Verden dyreste hi-fi utstyr?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Verden dyreste hi-fi utstyr?

Jeg har lenge lurt pa hvilken forsterker eller hoyttaler er den dyreste i verden og hvor mye den koster. Eller hvilket anlegg er det dyreste som noen gang har blitt satt sammen. Jeg vurderte a undersoke det, men det var ikke sa lett! Jeg fant noe:

Den dyreste effektforsterkeren som jeg fant, en Wavac sh-833...

"in the July, 2004in the july 2004, Stereophile review of the world's most expensive amplifier, the $350,000/pair Wavac SH-833"
    http://www.stereophile.com/amplifica...ac/index5.html

...og de dyreste hoyttalerne, Grand Enigma fra Kharma:

"Grand Enigma System
    Intrigued, the gentleman commissioned him to build the system, with one important provision: if he liked it he would pay for it, if not he wouldn't. Undaunted, Charles went ahead and built what was to become the Grand Enigma System - one of the largest and most exclusive high-end consumer loudspeakers ever made.
    This 12 ton system is fully active with 30kW of amplification, equipped with 24 ultrahigh efficiency planar-magnetic HF-units, 24 15-inch LF drivers and 48 6-inch MF drivers. Placed in a specially prepared subterranean listening room of 45,000 cubic feet, it presents sound with incredible dynamics and limitless power, easily reproducing live concert levels at a distance of 10 meters. Needless to say, Charles was paid well for his work."

Jeg klarte ikke a finne noen andre utstyr, som cd-spiller, kabler eller platespiller, sa jeg hoper noen andre kan joyne denne traden og hjelpa meg med a finne verdens dyreste anlegg.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener vel heller det annlegget som gir dårligst pris/kvalitet forhold?

Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hehe! For enn hoyere prisen er, desto lavere blir lydkvaliteten i forhold til den! (-:

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet FM ACOUSTICS har laget noen av de heftigste forsterkerne noen gang. Tenkr i denne sammenheng på en jubileumsmodell, som hadde en vannvittig prislapp, pga det få antallet som ble laget. Så for en tid siden bilder fra et lytterom i USA. Han hadde 2 sett(monoblokker...) av disse :|

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en tråd på hifisentralen for en stund siden, men masse bilder av de mest perverse anleggene medlemmene hadde funnet på nettet. Kan anbefales!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste noe om en pickup til 500 000.... noen som vet hva den heter?

Ellers har jo Martin Logan høyttalere til en million. Åtte tolv-tommere i et basstårn per kanal, dvs. to tårn i et stereooppsett. Samt gulvstående elektrostater, såklart. http://www.martinlogan.com/statement_speaker.html

Men dette er nok "billig dritt" i forhold til de virkelig dyre tingene. Men for å være helt edruelig, en million er seriøst mye penger. Hvordan er det mulig å bruke opp så mye på en høyttaler? Greit nok at det er seksten tolv-tommere og fine elektrostater, men.. jaja. Er nok hvertfall det feteste (vellåtende) ungdomsanlegget dette her

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan vi ikke heller ha: Hva er det dyreste og beste anlegget DU har hørt???

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anlegget til Pink Floyd var over middels dyrt,slettes ikke værst lyd heller..er nok det dyreste og beste JEG har hørt.Musikken var mindre dårlig også.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Krell mra (master reference amplifer) og mrs (master reference subwoofer) er langt opp på lista, tror jeg

http://big-screen.de/deutsch/pages/p...rell_MRA.shtml
    http://www.soundbysinger.com/speakersubf.html

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et som står i Drøbak. Avantgarde Trio hornhøyttalere, mye selvbygg og ingen CD-spiller Alt annet jeg har hørt høres ut som en reiseradio i forhold (okay, en liten overdrivelse). Men jeg har vært på Oslo HiFi-Centers high-end rom, og det som de presenterte der (Burmester/Adyton/Noen LineSource-høyttalere og Audio Physics subber og noen meter med absurd priset kabling) var ikke i nærheten, selv om man nok må ut med bortimot millionen for å få hjem greiene som Oslo HiFI-Center vartet opp med.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du at du hadde fått anlegget til Leif særlig billig da? Regner med 4x18" sparker godt.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke Leif er på selger'n for å si det slik, men totale utlegg er nok lavere enn hva man må ut med for å få med seg det grommeste fra Oslo HiFi-center e.l. Poenget mitt er mest at mye veldig dyrt og presumtivt fjongt utstyr låter ganske kjedelig i mine ører, og at det bør være et lite tankekors hvor langt man kan komme med selvbygg forutsatt at man har bra peil eller allierer seg med noen som har det. Man vil jo sikkert gjerne innbille seg at noe man har snekret selv er veldig bra når man har lagt ned et stort antall timer i arbeidet, men noen får det i alle fall til.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt poeng. Kanskje viktig å legge til at målgruppen for det dyreste utstyret er mange ganger ikke de som har et modent forhold til HiFi, men de som skal ha noe gromt og har litt for mye penger i banken. Derfor er det fristende for produsentene å lage dyrt utstyr som imponerer i butikken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •