitt lille rom. Det rommet var kanskje det dårligste akustiske utgangspunktet noen hadde fått, noe som var synd, for det bodde musikalitet i det enkle oppsettet, men det ble dessverre maskert en del av rommet.
    Høyttalerne var utvilsomt i budsjettklassen, men det var ikke elektronikk og kabler Dette, tilsammen med strømfilteret kostet vel minst 10 ganger prisen på høyttalerne!

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen slenge ut noen bilder fra messen, til glede for oss som ikke var tilstede?

Newcomer Hi4-re=Hifi sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Kjempebra!!!, men Audiofreaks derimot....

Flere av dere nevner at man ikke fikk spille medbrakt musikk hos DaCapo og Audiofreaks, men jeg fikk faktisk hørt FANTASTISKE, HELE 2!!! minutter av Massive Attack-Mezzanine platen min hos DaCapo mellom to av demoene.
    Jeg merket "he-he-he, nei er du helt rar eller" blikket, men fikk hvertfall hørt 2 minutter. Å så glad jeg ble...:roll: Men jeg syntes det spilte kjempebra når jeg først fikk hørt på min egen musikk(oppsett: CP-6391/Holfi). Jeg synes også demoen til Da Capo var fin, selv om jeg hadde foretrukket annen musikk.

Hos Audiofreaks derimot, når jeg spurte der (hadde ikke lagt merke til "we don't take request" lappen som hang på bakveggen i rommet.), fikk jeg beskjed av P.D: "Nei, her får du ikke høre på musikken din, her spiller vi bare våre egne cder mumle, mumle....." Han snudde seg til og med bort fra meg når han snakket.

Jeg vil også fortelle dere om et møte med samme mannen, men da i April i år i Asker, da han hadde en liten demo på et hotell der. Jeg og en kamerat hadde dratt dit for å høre på anlegget, og spurte selfølgelig om å få høre på cdene våre. Jeg spurte om vi kunne få høre på "In Space" med Röyksopp - da svarte han: "OK, men bare denne sangen. Jeg kan nemlig ikke fordra den typen musikk du hører på, så du må ikke tro at du får høre noe mer."
    Når han sa dette klikket det nesten for meg. Vi var til og med ALENE med han i rommet når jeg spurte, da burde jeg få hørt så mye jeg ville. Og når det gjentar seg på Horten-messa......
    Jeg er 100% sikker på at han hadde oppført seg ganske så anderledes hvis jeg hadde vært voksen, og ikke bare 14 år. Han burde vært like høflig mot meg som mot de eldre, for han snakker faktisk med neste generasjons hifikjøpere, og jeg tror han vil ha flest mulig kunder.

Men tilbake til messa.....
    Horten messa var den første ordentlige messa jeg var på, siden jeg ikke ble interessert i hifi før ved årsskifte 04/05. Jeg synes den var veldig bra, men da har jeg jo ikke noe å sammenligne med, men Plaza er jo rett rundt hjørnet, så da sees vi der..

Newcomer Hi4-re=Hifi sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Kan noen slenge ut noen bilder fra messen, til glede for oss som ikke var tilstede?
    Jeg klarte det umulige - jeg glemte kamera

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er året's Messe i Horten avlagt et 2-dagers besøk, med fruer ;-)

Det ble veldig mye lyd, særlig fra egne DemoCD'er, med interessante innslag fra andre entusiaster som kunne "nyte" medbrakt. Lyd er jo en subjektiv opplevelse, og det ble det mye av...........på godt og vondt.

Den beste lyden på Messa i Horten 2005 ble presentert med Bowers&Wilkins og Midgard Audio. Det har kona mi bestemt! Er jeg lei for det ????????:grin:

Her kommer en "bilde-snutt" fra messa i Horten, litt senere i kveld, hvis dere syns det er OK?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husket kamera, men glemte å bruke det :lol:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Her kommer en "bilde-snutt" fra messa i Horten, litt senere i kveld, hvis dere syns det er OK?
    Trodde ikke du pleide å spørre om lov til slikt? :lol:

Legg ut flest mulig bilder så vi andre kan få litt flashback!

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Da er året's Messe i Horten avlagt et 2-dagers besøk, med fruer ;-)
    Har du mer enn èn?!
    Det er noen som har det

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •