Pioneer DV-989AVi vs Denon 3910?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Pioneer DV-989AVi vs Denon 3910?

Hei alle sammen. Har kikket på Pioneer sin nye dvd spiller, DV-989AVi. Har bestemt meg for å kjøpe meg en skikkelig "vanlig" dvdspiller med rød laser før blue ray kommer. Den neste fra pioneer skal visst være en med blå laser. Uansett, grunnet at de nye ikke kommer til å være kompatible med vanlige dvd plater på en stund så tror jeg at jeg kommer til å kjøpe meg en vanlig spiller.

Spørsmålet mitt er da om noen har prøvd, testet eller sett denne spilleren? Da sikter jeg hovedsaklig til dem som jobber i hifiblad siden den ikke er kommet ut i butikk enda. Og hvordan denne evt er i forhold til Denon sin 3910?

Er litt skeptisk til 3910 grunnet at den er svak på HDMi utgangen.....

Takk for alle svar!

Mvh

KML

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, ser at på noen nettsteder at det 14-bit 108MHz video konverter på den? Dette kan da ikke stemme??

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 14bit 216mHz konverter. Men det spiller jo ingen rolle om man skal kjøre digitalt ut.

Jeg forventer forøvrig at 989 GRUSER 3910 skikkelig!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

det er sant. men vil den egentlig gruse 3910? det virker som om 3910 har bedre audio konvertere, og bedre bildebehandlingskretser? det virker også som om 3910 har bedre justeringsmuligheter og bildeforbedrings"kretser"?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og 3910 ligger på bare 10k...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fant diskusjons tråd

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt tvilsomt å betale 15 laken for denne da, da må den være ganske mye bedre enn 3910.......

Ser 989 har disse da konverterne:

192kHz / 24bit BB PCM1738

Og Denon 3910 har disse:

24-bit/192kHz DA-konvertere for lyd (Burr Brown PCM1796)¨

hva er best av disse? Og hvilken biildeprosessor er det som er i 989?`

Takk!

Mvh

KML

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneeren har BB (Burr Brown) den og. Men 1796 er vel nyere enn 1738. Leste på en side at PCM1796 sies å ha et bredere dynamikkområde enn PCM1738 DACen, så den som sitter i Denonen er kanskje å foretrekke da.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Pioneeren har BB (Burr Brown) den og. Men 1796 er vel nyere enn 1738. Leste på en side at PCM1796 sies å ha et bredere dynamikkområde enn PCM1738 DACen, så den som sitter i Denonen er kanskje å foretrekke da.
    Men disse har jo, i likhet med bildedac'en, ingen ting å si om man kjører digitalt ut med coax, noe de fleste gjør. Dersom man har en forsterker av skikkelig kaliber er det altså ingen ting å legge vekt på

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation hufff!

dette er etter min mening veldig dårlig, at en spiller til 15k har dårligere lyddel enn en til 10k. jeg har rotel 1068 og denon 2900, og det er å foretrekke analogt fra denon her iallfall. så for min del er det noe kritisk med bra lyddel også.... hmm

hadde dårlige erfaringer fra forrige pioneer spiller jeg hadde også. dv668. jeg byttet den ut rett og slett fordi det var an fryktelig lyddel på den...

og ikke minst, er noe skeptisk til bildeprosessoren når den egenutviklet fra pioneer, men vi får vente og se om den er bra. har nesten slått den ifra meg hvis den er dårlig på lyd i forhold til 3910. føler jeg får en del mer for pengene hos 3910. jeg husker overgangen fra dv668 til dvd2900, det var rett og slett himmelsk forskjell! får håpe pioneer har kommet seg....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    har nesten slått den ifra meg hvis den er dårlig på lyd i forhold til 3910.
    Men så skal vi huske på at 3910 også begynner å bli fryktelig gammel i DVD-spiller-sammenheng, ja den har vel faktisk pasert året. Jeg ville venter til denon kommer med en oppfølger til 3910, kan vel umulig ta så lang tid det..

Men som du sier er det KRITISK hvis ikke 989 er bedre enn 3910 på så og si alle punkter ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo du har et poeng alex. og det er tragisk etter min mening at pioneer sin nye toppmodell ikke er bedre utstyrt enn den er. iallfall sammenlignet med 3910 som er så "gammel" og "billig" som den er. sånn sett synes jeg denon er mye mer forseggjort både når det gjelder kvalitet (konstuksjon og driftsikkerhet) og ikke minst hva man får for pengene.

tviler på at denon kommer med noen ny modell nå snart, det tok jo iallfall 1,5-2år før de oppgraderte 2900 til 3910 og innen den tid er jo hddvd/blue ray kommet. men kompabiliteten til BR/HDdvd spillerne er visst ikke så imponerende ifølge mange på avtalk (de som er inni gamet). de skal visst bare ha støtte for sitt eget format en god stund. dette og er jo dårlig, men det er jo mest sannsynlig får å tjene mest mulig på overgangen...

uansett, det kommer an på tester selfølgelig, men den bildedelen skal være enormt bra for å veie opp for den prisen, spesielt når lyddelen ligger noe etter og er attpåtil dårligere (sikter til dac'ene) enn 3910 sin. sitter defor med den samme dårlige feelingen når det kommer til pioneer...... og det vil jeg ikke. hvorfor kan de ikke lage en skikkelig spiller med bra lyddel og bra bildedel.....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Men disse har jo, i likhet med bildedac'en, ingen ting å si om man kjører digitalt ut med coax, noe de fleste gjør. Dersom man har en forsterker av skikkelig kaliber er det altså ingen ting å legge vekt på
    Hvis man bruker dvd-spilleren som cd-spiller i tillegg kjører man vel vanligvis analogt, med mindre forsterkeren har bedre DACer. Det hører vel med til sjeldenhetene når vi er oppe i denne prisklassen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hvis man bruker dvd-spilleren som cd-spiller i tillegg kjører man vel vanligvis analogt, med mindre forsterkeren har bedre DACer. Det hører vel med til sjeldenhetene når vi er oppe i denne prisklassen.
    Joda, men hvis man for eksempel skal bruke en TacT TDA 2200 eller en annen heldigital forsterker er det jo en fordel å kjøre digitalt hele veien for å unngå unødvendige konverteringer av signalet

Men det hører som du sier med til sjeldenhetene - dess dyrere integrert forsterker man har, dess høyere er imidlertid mulighetene for at forsterkeren bør ta seg av jobben

Og er det forsterkeren som tar seg av jobben, så er det (etter hva jeg har skjønt), DRIVVERKET som er den viktigste faktoren i signalkilden. Det skal være stabilt og vibrasjonsfritt, visstnok.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...vibrasjonsfritt...
    Og da ble plutselig Denon uinteressant. Min 2900 duret som et lokomotiv til tider. Jeg har nå 1910, og den durer som bare det den og.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy ?

Det er sant alex. men jeg har ikke en heldigital forsterker. jeg har en 1068. og til og med dac'ene (stereo) i 2900 er bedre enn i denne, så for min del er det uaktuelt å kjøre digitalt til prosessor for stereo min skyld. jeg kjører heller analogt inn grunnet at dette rett og slett låter mye bedre. dac'ene i 1068 (stereo) er ikke mye å skryte av i forhold. og hvis dac'ene i 989 er dårligere enn i 3910 er det jo opplagt hvilken spiller jeg velger som dac, 3910! og bildedelen i 989 bør etter min mening være ekstremt bra for å forsvare prisen, 15.000kr, og for å kompensere for lyddelen (analogt). det er helt uaktuelt å kjøre signalet i stereo digitalt her hjemme før jeg får en skikkelig prosessor!

duringen i 2900 og 3910 bryr jeg meg ikke mye om. den spiller overhodet ingen rolle når resten yter så bra som det gjør. drivverket i 668 og 868 var overhodet ikke noe å skryte heller av bortsett fra å støye lite. virket utrolig spinkelt og billig i motsetning til denon 2900/3910 sitt.

vi får se hvordan pioneeren gjør det på hjemlån og tester. for å være helt ærlig er jeg ikke sikker på om den gir like mye for pengene og om den er så veldig mye bedre enn 3910. vi får vente og se. jeg er mer imponert over denon sine produkter enn pioneer sine selv om jeg har lyst å til å være imoponert over pioneer. men det jeg har prøvd av pioneer tilsier annet....(668, 868)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    duringen i 2900 og 3910 har jeg bare vært ute for når det har vært dårlig brenning eller moste plater som blir stappet i spilleren. jeg har aldri hørt denne duringen over tid, det har bare vært tilstede når den skal finne det som er brent på platen. og det gjør de fleste spillere.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg snakker selvfølgelig om originalt media her. Det duret på en god del av mine originale cder og dvder, samt en del som var kopier. Dette går også igjen på 1910, hvilket jeg ikke har så vanskelig for å akseptere da det er en "billigspiller".
    Men det er ergelig når det skjer på en stor spiller og dyr spiller som 2900 var da jeg kjøpte den.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er jo veldig beklagelig. jeg har desverre ikke vært ute for det på alminnelige og skikkelige plater. heller ikke cd-r.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Raskt svar til å være så sent

Ja, var litt ergelig, men sånn er livet.. Var jo lur å kjøpte Denon igjen da, pga. DVI-utgangen som jeg ikke har brukt ennå

Skal vel oppgradere dvd-spilleren etterhvert jeg og. Ble litt nysgjerrig første gangen jeg så 989, men nrå jeg ser pris i forhold til specs blir jeg litt usikker. Føler absolutt ikke at den er verdt 15K i dag. Da hadde jeg faktisk heller gått for 3910 selv om den er gammel, eller ventet litt.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •