Doxa og tara labs kjøpt - trenger hjelp:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Doxa og tara labs kjøpt - trenger hjelp:)

Hei kjøpte Doxa 70 SE og Doxa 07 forforsterker i går sammens med noen lange, feite tara labs Rsc Prime Bi-wire kabler (tror de 2-3m)...
    hvor mye ville dere betalt for noe sånt, hva er det verdt?

Jeg har noen Patos høytalere med brente diskanter, så foreløpig må jeg kun spille på mine Gale 3020 høytalere, der er det mulighet for Bi-wiring...
    Hvordan gjør jeg det?
    I den ene enden av tara kablene er det to bananer... den ene sort og blå ledning, den andre hvit og rød som deler banan...
    deretter splittes jo disse opp i 4 bananer...
    Hva skal til rød og sort bak på høytalerene? skal hvit og rød på hver sin røde terminal og blå og sort på hver sin sorte terminal da?
    spiller der rolle om man tar sort oppe og blå nede visa versa? eller er det hipp som happ?

På forforsterkeren er det to forskjellige utganger til effektforsterker: 180¨ og 0¨ (180 og null "grader") hva betyr det og hvilke er best?

Er dette en god oppgradering i forhold til min sony DB-790 QS...? med tanke på stereo selvfølgelig

Mvh Lars Ø.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker på hva du skal betale for dette settet. Har du ikke fått en startpris?

Når det gjelder biwiring, derimot, er det ganske enkelt.

Du kobler den enden med to ledere ril forsterkeren din. De er merket med farger, eller + og - symboler.
    I den andre enden, må du koble slik at de kablene med tilsvarende farge blir koblet på riktig terminal. F.eks: hvis den kabelen som går fra + på forsterkeren er rød, må disse kobles på + polene på høyttaleren. Det er to + og to - terminaler. De skal være tydelig merket. Husk å fjerne broene (det er ofte to metallskinner som kobler polene sammen på høyttaleren.

Lykke til

Newcomer RODA sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsipan
    Hei kjøpte Doxa 70 SE og Doxa 07 forforsterker i går sammens med noen lange, feite tara labs Rsc Prime Bi-wire kabler (tror de 2-3m)...
    hvor mye ville dere betalt for noe sånt, hva er det verdt?

skal hvit og rød på hver sin røde terminal og blå og sort på hver sin sorte terminal da?
    spiller der rolle om man tar sort oppe og blå nede visa versa? eller er det hipp som happ?

På forforsterkeren er det to forskjellige utganger til effektforsterker: 180¨ og 0¨ (180 og null "grader") hva betyr det og hvilke er best?
    Hei

Ville betalt ca 5000,- eller deromkring.

Riktig antatt når det gjelder kobling, og ja, det er hipp som happ.

0 og 180 har med "absolutt fase" å gjøre.
    Du skal bruke 0 siden Doxa'en ikke snur fasen.
    Enkelte rørforsterkere f.eks, snur fasen, og da kan du bruke 180-innstillingen.

Mvh
    Rolf

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for flotte svar! er hvertfall kjempe fornøyd med lyden!
    gleder meg bare til å få nye diskanter til patosene...de spiller hvertfall 1000 ganger bedre enn de underdimensjonerte Gale høytalerene!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •