DALI Concept 6 og???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DALI Concept 6 og???

Tjoho!

Nå har jeg akkurat funnet ut at jeg skal få stipend på 9000 i høst, da må jeg jo "investere":razz:

Har sikla litt på DALI Concept 6, men vet ikke hvilken receiver jeg skal kombinere den med, eller om jeg heller burde velge et annet høyttalersett..

Har sett litt på Denon 2106, og NAD T743 men er klar for en helomvending hvis noen foreslår det.. Har sett litt på cv v-10 også, men tror dali passer bedre til mitt bruk ( mye film, men også en god del musikk, alt fra metal til mark knopfler;-) ) Jeg er jo opptatt av god lyd og har forstått det slik at CV kanskje ikke er best til detaljert musikk.....

Så, hva syns dere om dali høyttalerne, evt andre høyttalere som passer til mitt bruk og hvilken reciever bør jeg se på??

Som dere sikkert skjønner har jeg tenkt å kjøpe bakhøyttalere + center i samme serie som front høyttalerne, men det skjer etter hvert, så det må være surround reciever. gjerne 7.1 og med pre out så jeg har mulighet til oppgraderinger på høyttaler og effekt fronten.....

Budsjett helst ikke over 8000 (ja jeg sprang det med denonen og dali:neutral men alikevel, kom med forslag hvis det er noe dere syns jeg bør teste;-)

Har selvfølgelig tenkt å teste anlegget før jeg kjøper uansett, men kan jo være greit å høre med alle dere først

Mvh. Marius.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens vi er inne på Dali, så har de akkurat sluppet Dali IKON 6, første høyttaler i en helt ny serie. Den har samme diskantkonsept som Helikon og Euphonia med dome og bånd helt i toppen. De koster veil 8996,- så de ligger litt over din makspris, men virker som en modellserie som havner kvalitetsmessig rett under Helicon (mye enklere kasseutforming, men ellers mye likt, som sagt). Førsteinntrykket ut fra spesifikasjoner er ihvertfall at dette er mye for pengene.

Slenger ved et bilde, jeg:

Opps... så nå at budsjettet omfatter mer enn bare høyttalere, så da blir vel dette overkill... :-|

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe litt overkill der ja;-), men jeg la merke til de høyttalerne i stad jeg og... De så jo ganske interresante ut, hvis æ var ein rik main:neutral:

Nei du, er jo bare 17 år..... =)

men thanx anyway

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne du tenkt deg å prøve bruktmarkedet da? Jeg tror kanskje denne kunne vært noe for deg

http://avforum.no/avtorget/showprodu...at=13&mypage=1

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er dette innkjøpet på planleggingstadiet både pga jeg gjerne vil tenke og lytt på produktet før jeg kjøper det, men også fordi jeg ikke har penger ennå;-)

Kanskje hvis den er der om 1 mnd ++ så får vi se, men det er vel lite sansynlig.... Men takker for tipset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •