Gi deres forslag til hjemmekino oppsett her

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gi deres forslag til hjemmekino oppsett her

Jeg ser på meg sjøl som en totalt nybegynner på hjemmekino fronten men har nå lyst til og kjøpe inn alle tingene jeg trenger for et OK oppsett.

Jeg tror nok det er flere andre som kanskje ikke helt veit hva som passer for dem og hva dem burde kjøpe til sitt hjemmekino oppsett.

Derfor lager jeg en en "tråd" her om hva dere andre her på forumet mener kunne være et greit oppsett for dem som stiller forskjelige krav, som f.eks basstrykk, bra lyd, som tar liten plass, bra bilde, billig og osv...

Selvsagt veit jeg at åssen hver enkelt person hører lyden er veldig subjektiv men kunne jo fremdeles vært greit og se hva andre mener kunne vært et bra hjemmekino oppsett.

PS, ser at folk har skrevet åssen dem bygde sine kinoer og sånt, men prøver nå og høre hva dere andre mener som forskjellige oppsett som er greit

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden ingen gadd og komme med forslag så skriver jeg inn mitt spørsmål da...
    Noen som har forslag til receiver og diverse andre ting jeg måtte trenge, til nå har jeg bare Cerwin-Vega! V12-F

Så noen som veit hva slags receiver som hadde passa og hva slags bakhøytalere og senter? Burde jeg gå videre med V Serien ellr kjøpe andre høytalere?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner at dette blir litt for mye i det "blå" til at folk kan komme med forslag.

Du bør definere noen ting:
    Hvor mye får det lov til å koste?
    Hva forventer du skal være med (Stereo, surround, høyttalere, subwoofere, forsterker(e), dvd, andre signalkilder, bildeenhet (pj, TV), eventuellt lerrett osv osv).

Kommer anlegget til å bli brukt til musikk? Kommer det til å bli brukt hovedsaklig til film eller musikk? Hvor stort rom er det snakk om?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, sa jeg var totalt nybegynner på dette :P

Ville nå ikke betalt mere enn 15 000 kr, blir hørt mye på musik, mest trance, metall og rock og en del film da!

Angående bilde enhet så har jeg snart en 20" lcd pc skjerm som for holde så lenge..

Subwoofer kunne vært greit det også, tenkte på et 5.1 oppsett.

HVor stort rommet er har jeg ikke peiling på, et vanlig soverom ca.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nok anbefale deg å tenke stereo. Det avhenger selvsagt av om du har planer om å oppgradere senere, og om surround i seg selv er veldig viktig for deg.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå egentlig mest lyst på surround da jeg faktisk har plass til det på rommet.

Hva med f.eks Denon AVR 2105 som er billig på hifiklubben og et par CV E-712 som fronthøytalere og E-76C som senter? Og etter hvert et effektrinn til frontene.

Oppsett med høytalere hadde da blitt:

Front: E-712
    Bak: V12-F
    Senter: E-76C

Tror dere det hadde blitt bra?

Edit: Tror kanskje Yamaha RX-V1500 er litt bedre..

Kom gjerne med forslag =)

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen mening om det kan bli bra?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KinoWalla
    Har nå egentlig mest lyst på surround da jeg faktisk har plass til det på rommet.

Hva med f.eks Denon AVR 2105 som er billig på hifiklubben og et par CV E-712 som fronthøytalere og E-76C som senter? Og etter hvert et effektrinn til frontene.

Oppsett med høytalere hadde da blitt:

Front: E-712
    Bak: V12-F
    Senter: E-76C

Tror dere det hadde blitt bra?

Edit: Tror kanskje Yamaha RX-V1500 er litt bedre..

Kom gjerne med forslag =)
    Du gjør smart i å kjøpe høyttalere fra samme serie. Spesiellt med center og fronthøyttalere. Kan ikke gi råd ang. cv, siden jeg aldri har syntes cv har kunnet lage høyttalere med god lyd. Du må tenke litt selv på hvordan du selv vil høyttalerne skal låte. Vil du ha høyttalere med mørk klang, lys eller nøytral? Det kan være greit å stikke innom noen, å få en demonstrasjon på forskjellige hjemmekinoanlegg. Men ikke la en selger overtale deg til å kjøpe noe du kanskje ikke liker selv. Det er også mye gode kjøp å gjøre på bruktmarkedet også. Gi litt feedback på hvordan du selv vil at høyttalerne skal låte, så får du sikkert mange forslag.

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KinoWalla
    Jeg ser på meg sjøl som en totalt nybegynner på hjemmekino fronten men har nå lyst til og kjøpe inn alle tingene jeg trenger for et OK oppsett.

Jeg tror nok det er flere andre som kanskje ikke helt veit hva som passer for dem og hva dem burde kjøpe til sitt hjemmekino oppsett.

Derfor lager jeg en en "tråd" her om hva dere andre her på forumet mener kunne være et greit oppsett for dem som stiller forskjelige krav, som f.eks basstrykk, bra lyd, som tar liten plass, bra bilde, billig og osv...

Selvsagt veit jeg at åssen hver enkelt person hører lyden er veldig subjektiv men kunne jo fremdeles vært greit og se hva andre mener kunne vært et bra hjemmekino oppsett.

PS, ser at folk har skrevet åssen dem bygde sine kinoer og sånt, men prøver nå og høre hva dere andre mener som forskjellige oppsett som er greit
    Jeg synes det var litt lite info fra deg for å kunne forstå hva du egentlig var ute etter.
    Jeg oppfatter det da som et start system du ønsker å få deg, og der bilde delen ikke skal tas med.
    Jeg har derfor laget et forslag på et allround system med ok komponenter til en grei pris.
    Neste naturlige tillegg til oppsettet er å få inn en sub, men det er ikke noe du må ha med en gang.

Jeg har lagt meg på Dali i valg av høgtalere, da dette er svært gode høgtalere i allround klassen.
    Jeg har da valgt Dali 5005le som front.
    Disse er ok på bass, ok mellomtone og ok diskant lyd. Perfekt allround, og de er ikke så ekstremt store, tunge og vanskelige å ha med å gjøre på et lite soverom.
    Som bakhøgtalere (surround høgtalere) har jeg gått for Dali 2002le.
    De er som 5005le bare i en mye mindre utgave, mindre bass, mindre mellomtone og mindre diskant, men samme lydbildet og man føler en helhet.
    Center høgtaler blir da naturlig nok C1000le.

Til forsterker har jeg valgt Denon AVR-2105. En billig og grei forsterker, og som er kraftig nok til å dra de lett drevne Dali høgtalerene godt.
    DVD er Denon DVD-1710 et naturlig valg.

totalt kommer dette på 14 586 kroner. De resterende penge legger du i kabler. Så får du 15 000 akkurat.

Lignende tråder

1. forslag til komplett hjemmekino oppsett
    By Poolish in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 01-13-2005, 18:24
  2. Hjemmekino oppsett
    By halloen in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 5
    Siste melding: 09-30-2004, 22:34
  3. Oppsett hjemmekino
    By Gunder in forum Høyttalere
    Svar: 14
    Siste melding: 09-26-2004, 17:57
  4. Forslag til nye hjemmekino høyttalere?
    By Tomask in forum Høyttalere
    Svar: 22
    Siste melding: 08-19-2004, 13:56
  5. Komplett nytt hjemmekino oppsett - tips/hints?
    By sinetwo in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 39
    Siste melding: 08-05-2004, 16:36

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •