Denon AVR-2105 kombinert med C-V??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lightbulb Denon AVR-2105 kombinert med C-V??

Tjoho, jeg har hatt lyst på et skikkelig anlegg ganske lenge nå og lurer på om dette er en bra kombinasjon: Denon AVR-2105, C-V V-10F, C-V V-5M, C-V V-5C?

Hvis dere har noen geniale forslag i prisklassen 8-9`000 for receiver + høyttalere er det bare å meddele;-)

Har nå et pro logic minianlegg fra 99 kjøpt på elkjøp for 3000 kroner med høyttalere og alt:-? kombinert med 32" panasonic widescreen crt og billig pioneer dvd spiller, håper på å få byttet ut alt dette, men jeg er bare 17 år så da må jeg nesten prioritere litt og min topp prio er seff lyd:wink:.

Om 20 år stiller jeg opp i hjemme hos reportasje i dvd og hjemmekino med kickass anlegg, BARE VENT:razz:

TAKK for alle tilbakemeldinger!!

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne nok blitt et greit hjemmekino anlegg det, men jeg ville nok hatt med en aktiv subwoofer i tillegg

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada som sagt penger ER et hinder og det er meget mulig det blir investert i både sub, romperister og større fronter etterhvert...

Jeg lurte bare på om utgangspunktet var bra med tanke på kombinasjonen c-v denon og om forsterkeren er stor nok for c-v..

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av super_kalle2
    Tjoho, jeg har hatt lyst på et skikkelig anlegg ganske lenge nå og lurer på om dette er en bra kombinasjon: Denon AVR-2105, C-V V-10F, C-V V-5M, C-V V-5C?

Hvis dere har noen geniale forslag i prisklassen 8-9`000 for receiver + høyttalere er det bare å meddele;-)

Har nå et pro logic minianlegg fra 99 kjøpt på elkjøp for 3000 kroner med høyttalere og alt:-? kombinert med 32" panasonic widescreen crt og billig pioneer dvd spiller, håper på å få byttet ut alt dette, men jeg er bare 17 år så da må jeg nesten prioritere litt og min topp prio er seff lyd:wink:.

Om 20 år stiller jeg opp i hjemme hos reportasje i dvd og hjemmekino med kickass anlegg, BARE VENT:razz:

TAKK for alle tilbakemeldinger!!
    Jeg ville ikke gått for C-V i kombinasjon med 2105.
    C-V er tungdrevet, og er alt for mye bass i iforhold til diskant og mellomtone.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dette hadde fungert ganske bra. Selv har jeg aldri hørt kombinasjonen CV og DENON men rart hvis ikke det vil funke:-)

CLSC-serien er tungdreven ja, men V-serien er jo ikke det. V-10F er jo meget lettdrevne.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Tror dette hadde fungert ganske bra. Selv har jeg aldri hørt kombinasjonen CV og DENON men rart hvis ikke det vil funke:-)

CLSC-serien er tungdreven ja, men V-serien er jo ikke det. V-10F er jo meget lettdrevne.
    Det er ikke min erfaring.
    Er ikke den opplevelsen jeg hadde da jeg testet med en Denon 2105 (en slik de hadde på tilbud hos hifi klubben), til 3 998.
    Den dro Dali 5005 så det kostet etter, men CV slet den veldig med.
    Var nesten så man så at den svettet der den sto.

Men igjen, det er min erfaring og min mening. Skal ikke se bort fra at folk er uenig med meg, og spesielt ikke en som kaller seg CV-Gunnar hehe

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er vel å få en demo av det da:-) Merkelig hvis DENONen ikke klarer å drive de CV'ene greit. Så prøv å reis til nærmeste hi-fi klubb å lytt;-)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Det beste er vel å få en demo av det da:-) Merkelig hvis DENONen ikke klarer å drive de CV'ene greit. Så prøv å reis til nærmeste hi-fi klubb å lytt;-)
    Enig med deg i at det beste er å dra å lytte.
    Denon klarte å drive dem, men slet betydelig, så når man skulle dra på så merket man godt at det var i minste laget.
    Denon har også en stygg tendens til å si at den har mer effekt (watt) enn den egentlig klarer å levere.

Den dro dali høgtalerene uten noe problemer, men de er igjen enormt lett drevne.
    Ser for meg hvordan det skulle blitt med et par B&W koblet på.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Er vel antagelig en god ide å besøke hi-fi klubben å høre ja... Syns det som står i produktomtalene på hifiklubben.no er litt vel rosenrødt jeg, står jo om den denonen at den har veldig realistiske watt i forhold til nærmest alle andre produsenter og at den uten problemer vil drive de aller fleste gulvstående fronter uten problemer i 5.1 oppsett..

Og på c-v omtalen står det at dette er MEGET lettdrevne høyttalere, står forsåvidt også på classic serien, men det aller meste jeg har lest her på forumet om c-v er stikk motsatt....

Skulle tro at hi-fi klubben bare ville ha fordel av å være litt mer realistisk i omtalene, da kan det jo alltids hende man går for noe kraftigere (og dyrere).

Eller hva tror dere??

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av super_kalle2
    Takk for svar!

Er vel antagelig en god ide å besøke hi-fi klubben å høre ja... Syns det som står i produktomtalene på hifiklubben.no er litt vel rosenrødt jeg, står jo om den denonen at den har veldig realistiske watt i forhold til nærmest alle andre produsenter og at den uten problemer vil drive de aller fleste gulvstående fronter uten problemer i 5.1 oppsett..

Og på c-v omtalen står det at dette er MEGET lettdrevne høyttalere, står forsåvidt også på classic serien, men det aller meste jeg har lest her på forumet om c-v er stikk motsatt....

Skulle tro at hi-fi klubben bare ville ha fordel av å være litt mer realistisk i omtalene, da kan det jo alltids hende man går for noe kraftigere (og dyrere).

Eller hva tror dere??
    Tipper hifi klubben oppgir det produsenten "gir dem" jeg.
    For å fortsatt kunne være forhandler så må dem nok føye seg en god del.
    Men snakker du med betjeningen, så pleier dem å være svært mye mer ærlige og greie å ha med å gjøre.
    Kan anbefale deg å sende en mail til hifi klubben online, de som svarer der har alltid vist seg å ha peiling på hva dem snakker om.

CV er tungdrevne, det er bare en sannhet.
    Denon skryter på seg watt, Harman Kardon er for beskjedne for å være sikker. Marantz og Nad har etter min erfaring vist seg å være ganske så nøyaktige på det dem oppgir.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den "pakken" du kommer med høres ut som en veldig bra pakke, men jeg ville nok heller satset på clsc serien. Den denonen greier å drive både V serien og clsc serien veldig bra til film, men til 2 kanals stereo er det ikke sikkert at den receiveren holder helt følge med CV, akkuratt det har jeg ikke testet, men jeg har testet både mye CV og andre høyttalere og også Den nye serien Denon Receivere.

AT Cv er tungdrevme er den største 1 april vitsen jeg har hørt. Clsc serien er kanskje litt mindre lett dreven enn andre serier, men både 102,103 og faktisk 97 db/følsomhet betyr at høyttalerne er lettdrevne. Å si at CV er tingdrevne høyttalere er feil. Å få Maks ut av Clsc 215 er tungdrevent, men å få de til å spille høyt, og ja da får man også bass, det er ikke vanskelig!

Jeg hadde denon 1905 før, og brukte den i kombinasjon med CV. Jeg ser ingen grunner til at det ikke går. Så mitt beste tips er å ta deg en tur på hifiklubben og hør på litt CV sammen med Denon. Og da kan du også høre på om hva du liker best av V serien og clsc serien.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •