Hvilket overspenningsvern?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilket overspenningsvern?

Jeg trenger overspenningsvern til hjemmekino-anlegget mitt. Er det noen hensikt å investere i en Monster til rundt kr 1000 eller holder det med en greie fra Chlas Ohlson til litt over 100-lappen?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har jeg også lurt på. Vet at clas har et overspenningsvern som også har master/slave switch som er veldig praktisk når jeg har fem effektforsterkere å skru på hver gang ;-)
    Jeg kommer til å kjøpe et på clas så fort de har det på lager igjen, men ser ikke bort i fra at jeg kommer til å kjøpe noe annet (og bedre?) seinere.

Får man disse powercenter boksene fra monster i Norge? De ser jo ganske kule ut i forhold til den fordeleren med sesam-stasjon designet :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er et rent overspenningsvern du er ute etter burde "gubb-dagis" utgaven holde bra. Monster sak til tusen spenn er ment å fungere som strøm-renser også, altså ikke kun overspenningsvern!

Power Center boksene er tilgjengelig i Norge nå, har sett to av de på deal.no hvor toppmodellen koster litt over 7300,- og den lille 3600,- kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Jeg trenger overspenningsvern til hjemmekino-anlegget mitt. Er det noen hensikt å investere i en Monster til rundt kr 1000 eller holder det med en greie fra Chlas Ohlson til litt over 100-lappen?
    Holder i massevis med overspenningsvern fra Chlas Ohlsson. Men det kan være en fordel å kjøpe strømrenser. Merket stor forskjell på lyden etter å ha investert i strømrenser fra monster. Prøv å få lånt en strømrenser først, og se om du kanskje har behov for det?

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Powercenter på komplett.no

Sitat Opprinnelig postet av are_e
    Får man disse powercenter boksene fra monster i Norge? De ser jo ganske kule ut i forhold til den fordeleren med sesam-stasjon designet :shock:

Jeg har sett på denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...&view=detailed

Sikkert ikke dumt!

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste Monster boksen har jeg pr. i dag og er fornøyd med den. Fant en billigere pris på den her: http://www.flatskjermer.no/PartDetail.aspx?q=p:626204

Ellers er jo den store nye boksen til Monster veldig kul http://www.deal.no/produkt.cfm?id=73392

Den finner du også billigere på flatskjermer siden....

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thunderstorm77
    Jeg har sett på denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=...&view=detailed

Sikkert ikke dumt!
    Ja, den er sikkert knall men den ser jo ut som den er tatt rett ut fra barneTV som sagt. Utrolig dårlig design, den er dessuten for stor til at den kan henges på stammen til racket uten at den synes...

De powercenter boksene derimot er meget interessante... hvordan er det med belastning på disse? Må jeg ha en som takler oppgitte strømforbruk på alle ampene tilsammen? Jeg har en liten overkill situasjon med minimonitorer på denon monoblokker :grin: de blir ikke belastet spes mye og regner med at de ikke trekker noe særlig strøm... men tenker meg at det kanskje er greit at strømboksen takler alle sammen på full belastning bare for å være på den sikre siden...
    Noen luringer som har peil på slikt?

Jeg har en 2000VA skilletrafo jeg har tenkt til å bruke sammen med et overspenningsvern etterhvert, den er bare litt for stor til at den kan stå i stua nå hehe...

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T+A sitt nettstøyfilter/overspenningsvern til ca3/4000 er et kjempegodt filter. Erfaringsvis viser det seg imidlertid at ikke alle forsterkere liker å kobles til slike strømrensingsdingser uten at jeg kan forklare hvorfor (ørene virker bedre enn min tekniske begavelse :-D) Prøvde selv Voltex filter for et par år siden bare for morro, oppgraderte etterhvert til T+A sitt filter, og vil ikke være dette foruten. Har imidlertid prøvd filteret i andre anlegg med varierende hell. Så hvis det er interessant med et dyrere filter, sikre deg retturrett!!

Lignende tråder

1. Hvilket filformat og bitrate bruker du?
    By Anonymous in forum AV gadgets og portabel AV
    Svar: 10
    Siste melding: 08-23-2007, 12:52
  2. DVD-spiller som husker hvilket spor man spilte sist
    By Jeano in forum UHD Blu-ray-spillere
    Svar: 5
    Siste melding: 06-26-2005, 03:04
  3. Monster overspenningsvern og nettfilter
    By jonia in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 4
    Siste melding: 01-25-2005, 08:13
  4. Hvilket 32 ws tv?