Bra oppsett? Denon 3805 vs Harman Kardon 635 vs Onkyo TX-SR 635?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer thoresa sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bra oppsett? Denon 3805 vs Harman Kardon 635 vs Onkyo TX-SR 635?

Skal kjøpe meg nytt surround anlegg..var i kontakt med hificenteret i forrige uke, og de gav meg følgende tilbud på komplett anlegg:

Receiver: Harman Kardon AVR 635, pris: 11995,-
    Dvd Spiller: Pioneer 575AK, pris: 1995,-
    Front høytalere: System Audio SA 1750, pris: 11995,-
    Senter kanal: System Audio SA 720AV, pris: 3995,-
    Bak høytalere: System Audio SA 505, pris: 3295,-
    Sub: System Audio SE200, pris: 6995,-

Kabler:

Front: Nordost Solar Wind 2m pair BW, pris: 1995,-
    Bak: Wyrewizard Spellbinder SG, pris: 1125,-
    Sub: Ixos Subwooferkabel Gamma 5.0, pris: 895,-

Total pris: 41185,- (7% Rabatt)

Er dette et godt tilbud og et bra oppsett? Er usikker på receiver og dvd spiller..lurer på å bytte disse ut med Denon sin 3805 og Onkyo DV-SP502, eventuellt om jeg skal spare noen grunker og slå til på www.mono.no sitt sommertilbud på Onkyo TX-SR 602 og DV-SP502 for 8995,-. Oppsettet skal benyttes på et middels stort rom (ca 15-20 kvadrat), og kommer til å bli brukt både på musikk og surround. Synspunkter?? Alt tas imot med stor takk!!! :razz:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer 575 er erstattet av 585. Den koster det samme.

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thoresa
    Skal kjøpe meg nytt surround anlegg..var i kontakt med hificenteret i forrige uke, og de gav meg følgende tilbud på komplett anlegg:

Receiver: Harman Kardon AVR 635, pris: 11995,-
    Dvd Spiller: Pioneer 575AK, pris: 1995,-
    Front høytalere: System Audio SA 1750, pris: 11995,-
    Senter kanal: System Audio SA 720AV, pris: 3995,-
    Bak høytalere: System Audio SA 505, pris: 3295,-
    Sub: System Audio SE200, pris: 6995,-

Kabler:

Front: Nordost Solar Wind 2m pair BW, pris: 1995,-
    Bak: Wyrewizard Spellbinder SG, pris: 1125,-
    Sub: Ixos Subwooferkabel Gamma 5.0, pris: 895,-

Total pris: 41185,- (7% Rabatt)

Er dette et godt tilbud og et bra oppsett? Er usikker på receiver og dvd spiller..lurer på å bytte disse ut med Denon sin 3805 og Onkyo DV-SP502, eventuellt om jeg skal spare noen grunker og slå til på www.mono.no sitt sommertilbud på Onkyo TX-SR 602 og DV-SP502 for 8995,-. Oppsettet skal benyttes på et middels stort rom (ca 15-20 kvadrat), og kommer til å bli brukt både på musikk og surround. Synspunkter?? Alt tas imot med stor takk!!! :razz:
    Harman Kardon AVR 635 er en svært bra forsterker. Gikk å kikket på en slik for ikke lenge siden selv, da jeg vurderte å bytte ut min AVR 5500.
    Onkyo er normalt gode forsterkere, men de har en tendens til å skrive at dem yter mer enn de gjør. Harman Kardon har en tendens til å skrive at de yter mindre enn de gjør.
    Jeg syntes også lyden er renere og mer kraftfull fra Harman Kardon.
    Akkurat den Onkyo du opplyser om har jeg ikke hørt, så kan ikke uttale meg om akkurat den, så jeg tok Onkyo generelt basert på de jeg har hørt tidligere.

Denon er som onkyo, de skriver at dem yter mer enn de egentlig gjør.
    Denon er også en god forsterker, og kan anbefales trygt.
    Det er folk her inne som har Denon i akkurat den modellen du vurderer.

Skulle jeg selv valgt, så ville jeg valgt Harman Kardon, med Denon på en andre plass.
    Onkyo ville ikke vært noe å vurdere på for meg.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller ikke ha brukt 4000 på kabler med mindre du er hellig overbevist om at det har noen hensikt, dette er det jo delte meninger om, men mitt tips er i alle fall: Lån de med deg hjem og sjekk om du synes det er verdt det.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb
    Jeg ville heller ikke ha brukt 4000 på kabler med mindre du er hellig overbevist om at det har noen hensikt, dette er det jo delte meninger om, men mitt tips er i alle fall: Lån de med deg hjem og sjekk om du synes det er verdt det.
    Nei, enig med deg der..mulig jeg går for en billigere type kabler. Nordost sin: Solar Wind 2m pair BW hadde de forøvrig på tilbud nå med 1500,- i avslag..så jeg er fristet :razz: . Fikk også demonstrert lydforskjellen med forskjellige typer kabler i butikken..og jeg må si forskjellen er faktisk større enn man skulle tro...

Sitat Opprinnelig postet av Wolverin
    Skulle jeg selv valgt, så ville jeg valgt Harman Kardon, med Denon på en andre plass.
    Onkyo ville ikke vært noe å vurdere på for meg..
    Da står jeg igjenn med denon 3805 eller Harman Kardon 635..vanskeli det her..andre synspunkter?

Hva med dvd spiller? Onkyo DV-SP502 eller Pioneer 585? Jeg tror jeg velger en spiller som "spiser alt" framfor en som har HDMI utgang..Viss ikke kan jo Toshiba SD350 være et alternativ også..hmm..vanskeli det her..luksus problem

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den SA subben syns jeg ikke er noe tess til film, ville heller bedt om å få med en Velodyne CHT12-R (som de også selger). Den funker til så si på alt.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Den SA subben syns jeg ikke er noe tess til film, ville heller bedt om å få med en Velodyne CHT12-R (som de også selger). Den funker til så si på alt.
    Takker:razz: Men tror du den fungerer bedre på musikk også? Hva er forskjellen? Skal høre på hele anlegget i neste uke da de ikke hadde H/K 635 inne for øyeblikket..da skal jeg få testet både med SA subben og Velodyne subben!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke helt 7% rabatt for den pakken der var noe godt tilbud. Sammenlign prisene du har fått med de i Sverige og Danmark og du vil hurtigt forstå at hificenteret tjener gode penger.

Jeg bor i Danmark, og etter hva jeg har lest i fora er rabatter på 15-30% ikke uvanlige på 5.1 pakker fra SA. Jeg ble selv tilbudt 20% da jeg shoppet rundt. Grunnen er at SA tydligvis nekter forhandlerene å sette utsalgsprisen selv, de skal bruke veiledende, og siden det er mange som forhandler SA kan man da presse prisen langt ned.

HK AVR635 får du fra Sverige for 9785 SEK

Pioneer 585 vil jeg mene kan kjøpes på net i Norge for 1500

Kabler er det ofte skyhøy avanse på, så når de kjøpes sammen med et anlegg skal de rabateres godt og grundig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne vil jeg anbefale deg å kjøpe her

http://www.vassagohifi.com/main.php?...duktet&pid=628

Forteller den prisen noe om avansen norske forhandlere tar?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å få høre på oppsettet med en Marantz reciever også (7500) evt. kutte ned noen lapper på kabler og gå for en 8500. Det kan vel bli litt vanskelig å få til en demo i butikken med en Denon reciever. Jeg brukte Denon som forforsterker for inntil ikke så mange dagene siden, og det låt meget bra i mine ører.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    ....rabatter på 15-30% ikke uvanlige på 5.1 pakker fra SA.

HK AVR635 får du fra Sverige for 9785 SEK

Pioneer 585 vil jeg mene kan kjøpes på net i Norge for 1500

Kabler er det ofte skyhøy avanse på, så når de kjøpes sammen med et anlegg skal de rabateres godt og grundig.
    Ojda..dette var jeg ikke klar over! Vet du om HK AVR 635 og Pioneer 585 kan kjøpes på nettet til den prisen?
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Velodyne vil jeg anbefale deg å kjøpe her

http://www.vassagohifi.com/main.php...oduktet&pid=628

Forteller den prisen noe om avansen norske forhandlere tar? .
    Takker:razz:

Er denne nettbutikken å stole på? Er det snakk om en del toll og avgifter ved import til Norge? Vet du noe om det?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Prøv å få høre på oppsettet med en Marantz reciever også (7500) evt. kutte ned noen lapper på kabler og gå for en 8500. Det kan vel bli litt vanskelig å få til en demo i butikken med en Denon reciever. Jeg brukte Denon som forforsterker for inntil ikke så mange dagene siden, og det låt meget bra i mine ører.
    Jeg var inne på butikken nå..og skal få høre hele oppsettet med både Marantz 7500 og H/K AVR 635 neste tirsdag, samt både med velodyne subben og SA subben ! 7500 var en utstillingsmodell som skulle gå for 9000 nå..så jeg sparer vel inn litt der! Har funnet ut at jeg også må ha høytaler stativ til bakhøytalerne + stereo benk..så hele pakka kommer vel på rundt 45000,-. Får håpe de kan gi meg et skikkelig tilbud viss jeg kjøper alt på hificenteret, ellers vurderer jeg å handle på nettet..

noen som har erfaring med hificenteret og hvor langt de strekker seg på rabatter når man kjøper absolutt alt hos dem????

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5-7k på det oppsettet der vil jeg tro er noe du får uten å mase alt for mye, mulig du klarer mer, men det er vel en grunn til at prisen er det den er.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke toll på import av HiFi til Norge, men du må betale norsk moms av hele summen (dvs kjøpesum + frakt). Det er mulig du kan få den utenlandske forhandleren til å slå av utenlandsk moms, men norsk moms slipper du ikke unna om du skal gjøre det lovlig. Alternativet er å hente den selv, da har du lov til å ha med varer for 6000 pr. person om du har vært i utlandet i over 24 timer. En vare kan ikke deles på flere personers "kvote"

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    5-7k på det oppsettet der vil jeg tro er noe du får uten å mase alt for mye, mulig du klarer mer, men det er vel en grunn til at prisen er det den er.
    jeg skal prøve å få prutet det ytteligere ned..enig med deg..7k burde være innen rekkevidde!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb
    Det er ikke toll på import av HiFi til Norge, men du må betale norsk moms av hele summen (dvs kjøpesum + frakt).
    Litt usikker i forhold til import..kan vel fort by på problemer med garanti og reklamasjon dersom noe ryker?

En kompis av meg hadde en H/K dvd 1 for en god stund siden. Var bare tull med denne.. var inne til rep 4-5 ganger! Det hele endte med at han krevde pengene tilbake, men måtte gå via forbrukerrådet for å få pengene igjenn. Er en av grunnene til at jeg er usikker med hensyn til om jeg skal velge H/K Receiveren..:???:

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det er nok litt mer hassle om noe skulle klikke og du har kjøpt fra utlandet, hvilken policy de forskjellige forhandlere har på dette, må du nesten sjekke ut. Enkelte betaler jo frakt og returfrakt om noe skulle klikke, men det er neppe det vanligste.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer DV-585

Kjøpte min på vanlig brun/hvite-vare butikk i Tromsø til kr. 1.495,- som da var butikkprisen, ikke noe pruting eller greier...og den funker helt greit. Noen har skrevet om støy fra drivverket men min er nå i alle fall helt tyst.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville bare informere om at valget falt på hk 635. kjøpte den i høst. er svært fornøyd med den, og har ikke hatt problemer enda.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •