Ny til Hifi, tips til kjøp.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny til Hifi, tips til kjøp.

Heisann!
    Jeg er helt ny til dette med hi-fi og hjemmekino også videre, og av og til kan alt virvaret av navn og forsterkere og preamps osv. osv. være litt vanskelig å forstå for en stakkars nybegynner. Jeg har tenkt å kjøpe meg anlegg, som skal brukes til film (via XboX for det meste), tv og musikk (helst via pc'n viss det går).
    I og med at jeg er en skoleelev, så har jeg ikke unlimited med ressurser, og et billigere alternativ er derfor og foretrekke. Så, hvis noen av dere som er gode på dette kunne gi meg noen tips om kjøp, brøl ut! (Og helst, ikke si sånn: en xbDSF1002 funker fett med en asda876 osv.... Husk, jeg kan ingenting!)
    PS: Det kan godt være at denne posten ble postet i feil kategori, hvis det er tilfellet, så vennligst flytt den.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Hei og velkommen til forumet.

For det første. Kva er budsjettet ditt? Er det 2-kanals eller fleire kanals du er ute etter? Grunnlegg deg litt meir, så skal vi ordne deg lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! Takk for velkomsten.
    En surround forsterker hadde ikke vært å forakte, så jeg kan oppgradere senere, men bare 2 høytalere foreløpig. Budsjett på 4-6000. Bor i Trondheim, så butikker som Hifi Klubben er ønskelig, da jeg ikke vil betale frakt osv, og vil se utstyret før jeg kjøper det.
    EDIT: Et lite spørsmål, hva er forskjellen på en hjemmekinoforsterker og en stereo forsterker? Og kan man bruke en hjemmekinoforsterker til og spille musikk også, fra CD/LP spillere og pc?
    EDIT2: Ser litt på denne http://www.hifiklubben.com/no/produk...r.htm?id=2260# Er det et godt valg for mitt bruk?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, nå gidder jeg ikke å edite den forrige posten mer, så jeg lager en ny:P
    Altså, jeg tenkte på dette oppsettet:
    >>Hjemmekinoreceiver<<
    >>Høyttalere<<
    (Samlet pris: 4794,-)
    Også, senere, når pengeboka tillater det, oppgradere med:
    >>SubWoofer<<
    >>Bak Høyttalere<<
    >>Senter Høyttaler<<

Grunnen til at jeg setter opp Gale høyttalere her er fordi de virker som gode høyttalere, samtidig som de er billige. Hvis noen har andre forslag, så brøl ut, tross alt, jeg har close to ingenting peiling på dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et fornuftig oppsett. Et annet oppsett kan være denne forsterkeren hvor du får automatisk oppsett mikrofon som er en kjempe fordel og gale høytalere f.eks. Min er erfaring er at det er lettere å få mest for pengene på sjappene ala elkjøp/lefdal og expert m.m da du kan få noe rabatt+ ikke monopol varer noe som er tilfelle på hifi klubben. Noe rene hifi butikker i Trondheim er Hifi-klubben v/solsiden, Hifisentert i fjordgata og Tonart i fjordgata. En ren stereo forsterker er bedre i stereo enn surround forsterker i samme prisklasse.

Det viktigste du bør gjøre er at ta en runde å høre på forskjellige annlegg med din musikk som du kjenner.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denn forsterkeren du foreslo er jo litt dyrere, men den kan jeg faktisk få for innkjøpspris der jeg jobber..... Så da blir den jo litt billigere alikavel. Men er dette en hjemmekino receiver/forsterker? Fordi det er viktig at den er bra til film osv, fordi det er det den kommer til å bli mest brukt til!

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Pioneeren da. Vist du får god pris på den. Selger dei høgtalarar der du jobbar og? Eller så setter du den berre ilag med noko Gale frontar. Når lommeboka strekker til igjen, så kjøper du berre 2 mindre som du kan ha bak. Da begynner det å lukte "heimekino" og.;-)

Edit: Både denonen og pioneeren er receivarar. Til kinobruk med andre ord.

Newcomer colaboy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Pioneer spilleren er sikkert en bra sak, men den har ikke "phono" ingang for platespiller. Hvis du ønsker å bruke en Platespiller/LP så må du investere i noe ala denne:

http://www.hifiklubben.com/no/produk...ker.htm?id=486

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tenker jeg gjør det du foreslo Electra. Jeg jobber på en pc butikk, og har bare sett den pioneeren inne. Vi har ikke "Hi-end" høyttalere, bare sånn logitech osv :P
    Og en ting, må bare få dette klart, Pioneeren funker fint til lyd/musikk også ja? Tenker å koble til cd-spiller og pc'n min også.
    Når det gjelder platespiller så fant jeg ut at den vi har hjemme er ødelagt, og det er uaktuelt å bruke penger på ny. Så Pioneeren funker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ett par gale høytalere du skrev stående hos bruttern. Det er jo ikke akkurat noe hi-end men det er du jo ikke ute etter heller. Men mye lyd for pengene får du i alle fall. Har ett par dali 808 stående som jeg skal selge. De er i ålesund da, men ikke noe problem å få de oppover, da jeg er "pensjonert" trucker ;P tenkte rundt 2500 kr for de. med gode spikes

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor hjemme enda, og går på skole, så penga spruter ikke akkurat inn......
    Skal få mamma og pappa til å kjøpe ny TV i kjellerstua, også kjøper jeg anlegget her, og flytter ned stressless'ene, så blir det bra nok hjemmekino for meg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •