Alternativ til Doxa 70SE?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Suspiria sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Alternativ til Doxa 70SE?

Hei,

Jeg har vært en meget lykkelig eier av en Doxa 70SE i ca 10 år nå, men jeg vurderer faktisk å bytte. Dette skyldes ikke lyden men faktisk på formen på forsterkeren. Doxa'en er smal og lang og får ikke plass sammen med det andre utstyret (jeg har liten plass). Dessuten begynner den sikkert å dra på årene... :grin:

Kan en Electrocompaniet AW70 være et alternativ (eller andre)? Jeg ønsker en varm transistor lyd (som hos Doxa'en), uten for mye fokus på diskanten. Litt fyldig/tykk mellomtone er bra. Effekten bør helst være på 2x70w eller mer, og strømforsyningen må være bra. Den skal kunne drive Snell B Minor.

Jeg er litt redd for å tabbe meg ut da jeg faktisk har funnet "drømme lyden", men denne gangen har jeg lært. ALDRI selg det man har før man kjøper noe nytt. Før jeg fant "drømme anlegget" for ca 10 år siden, kjøpte/lånte jeg en mengde forterkere, høytalere etc., men ingen var akkurat slik jeg ville ha det. Missforstå meg rett, Kombinasjonen jeg har (se signaturen) er IKKE korrekt nøytral Hi-Fi, men det er slik jeg vil ha det

Takker for svar!

Newcomer RODA sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Om jeg skal svare i forhold til pris.........nei, tror ikke det.

Av varmt og godt, kanskje en ECI-1 (integrert), eller en EC AW-120?
    Synes du er smart som beholder Doxa'en til du har prøvd annet.

Jeg er meget godt fornøyd med min 70B (2 trafoer).
    Kanskje en signatur kunne vært noe for deg?
    Flere mener det er bedre bass i disse 2-trafo utgavene.

Mvh
    Rolf

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suspiria: Du bør heller la Doxa'n fortsette på Snell'ene, men la eks. en SVS PB10 ta seg av de laveste frekvensene. Legger ved et bilde som illustrasjon. SUB'n på bildet er en tube-variant, men resultatet er like overbevisende med begge modeller. PS! Snirkeline kommer aldri til å selge Doxa'n...............på grunn av "godlyden"........:grin:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •