Hjelp med heimekinoanlegg 5000 - 6000 kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp med heimekinoanlegg 5000 - 6000 kr

Hei
    Har planar om å kjøpe meg eit lite heimekinoannlegg i nærmaste framtid, men problemet er at eg ikkje har noko som helst slags peiling på kva eg treng, kva som er bra osv.

Alt eg veit er at eg skal ha 2 frotnhøgtalara, 2 bak, en center og en forsterker til 5000 - 6000 kr som kjem til å bli mest brukt til film og spel. Musikk også så klart, men det er film som er det viktigaste.

Er det i det heile tatt mulig å få et nokelunde greit anlegg til den prisen?
    Er det nokon som har noken tips?

Takkar for alle svar!

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste kjøpet du kan gjøre da er nok et sett med PChøytalere fra logitech. Z5500 er det settet jeg tenker på. Det er ikke noe særlig til musikk ,men det gjør en meget god jobb til prisen hvis du tenker på film. Det spiller også ganske høyt slik at du kan spille (nesten) så høyt som du vil. Da bruker du halvparten av budsjettet ditt og jeg ville kjøpt det og spart litt penger og gjort litt research slik at du har endel med å rutte med når du skal bytte ut det gamle settet =)

Evt kunne du jo ha startet med en rimelig receiver og noen fronthøytalere ,men jeg mener du ville hatt mer igjen for å først ha kjøpt noe kvalitet når du først kjøper noe slikt(receiver+høytalere).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har alltid hatt det inntrykket av at små høgtalarar har lyd som er deretter, men eg har jo som sagt ikkje peiling. Har lest litt om z5500 no og det kan virke lovande, men dersom eg kjøper dette settet og vil koble til en pc og konsoll, får eg med dei kablane eg treng eller må eg kjøpe dei for seg? I so fall, kva slags kablar er det?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør sjekke ut denne pakken. Gir mye for pengene.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på www.surround.no . Sjekk surroundpakke nr 6. Tipper det kan passe til den prisen...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sjå på begge!
    Takk takk

Newcomer WildRover sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

støtter CFD sitt forslag om bare fronter og receiver!

vil absoultt si at du burde kjøpe en grei forsterker og fronthøytalere! så når oppgraderings-lysten kommer trenger du bare et par-tre høytalere.. dette kommer du til å kunne leve lenger med!!

feks:

http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=6231

http://www.hifiklubben.com/no/produk...ere.htm?id=355

sjekk www.fyndborsen.se masse bra høytalere der! Proson Reality 62 MK II demo ex. og Yamaha NS-555 Svart Pianolack.. bla.

menmen.. en gang vill du oppgradere og da er det kjekt og ha muligheten til det!

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut denne tråden: http://avforum.no/forum/produkt-og-prisjakt-audio/23040-woho-kj-pe-hjemmekino-ja-hjelp.html
    Han ble i allefall fornøyd. :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    æææ, får lyst på alt, æææ!
    huff, blei vanskeligare å velge enn eg hadde trudd det her, får gjere litt research og sjå ka eg kjeme fram til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av WildRover
    vil absoultt si at du burde kjøpe en grei forsterker og fronthøytalere! så når oppgraderings-lysten kommer trenger du bare et par-tre høytalere.. dette kommer du til å kunne leve lenger med!!
    det samme har jeg gjort, en i en litt høyere prisklasse.. begynte med fortserker å brukte gamlehøytt en stund..

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer TrondBerg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Larsframars
    Hei
    Har planar om å kjøpe meg eit lite heimekinoannlegg i nærmaste framtid, men problemet er at eg ikkje har noko som helst slags peiling på kva eg treng, kva som er bra osv.

Alt eg veit er at eg skal ha 2 frotnhøgtalara, 2 bak, en center og en forsterker til 5000 - 6000 kr som kjem til å bli mest brukt til film og spel. Musikk også så klart, men det er film som er det viktigaste.

Er det i det heile tatt mulig å få et nokelunde greit anlegg til den prisen?
    Er det nokon som har noken tips?

Takkar for alle svar!
    Hei Jeg bare samtykker....Du får utrolig mye for pengene dersom du kjøper logitech z 5500 Spiller litt udefinert i bassområdet til musikk, men til gjengjeld er det et voldsomt trykk til film og ikke minst kan du spille veldig høyt dersom du ønsker det uten at det blir forvrengning i lyden. Man må sjekke to ganger om det ikke er en 12 eller 15 tommers basshøytaler....:-D :-D
    kan bare varmt anbefales.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en yamaha rxv357,dynavoice f6 front,dynavoice center og dynavoice bakhøyttalere, noesomfungerer kjempebra og total pris på dette er ca 5000,- med frakt.du skal lete lenge etter høyttalere med samme ytelse\pris forhold enndet dynavoice har.det kan du spørre rundt om på forumet etter.
    jeg anbefaler deg hvertfall dynavoicene,de er virkelig verdt pengene.forsterker har du jo et stort utvalg i da.lykke til.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å se på ALDEREN på trådene dere svarer på? TROR kanskje larsframars har handla seg anlegg nå, han spurte om hjelp 16. august 2005.............:?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe man skal slettes ikke se bort ifra at han har fått seg noe siden da