Utstyr til et rom på 700 kvm? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 88
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    heisann,

Har ikke avskrivd PA enda nei, så skal reise å få testet ut et skikkelig PA-anlegg.

NB! NB! Jeg sa kanskje litt feil med 700 kvm, siden det kun er banene som skal ha lyd, diverse 3-400 kvm....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Skal du starte noe slikt regner jeg med at du legger litt arbeid og planlegging i det.
    Da kan jeg anbefale å ta turen til ett kjent Bowling disco.
    I trondheim har vi feks Bowling 1 på heggstadmoen.
    Se hvilket lydanlegg de kjører, det er iallefall PA. Og det er svært mange høytalere for å fylle hallen med lyd!!
    heisann,

joda, har bare startet med planleggingen, og det er noe så utrolig mye jobb, så det vil nok ta et år bare å planlegge alt som skal på plass... for ikke snakke om å få lån..

Har vært innom en titals bowlinganlegg med cosmic bowling ("disco bowling") installert, og det varierer ofte hvilke anlegg de har installert, uten at jeg skal si hverken det ene eller det andre nå, siden jeg ikke har spesiellt lagt merke til/undersøkt det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex

Når det gjelder dette med 700 kvm, så ser jeg for meg at kanskje ikke hele lokalet skal fylles med lyd, men kanskje halvparten? Akkurat rundt bowlingbanene f eks? Det virket som det var planer om en del spilleautomater osv i tillegg, og noen steder må det gå an å føre en samtale også
    Stemmer dette.... ca. 3-400 kvm (visst ikke mindre) skal fylles med lyd

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Hvorfor "dreper" du da de som prøver å få trådstarter på bedre tanker.. du overkjører han jo med kunnskapen din om hvor "sannsynligvis" bra CV og SVS vil bli til hans bruk! Jeg annser Flageborg som en fyr med peiling. Og med referanse i hans siste innlegg så hviler jeg saken min. (I rest my case)
    Det blir mer og mer åpenlyst at enkelte er mer ute etter å krangle og rakke ned på andre enn å være behjelpelig for trådstarter. Det ser derfor ut til at jeg må gjenta meg selv:

PA er kanskje det beste til formålet, men så var det dette med pris da?

Cerwin-Vega's classic-serie er nesten PA i hjemmekinoinnpakning spør du meg. Både basselementer og horndiskanter er av det grovkornede slaget som tåler mye mishandling med høyt volum over lang tid, og er svært lettdrevne, og sist men ikke minst; billige.
    Grunnen til at jeg IKKE kommer med bombastiske utsagn av typen "det er sånn og sånn basta bom" er at jeg selvfølgelig ikke har prøvd ut nettopp dette utstyret i en 700 kvm stor bowlinghall.

Men jeg vet hvilke kvaliteter utstyret jeg snakker om innehar, og på bakgrunn av hva jeg har hørt og sett av utstyr i tilsvarende fasiliteter prøver jeg å gi noen råd om hva jeg mener burde bli bra. Jeg har ikke noe særlig peiling på PA i det hele tatt, men ettersom trådstarter har avskrevet det som et alternativ prøver jeg å gi anbefalinger på annet utstyr som sannsynligvis kan gjøre jobben med stort hell.
    fair enough...
    Kanskje vi skal legge denne ballen død, nå jozho?

Dessuten har jeg ikke fått inntrykk av at trådstarter har planer om å lage et rendyrket, helprofesjonelt diskotek som nærmest skal fungere som konsertarena. Dermed kan det fortsatt være alternativer til gigantiske PA-rigger, eller?

Newcomer moetar1 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !!
    du børr ta kontakt med foreksempel:

http://www.interconnect.no/

er levrandør av masse kuuult til ok priser.

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    a|ex: den er død --- fikk frem det jeg ville, at noen fler med litt peiling skulle snakke varmt om PA. Her mener jeg at innleggende til: JoonGoii, Snickers-is, AndreasLie, tedkj, TomH,.. har drep CV tanken for lenge siden. Så vidt jeg forsto var det lydkvaliteten som var vesentlig. Ikke bombom, ”cuz nobody screams out for more treble” lyd.

Og av det jeg kan sjekke så er ikke alderen på CV tilhengerene så sinnsykt høy. (ikke at det trenger å bety så mye) Kanskje vi skal overlate dette til folk som har noen år på baken og har erfaring med lyd i store lokaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Leverandør av kinoteknisk utstyr

Hva med å forhøre seg litt med noen kinoer rundt omkring, og høre hvem som har levert lydutstyret deres?
    Knutsen Kinotekniske er den ene av to leverandører, for kinoutstyr her i landet. Tror det er bare JBL dem leverer, men er ikke sikker. Prisene er veldig rimelige, og du får ett bra høyttalersystem fra JBL for en 40-50k. Siden deres er: www.knutsenkino.no
    De holder forresten til i Drammen.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og av det jeg kan sjekke så er ikke alderen på CV tilhengerene så sinnsykt høy.
    Hva har det med noe som helst å gjøre? Håper ikke du insinuerer at jeg er en fjortiss med CV på gutterommet fordi jeg kom med et par forslag som inneholdt cerwin vega? Dersom du kan grave frem noen andre forslag som IKKE inneholder PA som kan gjøre jobben bedre, værsågod!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett om han skal starte diskotek eller bowlinghall har ikke hjemmekomponenter noe som helst i et slikt lokale å gjøre. Og ingen normale hifikomponenter (jeg vil tippe inkludert SVS, og ja jeg har fått SVS demonstrert) kan måle seg med god PA, og HVERTFALL ikke om man tar pris med i betraktning. For 100k vil du få både bedre og mer lyd om du velger PA.

Husk at vi selvom vi kun snakker om å fylle 50% a lokalet snakker om ti normale stuer, og det er sannsynligvis også MYE høyere under taket enn i et normalt hjem, så man må fylle uendelig mye større volum/areal enn i en stue.

Hør på de som foreslår å kontakte nærmeste profesjonelle leverandør av PA-utstyr, det tviler jeg sterkt på at du vil angre på.

Noe annet vil sannsynligvis ende med at man har brukt et lass med penger på et anlegg som ender med å låte spinkelt - for ikke å snakke om at kanskje 2% av de som besøker bowlinghallen vet å sette pris på at det ikke er PA-utstyr, hvis de tilfeldigvis slumper til å komme nærme nok anlegget til å høre at det låter godt.
    --
    Thorbjørn

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gidder ikke krangle alex, jeg har fått frem poenget.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om denne tråden har kommet litt off topic, så har jeg fått mye gode tips, tusen takk for det alle

Forresten. Jeg trenger noen idéer til hva jeg kan ha i lokalet, som kan tjene penger. Bowling alene har ikke tjangs i verden å overleve. Det jeg har planlagt til nå:

* Bowling
    * Underholdningsautomater, spilleautomater
    * Bar med alle rettigheter
    * Dansegulv
    * Internett-café
    * Fotball kino (i et eget rom med lerret og stoler i rader i forskjellig høyde, vil av og til vise vanlige filmer visst jeg får rettighet til det)

Men dette er ikke nok! Det vil ikke tjene inn nok penger til å kunne overleve, siden plassen det skal bygges på er veldig liten, 2000 personer på selve plassen og 8800 i kommunen. Har ikke plass til gokart eller laserspill, noen som har noen andre forslag til hva jeg kan ha der? Har antakeligvis litt plass til overs, trenger noe smart noe der... håper noen greier å pønske ut noe smart til meg

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Air hockey er jo morsomt. En pub som viser fotballkamper kan bli veldig bra. Hver gang jeg er innom en pub og de viser fotball så legger jeg ofte igjen endel mer penger i kassa.

Dette høres kanskje idiotisk ut ,men jeg tror du burde ta med et "lekerom" også. Altså et rom med masse baller og sklie.. Du kan reklamere med det og det vil nok gjøre at det kommer noen småbarnsfamiler også. Men nå vet ikke jeg hvordan det er med ansvar hvis det skjer noen ulykker.

Man må gjøre det om til et samlingssted hvor ungdommene samles etter skoletid for å slå ihel litt tid. Litt lavere priser for ungdommer med studiebevis tror jeg vil være bra

Newcomer moetar1 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !!
    du kunne kjøpe deg JUMP CASTLE MOONWALK BOUNCE HOUSE til utleige til barneselskap

http://toys.listings.ebay.com/Outdoo...istingItemList

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Skal ha alt av automater, noe som innebærer: spilleautomat, flipperspill, bilautomater, skyteautomater, båtautomater, air hockey, biljard, dansemaskin..

Det skal også være barnerom, rett ved siden av bowlingbanene, slik at de som har småbarn kan komme å bowle mens ungene leker seg i lekerommet..

Men jeg mener andre aktiviteter, noen som har forslag (noe som kan bringe inn penger) (inneaktiviteter, ikke sånn som hoppetelt...)

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twarr
    ......Det skal også være barnerom, rett ved siden av bowlingbanene, slik at de som har småbarn kan komme å bowle mens ungene leker seg i lekerommet....
    Du trenger også voksenrom, for de voksne som har med 12-14 åringer som skal bowle og som trenger å sitte ned og lese avvisen, se på TV og ta en kopp.

Edit: bursdagsfeiringer er populært, krever mattillaging (godkjenning fra Mattilsyn og bevildning fra kommunen) og eget rom. Vet at bowlingen på Hønefoss startet med golf-simulator, men den er nå tatt ut av drift etter 1 år.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av twarr
    ...........Det vil ikke tjene inn nok penger til å kunne overleve, siden plassen det skal bygges på er veldig liten, 2000 personer på selve plassen og 8800 i kommunen.
    Her ligger konklusjonen helt oppe i dagen, og det er du selv som heldigvis har foretatt en grundig "research" for prosjektet.

Konklusjonen din er: Dette er et DØDFØDT prosjekt. Det finnes IKKE kundegrunnlag i dette området for slik type virksomhet.

Og siden du ikke vil tjene inn nok penger til å overleve...........

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med tipping og hester..... slikt er det penger i....

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med discoprostitusjon?

Eller kanskje en swingersklubb med ekstra grom lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bidda
    Du trenger også voksenrom, for de voksne som har med 12-14 åringer som skal bowle og som trenger å sitte ned og lese avvisen, se på TV og ta en kopp.

Edit: bursdagsfeiringer er populært, krever mattillaging (godkjenning fra Mattilsyn og bevildning fra kommunen) og eget rom. Vet at bowlingen på Hønefoss startet med golf-simulator, men den er nå tatt ut av drift etter 1 år.
    Hei!

Joda, har mange forskjellige typer bowling: bedriftsbowling, bursdagsbowling, pensjonistbowling, studentbowling osv...

Mat er en selvfølge og standard i så og si alle haller..

Golf-simulator var et godt forslag, men tror ikke det er så mye penger å hente på det, få som spiller..

"Voksenrom" - da kan de sitte på noen av de stolene som skal tilhøre enten baren eller "gatekjøkkenet".... blir endel sitteplasser ved resepsjonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Her ligger konklusjonen helt oppe i dagen, og det er du selv som heldigvis har foretatt en grundig "research" for prosjektet.

Konklusjonen din er: Dette er et DØDFØDT prosjekt. Det finnes IKKE kundegrunnlag i dette området for slik type virksomhet.

Og siden du ikke vil tjene inn nok penger til å overleve...........
    Neida, det er ikke dødfødt. Det er bare snakk om skikkelig planlegging og promotering. Vi har mange fordeler på denne plassen som taler for bygging av bowling: det finnes ingen samlingsplass, vi har masse leiearbeidere og har store bedrifter.

Aker Yards og Rolls Royce er de 2 største, og jeg regner med å få en bra sum støtte fra de... de vil ha et fritidstilbud for sine leiearbeidere, og de ønsker å ha en samlingsplass der ansatte kan samles etter jobb...

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •