Vil SA og Audiovector spille "på lag" i et surround oppsett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer thoresa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil SA og Audiovector spille "på lag" i et surround oppsett?

Har lest litt om SA her på forumet nå, og mange sier de har en litt tynn lyd. Vet dette blir en smak sak, men etter å ha sett opp følgende oppsett for testing i hificenteret i Bergen på tirsdag, ble jeg med ett litt usikker på front høytalerne jeg har valgt..ser de har Audiovector MI 3 til 2 høvdinger mer enn 1750ene..og disse kan jo oppgraderes i tillegg:razz:

Er det idiotisk i det heletatt å tenke på en sånn kombinasjon? vil SA og Audiovector spille på lag i et surround oppsett? skal høre det på tirsdag, så gjør meg nok opp en mening da selvsagt..men greit å høre litt fra folk som har peiling og erfaring!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoresa
    Har lest litt om SA her på forumet nå, og mange sier de har en litt tynn lyd. Vet dette blir en smak sak, men etter å ha sett opp følgende oppsett for testing i hificenteret i Bergen på tirsdag, ble jeg med ett litt usikker på front høytalerne jeg har valgt..ser de har Audiovector MI 3 til 2 høvdinger mer enn 1750ene..og disse kan jo oppgraderes i tillegg:razz:

Er det idiotisk i det heletatt å tenke på en sånn kombinasjon? vil SA og Audiovector spille på lag i et surround oppsett? skal høre det på tirsdag, så gjør meg nok opp en mening da selvsagt..men greit å høre litt fra folk som har peiling og erfaring!
    Vet ikke helt i hvilken kombinasjon du mener her, men generelt mener jeg at det viktigste er at de tre fremste HTene dine bør være lik "klang" på. Bak og sidehøytalere er det ikke farlig med. Så en kombinasjon av Mi3/AVC3i foran og SA bak burde funke brillefint......;-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Vet ikke helt i hvilken kombinasjon du mener her, men generelt mener jeg at det viktigste er at de tre fremste HTene dine bør være lik "klang" på. Bak og sidehøytalere er det ikke farlig med. Så en kombinasjon av Mi3/AVC3i foran og SA bak burde funke brillefint......;-)
    Her er det forløpige oppsettet:
    Receiver: Harman Kardon AVR 635, pris: 11995,-
    Dvd Spiller: Pioneer 575AK, pris: 1995,-
    Front høytalere: System Audio SA 1750, pris: 11995,-
    Senter kanal: System Audio SA 720AV, pris: 3995,-
    Bak høytalere: System Audio SA 505, pris: 3295,-
    Sub: System Audio SE200, pris: 6995,-

Kabler:

Front: Nordost Solar Wind 2m pair BW, pris: 1995,-
    Bak: Wyrewizard Spellbinder SG, pris: 1125,-
    Sub: Ixos Subwooferkabel Gamma 5.0, pris: 895,-

Så med andre ord bør jeg også bytte center dersom jeg bytter frontene??ok..ja jeg må vel opp enda mer i pris også da..huff, blir visst bare dyrere og dyrere dette her

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du bytter ut SA-frontene, bør du også bytte centern, ja. Tror da at den SA-centern ville blitt for "tynn" i forhold til Mi3.

Har også hørt SA, og personlig synes jeg at du får mer og bedre lyd med Mi3 kontra SA. Men hør på begge og gjør deg opp en mening. De har jo alle produktene i samme butikk, de ansatte er der for deg.....:-?

Dersom anlegget primært skal brukes til film er nok H/K et bra valg. Men dersom du har tenkt å bruke det til musikklytting, ville jeg ha kikket litt på Marantz. Spiller veldig bra sammen med AV.

Har også testet SA SubElectro 200-subben, og det er en flott sub til musikk. Hurtig, og henger bra med alt som spilles Men det er ingen vinner på film. Klarte glatt å bunne den når jeg testet den på passe høyt volum med "Darla-scenen" fra Nemo. Ang film-sub i den prisklassen burde du hellervurdere SVS PB10-ISD.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du bytter ut SA-frontene, bør du også bytte centern, ja. Tror da at den SA-centern ville blitt for "tynn" i forhold til Mi3.

Har også hørt SA, og personlig synes jeg at du får mer og bedre lyd med Mi3 kontra SA. Men hør på begge og gjør deg opp en mening. De har jo alle produktene i samme butikk, de ansatte er der for deg.....:???:

Dersom anlegget primært skal brukes til film er nok H/K et bra valg. Men dersom du har tenkt å bruke det til musikklytting, ville jeg ha kikket litt på Marantz. Spiller veldig bra sammen med AV.

Har også testet SA SubElectro 200-subben, og det er en flott sub til musikk. Hurtig, og henger bra med alt som spilles Men det er ingen vinner på film. Klarte glatt å bunne den når jeg testet den på passe høyt volum med "Darla-scenen" fra Nemo. Ang film-sub i den prisklassen burde du hellervurdere SVS PB10-ISD.
    men cluet er vel å velge en subb som spiller bra både til musikk og film ikke sant? tror du SVS PB10ISD fungerer bra til begge deler? har tenkt å høre på både Marantz og H/Ken ja..marantzen (7500) er en utstillingsmodell som jeg får 1000 kr i avslag på snakket forøvrig med hificenteret i dag..de hadde ikke MI3 inne sa de..kunne skaffe nye, men leveringstiden var på 2 mnd...er det mulig?? :-x

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men cluet er vel å velge en subb som spiller bra både til musikk og film ikke sant? tror du SVS PB10ISD fungerer bra til begge deler? har tenkt å høre på både Marantz og H/Ken ja..marantzen (7500) er en utstillingsmodell som jeg får 1000 kr i avslag på snakket forøvrig med hificenteret i dag..de hadde ikke MI3 inne sa de..kunne skaffe nye, men leveringstiden var på 2 mnd...er det mulig?? :-x
    Høres jo litt rart ut at de er tomme for Mi3. Men nå kjørte de jo en ganske kraftig kampanje på Mi3 Standard for litt siden, og mulig at den solgte såpass bra. Godt for dem, synd for deg.;-)

Enig i at det er viktig å finne en sub som kan begge deler. Om PB10-ISD klarer musikk har jeg tro på, men det står det vel en del om i den enorme SVS-tråden. Personlig bruker jeg ikke sub på musikk i mitt oppsett i dag, mine Mi3 har ok med bass, og foreløpig nytes musikk i to kanaler. Dvs at min 25-31 PCPlus kun brukes til film.

Som sagt; test opp begge høytalertypene på begge elektronikkene (hør på Mi3 Super for et inntrykk).

Spennende å høre hva du føler etter lytting......

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men leveringstiden var på 2 mnd...er det mulig?? :-x
    Det er dessverre det.

Jeg ventet ca 3 måneder på en center fra SA, men jeg fikk også en god del rabatt på denne.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres usannsynlig ut at alle HFC butikkene er utsolgt for AV Mi3, men alt er jo mulig. Det kan jo hende at en eller annen butikk har et demopar ståeende. Så forresten et par AV M3 signatur på Hifisentralen sine bruktsider tidligere denne uka, de skulle vel gå for 13k om jeg ikke husker helt feil. Det kan jo også være et alternativ.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Det høres usannsynlig ut at alle HFC butikkene er utsolgt for AV Mi3, men alt er jo mulig. Det kan jo hende at en eller annen butikk har et demopar ståeende. Så forresten et par AV M3 signatur på Hifisentralen sine bruktsider tidligere denne uka, de skulle vel gå for 13k om jeg ikke husker helt feil. Det kan jo også være et alternativ.
    takker eyvind! I'm on my way!! :smile:

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt; test opp begge høytalertypene på begge elektronikkene (hør på Mi3 Super for et inntrykk).

Spennende å høre hva du føler etter lytting......
    Ja..er planen det ja!! er flere som er spent her, kan nesten ikke vente!!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Typhoon7
    Det er dessverre det.

Jeg ventet ca 3 måneder på en center fra SA, men jeg fikk også en god del rabatt på denne.
    3 måneder??? virker usannsynlig lenge!! hva var årsaken til at leveringstiden var så lang? fikk du noen forklaring?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...snakket forøvrig med hificenteret i dag..de hadde ikke MI3 inne sa de..kunne skaffe nye, men leveringstiden var på 2 mnd...er det mulig?? :-x
    HFC i Stravanger har mange par AV Mi3 inne i butikken...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    HFC i Stravanger har mange par AV Mi3 inne i butikken...
    ser man det ja..hmm! skal ta meg en ny prat med HFC i Bergen..fant forresten en som skal selge Audiovector M3 Sign. MK II brukt. Lurer på å slå til på disse. Hvordan er lyden på disse i forhold til dagens sign utgave. er det snakk om store forskjeller?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er lyden på disse i forhold til dagens sign utgave. er det snakk om store forskjeller?
    Tviler på om lydforskjellen utgjør 14.995 kroner...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Tviler på om lydforskjellen utgjør 14.995 kroner...
    ;-) beklager vist jeg uttrykte meg litt feil. Jeg sammenlignet:

Audiovector M3 Sign. MK II (3 år gammel modell som jeg vurderer å kjøpe brukt) med Audiovector Mi3 Signature (dagens modell).

Men det er kjekt å vite at forskjellene ikke er så alt for store mellom dagens Mi3 og Mi3 Signature modell :razz:. Regner med det er mange som sikkert vil si det er store forskjeller her også..kommer vel helt an på

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •