hva synest dere om Cerwin Vega

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    lennyn
    Guest

hva synest dere om Cerwin Vega

ka sønst dokke om cerwin vega til ungdomsanlegg,,
    tenker på v10f elr v12f er dessa dugenes :?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    CV er helt overlegne hvis det er et party anlegg som er meningen..Fintspillende er det jo ikke akkurat..Men i hjemmekino duger det også bra spør du meg,Setter virkelig ting i bevegelse til en billig penge...Mye Action for lite penger, og de spiller HØYT..Pass på øra gutt...;o)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV er som Tequila, mye billig morro, men lite sofistikert. Rocker seriøst hvis f. eks ACDC spinner i spilleren, men jeg personlig ville ikke kjøpt ferdige høyttalere fra de. Noen av mine beste lydopplevelser har kommet fra nevnte merke, men da var promillen høy og jeg var i godt selskap.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV forbinder jeg med rockehøytalere som har høy følsomhet og kan spille høyt med forholds vis små forsterkere, men gir klare begrensninger til fin lytting. Vurderes CV i et ungdomms anlegg, så pass på hørselen og eventuelle naboer ....;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting som er verdt å nevne, er at i noen sammfunnslag (les: oftest ungdommer) så har Cerwin en imponatoreffekt som få kan matche. Fyller du gutterommet med disse beistene, så blir du konge i gjengen:-D . Det er dessuten en billig inngangsbillett til HiFi-verdnen...

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en gang i tiden AL-1000 MK-II pluss NAD-218 THX. Det var et heftig party anlegg =D Kjørte også disse høytalerene på en 3000W forsterker en gang og fikk klager fra naboen som bodde nesten en kilometer unna. Hehehe... Men som de fleste har sagt, pass på øra!

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimmrende til sitt bruk (høy musikk og action filmer).

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker som pokker til ungdomsanlegg og til film.. Den nye classic serien spiller ivertfall fett på all musikk jeg hører på for det meste metal og rock. V-serien er vell noe av samme ulla bare litt mindre bass og litt dårligere mellomtone og diskant etter hva jeg har kommet frem til med å teste clsc10 mot v-10f..

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

CV er megabra til det du nevner. Men naboene kommer til å bli gretne hvis du spiller flatt en god del...hehe.:-)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV står mitt hjerte nært. Mer morrsomt merke skal du lete lenge etter, men de dyrker bare pop og rock under produksjonen da . Men du kan tenke deg at du får en lettvekts tanks, som du selv bestemmer motoren på (forsterk), jo sterekere jo bedre, CV gir seg fortere hvis "motoren" er for liten....

Gir du CV den effekten de fortjener, så gruser de andre merker så det dundrer etter, men som mange har nevnt her. Funker best til ungdomsmusikk ala Rock, pop, rap og R&B etc... Er selv så heldig å ha CV AL1000mk2 liggende til festbruk, tror jeg aldri kommer til å selge de.. Elsker de høyt!!

PS! NAD S200 drar de godt(faktisk med god lyd også), men de takler sikkert det dobelte nesten . (al1000 altså).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har selv hatt forskjellige modeller ifra CV, som bla. DC15, AT-40 og SAT-6.
    DC15 med hver sin brokobla NAD216, var sinnsykt morro,men det ble altfor stort for kona.:-(. Skulle jeg velge mellom V-serien og classic-serien ville jeg valgt classic uten tvil. Mener både kabinetter og elementer er bedre enn på
    V-serien,samt at classic spiller bedre på mange måter.
    Men en ting er sikkert man får skikkelig mye morro med CV,uansett!:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •