Hjelp!Ny surround Forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp!Ny surround Forsterker?

Hjelp!
    Takker for at dere tar dere tid til å lese tråden og ikke minst til dere som gir meg noen kloke ord på veien!

Jeg har nå samlet opp en del penger til å kjøpe meg en bra surround forsterker ++. I utgangspunktet skal forsterkeren brukes i et 5.1 miljø for bruk i "hjemmekino". Har fra før en Infocus X1, HTPC og 32 LCD tv som jeg ønsker å koble gjennom forsterkeren. Prosjektoren kommer om litt til å bli byttet ut med en bedre modell fra BenQ som støtter HD. Høyttalerene som forsterkeren skal drive er fra toppsjiktet til JBL, men kommer sannsynligvis også til å bli byttet ut med Infinity.

Kriteriet som da er satt er 2xDVI (HDMI/RGB?) ut (prosjektor/LCD TV), 1 DVI inn (HTPC).

Som dere sannsynligvis forstår er jeg nybegynner på dette området. Jeg har de siste 3 årene plukket opp noen små ting, men tiden svinner hen. Jeg er som mange andre litt småforvirret etter å ha lest utallige tråder her på forumet og ikke minst snakket med mange dyktige og enkelte inkompetente selgere /fagmenn hvor jeg har fått forskjellige anbefalinger.

Prosjektet har fått en pris på ca 12 000,- +-2000

Jeg har også lyttet til mange anlegg uten at jeg har klart å danne meg et intrykk fra eller til. Har faktisk sett på en del utstyr fra Rotel og Marantz, men det er her dere kommer inn.

Hjelp! Hva vil dere anbefale? Jeg tenker mest mulig lyd for pengene..

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker på hva du mener med mest mulig lyd, men regner med at du mener kvalitet, og ikke kvantitet
    Jeg ville nok gått for enten arcam eller marantz.
    Marantz SR7500 eller 8500. 7500 er nok det beste kjøpet her, og burde oppfylle alle dine krav til både kvalitet og trøkk. Marantz spiller også veldig godt i to kanaler, noe som er viktig hvis du har tenkt å bruke anlegget til musikk.
    Arcam avr300 koster litt mer, men er absolutt verdt de ekstra kronene.
    Det er en fullblods stereoforsterker, og at det er en utrolig bra hjemmekinomaskin, er bare en bonus

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg forstår deg rett vil du koble HDMI gjennom forsterkern? Da vil det være tre kandiater slik jeg ser det. Pioneer VSXAX4 og VSXAX2 og Denon 3805/4806 i din prisklasse. Alle kommer til høsten.

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Noen som vet om VSX-AX2 kommer i sort utførelse også? Vurderer ennå litt mellom VSX-1015 og VSX-AX2, men det ser ut til at AX2 bare er i sølv....?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •