Versting sanger - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 123
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sang

Benny Benassi - Put Your Hands Up

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tak i sangen fra Dinosaur med bra kvalitet nå! Anbefaler alle å prøve denne på anlegget sitt:

James Newton Howard - The Egg Travels

Her får både diskant og bass testet seg. Låter sikker utrolig på et anlegg som spiller detaljert

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lett å ramse opp technolåter, men ettersom techno(dog med få unntak innad i sjangeren) er for duster og desslike, holder ihvertfall jeg meg til rockens fabelaktige verden
    "One more time" fra Untouchables-plata til Korn trykker noe aldeles avsindig, og i det du begynner å lure på om forsterkeren skal smelte økes trommene i mengde og volum!
    Fra sisteplata til Muse, Absolution, er det verdt å nevne "Hysteria". Skrikende gitarer som kan bli skjærende, endeløse bassdrag som bare øker og øker og trenger jeg i det hele tatt nevne vokalen?? Den låter faktisk litt techno-inspirert, så jeg tar to kameler, medium rare. Men uansett, skal du se hva anlegget besitter av dynamiske reserver er denne låten prima. Der er jo enkelt nok for et anlegg som er sånn halvveis i vater å smelle ut dunk-dunk fra hip-hop eller techno, men er det ikke alltid like dramatisk for utstyret som det høres ut. Vedvarende, dyp, synth-bass koblet med store mengder trommer og bassgitar derimot...Og da har jeg ikke engang tatt med det inferno av lyd som låten ellers byr. Det hele låter fullstendig bedritent i kjipe stereoanlegg, på PA-anlegget der hvor jeg er DJ blir det bare grøt og bassromling, men hjemme låter det så meget, meget bedre. Eneste låten jeg egentlig har som får forsterkeren til å gi klar beskjed om hvor grensene går, mens ved omtrent all annen musikk kan jeg dra på det hørselvernet er dimensjonert for!

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Lett å ramse opp technolåter, men ettersom techno(dog med få unntak innad i sjangeren) er for duster og desslike, holder ihvertfall jeg meg til rockens fabelaktige verden
    Jo da, hyggelig å bli kalt dust en gang i blant og. :roll:

Prøv Photek - The Third Sequence på høyt volum før du utaler deg om at techno er enkel musikk som hvilket som helst anlegg kan gjengi. :wink:

Jeg hører foresten både på rock, metal, techno, trance, dance pluss mye mer. Og det er nå like lett å spille svinhøyt på ett billig anlegg med rock/metal i spilleren som det er med techno. :wink:

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, techno er annet enn monoton bassrytme og udefinerte "turbolyder"
    Men det kommer selvfølgelig an på hvor man setter grensen for techno.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åpningen på Mushroomhead - Before I die (sang nr. 5, cd 1, XXX-soundtrack), har foreløpig ikke klart å finne noe anlegg som klarer den første eksplosjonen/dypbassen, mulig det er inspillingen som er dårlig....;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sting-låta det ble referert til her tidligere i tråden er "A Thousand Years", og da gjelder det utgaven mikset av Nitin Sawhney. Her er det dyyyyyp sub-bass så det holder :grin:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up mp3.......

Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    Photek - The Third Sequence

........... så sender jeg den der (mp3 format). ........

Er vel egentlig litt nysjerrig på hva andre syns om bassen i den...
    Hvis du lurer på hva andre synes om bassen i en sang, må du da FOR GUDS skyld ikke bruke et B format som mp3...... Der er jo frekvensen kuttet for å kunne gjengi en sang med brøkdelen av info.
    Skjønner at du gjerne vil ha synspunkter men det blir skivebom med mp3 som format, det egner seg kun på mobiltelefoner ol. ikke til hi-fi testing

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvis du lurer på hva andre synes om bassen i en sang, må du da FOR GUDS skyld ikke bruke et B format som mp3...... Der er jo frekvensen kuttet for å kunne gjengi en sang med brøkdelen av info.
    Skjønner at du gjerne vil ha synspunkter men det blir skivebom med mp3 som format, det egner seg kun på mobiltelefoner ol. ikke til hi-fi testing
    Men du mr.skivebom, hvorfor merker ikke jeg noen forskjell da når jeg selv hører på den i mp3 format (320kbps) oppmot mot originalen?

Og hvilken frekvens, eller hvor er frekvensen kuttet i såfall?

Tro du meg, bassen er tydelig tilstede på den sangen i mp3 formatet også. :wink:

Du vet at de fleste ikke en gang klarer å skille mp3 (i allefall fra 192kbps og opp) fra originalen eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har testet den på anlegget her nå. Ingen tvil om at denne sangen flytter luft i hvertfall.. :P

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette må nok være en aldri så liten skivebom. Dette så fremt du ikke er den samme (amerikaneren) som i et forum for noen år siden proklamerte at han hadde mange tusen melodier liggende på en liten harddisk. Like bra kvalitet, mente han, om at de sangene han hadde komprimert ned til 32kb/s. For; når han ville ha dem i full kvalitet igjen, var det jo bare å forvandle dem til wav-filer igjen!...

Jaja, jeg ba ham om å gjøre nettopp dette. Siden hørte jeg ikke fra ham igjen. Før nå?

Uansett; det er nok ikke i de dypeste frekvensene filtrene virker først når det skal komprimeres. Likevel bør man unngå mp3-format UNDER 192 eller 160kb/s. Over dette skal det godt gjøres å høre forskjeller, i alle fall i denne sammenheng.

Og i mangel på original fullformat av de ønskede filer; hva gjør man da?
    Kan dere, så forsøk med andre ord å få fatt i aller beste (les: laveste (over 192kb/s)) komprimeringsrate.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Ja, dette må nok være en aldri så liten skivebom. ...bla, bla, bla...
    Åh så morsome dere er.

Som sagt har jeg originalen selv, og har komprimert den selv til 320kbps, ja 320kbps, ikke 32kbps!

Det var dessuten snakk om å teste bass her, ikke super oppløsning i diskant og mellomtone! Vrangsåler!

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vrangsåler!
    Må bare bemerke at du ikke spesifiserte kbps men kun oppga mp3, så det kunne jo vært 98 kbps like gjerne som 320......

Forøvrig var det kun et innspill i debatten om kvalitet. Hører du ikke forskjell er det jo greit for deg. Selv hører jeg stor forskjell på mp3 og cd/dvd.

Dette var IKKE mobbing

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Dette var IKKE mobbing
    Altså nå føler jeg meg ikke akurat mobbet heller da. Burde jeg det? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bass-Subwoofer Test Big Bass (BEETON)

Den burde holde i lange baner.

Newcomer RfR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

denne flytter også mengder med luft :P

Jonah Ssst - Shhh..Listen Be Quiet (techno)

Noen av dere har kanskje hørt den i MDS brudor filmklipp, hehe

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åh så morsome dere er.
    Som sagt har jeg originalen selv, og har komprimert den selv til 320kbps, ja 320kbps, ikke 32kbps!
    Det var dessuten snakk om å teste bass her, ikke super oppløsning i diskant og mellomtone! Vrangsåler!
    Eh - nå var det jo ikke deg mitt innlegg var siktet på da, mer som en støtte for ditt innlegg.... kom dette SÅ dårlig frem :?:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Eh - nå var det jo ikke deg mitt innlegg var siktet på da, mer som en støtte for ditt innlegg.... kom dette SÅ dårlig frem :?:
    Litt, ja. Når du starter med "...ja dette må være skivebom..." fikk jeg liksom ett lite inntrykk av at du var enig i det "Counterpointer" skrev. Og det med amerikaneren med alle sangene i dårlig format som du ikke så noe mer til, før nå... trodde du sikta til meg jeg. :roll:

:lol: :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

James Howard Newton - The Egg Travels

Som sagt så har jeg fått tak i denne sangen i bra kvalitet nå. Sangen kommer i fra Disneys storsatsings film Dinosaur. Dette er en sang hvor instrumenter kommer klart fram. Hos meg gir den en ganske heftig lydopplevelse. Hadde vært kult om noen andre ville testet denne sangen og si sin mening.

Altså "James Howard Newton - The Egg Travels"

Hvis du har problemer med å finne den (eventuelt å finne den med bra kvalitet) kan du jo sikkert kontakte meg.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar en test nå... :wink:

Later...:
    Njaaa, vekket dessverre ikke de helt store ovasjoner fra min side. Må teste på nytt en senere gang.... :-|

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •