Messeraport: vurdering av messe i Horten 05! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Han var tross alt ikke eneste mann på messa da.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Han var tross alt ikke eneste mann på messa da.
    Skjønte det

Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi4-re=Hifi
    "Nei, her får du ikke høre på musikken din, her spiller vi bare våre egne cder mumle, mumle....."

Horten messa var den første ordentlige messa jeg var på, siden jeg ikke ble interessert i hifi før ved årsskifte 04/05. Jeg synes den var veldig bra, men da har jeg jo ikke noe å sammenligne med, men Plaza er jo rett rundt hjørnet, så da sees vi der..
    Jeg er enig i at han fyren fra Audiofreaks var ganske sær og ikke lot oss å få høre på musikken vår. Men jeg synes de har mye bra utstyr der, først og fremst Edge!

Ja, du kan glede deg til Plaza-messa, sist jeg var der hadde de GRATIS INNGANG (og selvfølgelig mye bra utstyr, så vidt jeg husker), håper de har begge deler i år også.

Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal Midgard være på Plaza?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har hørt, er det enda litt usikkert. Men dette vet nok Jørn Rune mer om

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Horten messe

Synes det var en bra messe!

Synes Midgard sitt rom var veldig korrekt, men kanskje litt kjedelig. Kanskje det har med overdemping å gjøre?

Synes Usher var bra...

Messas dårligste lyd var Hifiklubbens oppsett. Huff og huff, dårlig reklame det.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At hifi-klubben som liksom skal gi oss "mest for pengene" fortsatt har classe i sortimentet sitt er for meg helt ubegripelig. Det er jo det rene makkverk i forhold til prislappen. Og touch-screen display på forsterkerne gjør ikke lyden noe bedre..

Jeg tok en del bilder i horten, skal se om jeg ikke får lagt ut noe på sett og vis etter hvert (er ikke ekspert på sånt)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er usikkert om noen kommer til å spille på vårt utstyr på messa på Plaza ennå.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har dere en liten "smakebit" fra messa ;-)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er visst uenig med kona til flageborg. Hvordan hun kan påstå B&W spilte bra i rommet i Horten aner jeg ikke. For meg var lyden der inne bare en grøt.

Midgard spilte meget bra og hadde messas beste dynamikk. Det var litt romgreier i bassen som snevret inn sweet spot, men i sweet spot var det som sagt meget bra.

Det var mange flere som spilte bra. De fleste var enige om at Ancient Audio spilte meget bra på relativt små stativhøyttalere. Men det er noe med rørmonoblokker til 200000... Ellers var også PM Audio med sitt Gradient-oppsett glimrende.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hortenmessa

En slik messe blir for meg bare rot, og masse forskjellige inntrykk på for kort tid, slik at en ikke har mulighet for å sortere.

Jeg får sjelden lyst på noe nytt etter en slik messe. De eneste som klarte det i år var de samme som klarte det i fjor, nemlig Usher.

God demo og ordentlig presentasjon. Nå har jo de en fordel pga rommet.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... det er tydelig at Usher er enten "like eller ikke like". Litt som Klipsch, egentlig, eller også Tannoy....

Selv synes jeg Usher (på denne messen i alle fall) ble vel sterilt og lite "godlyd" i mine ører.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det gjorde stor forskjel hvor du satt.

Jeg kapret sweetspotplassen på rad to.
    I begynnelsen satt det to stykker på rad en, men disse flyttet seg etter første låt. Da ble lyden MYE bedre. Ikke noe å klage på da nei.

Sier litt hvor viktig det er å kapre sweetspot hvis en skal bedømme anlegg i denne klassen.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv sørger jeg alltid for å sjekke ut hvor godt oppsettet fungerer over et større område. Sluttinntrykket er derfor basert på totalinntrykk samt hvor godt det låter i den optimale plasseringen (sweet spot).

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil vel nesten påstå at et anlegg i den prisklassen Usher-oppsettet befinner seg i burde makte å spille tilfredsstillende også noen meter utenfor sweetspot.

Stadig vekk hørte man disse unnskyldningene fra dem som demonstrerte de dyreste oppsettene:

- Rommet passer ikke høyttalerne

- Innspillingen er dårlig

- Høyttalerne er ikke riktig innspilt/kalibrert

For svingende, når man legger ut flere hundre tusen i et anlegg burde det spille temmelig bra uansett rom, musikk, kabler eller diverse andre andre faktorer som man liker å unnskylde seg med!

Det finnes mange høyttalere i de rimeligere prisklassene som greier å spre lyden på en slik måte at man får en god lytteopplevelse selvom man beveger seg utenfor den kvadratmeteren man kaller "sweetspot".

Jeg vil også benytte anledningen til å påstå at man får mest valuta for pengene hvis man legger mellom 10 000,- og 20 000,- på bordet per komponent. (Forsterker, signalkilde og høyttalere)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Jeg vil vel nesten påstå at et anlegg i den prisklassen Usher-oppsettet befinner seg i burde makte å spille tilfredsstillende også noen meter utenfor sweetspot.

Stadig vekk hørte man disse unnskyldningene fra dem som demonstrerte de dyreste oppsettene:

- Rommet passer ikke høyttalerne

- Innspillingen er dårlig

- Høyttalerne er ikke riktig innspilt/kalibrert

For svingende, når man legger ut flere hundre tusen i et anlegg burde det spille temmelig bra uansett rom, musikk, kabler eller diverse andre andre faktorer som man liker å unnskylde seg med!
    What he said.

I min 6-måneders jakt etter nye høyttalere har jeg hørt 30+ forskjellige merker, hvorav enkelte har gitt et så dårlig pris/kvalitetsinntrykk at jeg har lurt på om jeg har vært offer for Skjult Kamera. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt de samme bortforklaringene.

Men, jeg må si jeg har en viss forståelse for at oppsettene ikke var optimale på messa. Var innom på fredag kveld, da riggingen pågikk, og det var et herlig kaos overalt. Ikke de mest effektive arbeidsforholdene for noen.

Vanskelig å ta fullstendig høyde for hvordan akustikken vil bli også, siden denne så vidt jeg kan skjønne kan påvirkes rimelig mye av dempematerialet folk bringer med seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av midfi
    En slik messe blir for meg bare rot, og masse forskjellige inntrykk på for kort tid, slik at en ikke har mulighet for å sortere.
    enig med deg. på plaza i fjor, som faktisk kosta penger å komme inn på(ufattelig!!!), så var det også flere som tydeligvis ikke hadde kalibrert og justert ting og tang. panasonic ae 700 hadde jeg neppe bytta bort en pils for etter å ha sett den der.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med alex.
    Unnskyldningene om dårlige arbeidsforhold for utstyret holder ikke vann når det er snakk om slike messer.
    Hvis man skal bruke en feit bunke tusenlapper på et anlegg, bør man kunne forlange en høyere integreringsevne.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av midfi
    .........I begynnelsen satt det to stykker på rad en, men disse flyttet seg etter første låt. Da ble lyden MYE bedre. Ikke noe å klage på da nei.

Sier litt hvor viktig det er å kapre sweetspot hvis en skal bedømme anlegg i denne klassen.
    Takk til Akto og Flageborg som flyttet seg, for å gi godlyd til 2. rad :grin:
    etter å ha hørt på denne medbrakte(akto) skiva:
    LysdalRasmussen
    Keep The Light In Your Eyes
    copecd 011

Det er ingen tvil om at Usher leverer mye god lyd, men de hadde et alvorlig problem med nedre bass i demo-rommet, rett og slett en skikkelig DIPPPPPP som jeg regner med de fleste andre også registrerte.

Høytalerne har potensiale, men det ble ikke helt forløst på denne messen. Sånn er det bare..........med messer.

Ellers er det slik at SweetSpot er den ENESTE riktige plassen å oppleve musikken.............for deretter å kunne uttale seg om opplevelsen........alt annet er å tro på Julenissen. Jada, jeg leser at det var mange Julenisser på messa i år. Sånn vil det alltid være ;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndRightlySo
    ...Vanskelig å ta fullstendig høyde for hvordan akustikken vil bli også, siden denne så vidt jeg kan skjønne kan påvirkes rimelig mye av dempematerialet folk bringer med seg.
    ... eller IKKE bringer med seg. Det var jo nettopp dette som var så pussig på denne messa. Utstillerne hadde jo knapt med seg noe som helst av dempematerialer. Kun de færreste (kan vel telle dem på to-tre fingre) hadde noe som liknet på annet enn sengebunner og puter...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •