Vedlikehold av Rega planar 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vedlikehold av Rega planar 3

Jeg har en klassisk Rega Planar 3 platespiller som desverre støver ned sammen med min omfattende vinylsamling for tiden...

Jeg trodde det var motoren som hadde tatt kvelden, men litt nærmere undersøkelser tyder på at motoren er helt ok. Problemet er at talerkenen ikke går rundt.

Det kan ha to årsaker. Enten er "smøringen" av den svært enkle "akslingen" til platetalerkenen får dårlig. Eller så er gummibåndet fra motoren til talerkenen slitt...

Dette fører meg til mine to spørsmål. Hva skal jeg smøre med, og hvor mye? Hvor får jeg fatt i et nytt, og uslitt gummibånd til en Rega planar?

Jeg er også på jakt etter en ny "matte" til å legge mellom glasstalerkenen og platene. Min gamle begynner å bli slitt.. Noen som har noen tips??

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler ikke å smøre med noe før du vet om det går an. Mulig remmen skal skiftes ja. Hvis akslen kjører må det jo være remmen....du får sikkert en ny hos en forhandler. Der kan du sikkert også få ny matte....

Newcomer pckrasj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wildv
    Jeg har en klassisk Rega Planar 3 platespiller som desverre støver ned sammen med min omfattende vinylsamling for tiden...

Jeg trodde det var motoren som hadde tatt kvelden, men litt nærmere undersøkelser tyder på at motoren er helt ok. Problemet er at talerkenen ikke går rundt.

Det kan ha to årsaker. Enten er "smøringen" av den svært enkle "akslingen" til platetalerkenen får dårlig. Eller så er gummibåndet fra motoren til talerkenen slitt...

Dette fører meg til mine to spørsmål. Hva skal jeg smøre med, og hvor mye? Hvor får jeg fatt i et nytt, og uslitt gummibånd til en Rega planar?

Jeg er også på jakt etter en ny "matte" til å legge mellom glasstalerkenen og platene. Min gamle begynner å bli slitt.. Noen som har noen tips??

www.ljudia.no selger matter. søk på "Slipmat" Disse er i utgangspunktet beregnet til scratch og beatmix, men fungerer utmerket til vanlig avspiligng.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøv Per Mobech

Se denne linken http://www.pmvaudio.no/ , der er det mulig å få tak i deler og tilbehør til Rega til relativt edruelige priser. Håper dette kan være til hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også bare si takk for svar. Har selv en gammel Rega planar 3 - kjøpt i 1988, og har lurt på hvor man kan få deler til den. Har selv en ganske stor samling med vinyl plater og mange av disse er umulig å få tak i på cd.
    :grin:

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som har P3, er dere fornøyd med den? Hvilken pickup bruker dere?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri vært noe problem med den spilleren og må absolutt si meg fornøyd. Må innrømme at jeg ikke husker hvilken pickup jeg kjøpte for 15 år siden, husker bare at jeg kjøpte noe av det beste som var da, slitesterk og ganske ren diamant - men merket husker jeg ikke. Bruker ikke platespilleren så ofte lenger, men når man har en vinylsamling på over 700 plater er det greit å ha en spiller som virker når man vil lytte til god gammel musikk fra sine unge dager ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •