Beste DAC til maks 15000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Hi4-re=Hifi sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste DAC til maks 15000,-

Har noen noe forslag?
    Har sett på EC sin, mem vet dere om noen andre?

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Beste DAC til maks 15000,-

Sitat Opprinnelig postet av Hi4-re=Hifi
    Har noen noe forslag?
    Har sett på EC sin, mem vet dere om noen andre?
    En modifisert DP DAC 8.0 går for ca. 15K på bruktbørsene. Personlig kunne jeg godt tenke meg en slik, men synes det er litt mye å betale for denne boksen. Både DP og EC sine DAC'er holder en meget stabil bruktpris.

I følger personer på www.hifisentralen.no er en modifisert DP DAC 8.0 noe av det beste en får kjøpt for penger...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benchmark DAC 1 går jo for å være veldig bra.

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Benchmark DAC 1 går jo for å være veldig bra.
    Søk etter denne på HiFisentralen. Det er mange som rangerer den som bedre enn mange DAC-er til 50k+. Den ligger vel på ca 9,5k. Men siden den er utviklet for studiobruk har den ikke fått "hifi-pris".

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Copland kommer straks med en ny romkorreksjon/DAC til ca 14-15k. De skrøt hemningsløst av den selv i det minste, men ennå har vel andre enn dem selv tilgode å høre den. Utifra egne uttalelser skal den yte mye bedre enn TACT sine løsninger.

Newcomer kenny sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Copland kommer straks med en ny romkorreksjon/DAC til ca 14-15k. De skrøt hemningsløst av den selv i det minste, men ennå har vel andre enn dem selv tilgode å høre den. Utifra egne uttalelser skal den yte mye bedre enn TACT sine løsninger.
    Tact kommer etter og skal også legge inn den nye romkorreksjons-softwaren som Copland bruker i en oppgradert versjon av TDA2200 som skal hete TDA2200RCS som kommer i løpet av høsten.

Copland sin vil jo være langt billigere og enklere i bruk tør jeg påstå, men den har jo "bare" analoge innganger. Tact gjør jo sitt til å forenkle signalgangen litt med digitale innganger, men til en langt høyere pris. Så langt virker Tact løsningene unødvendig kompliserete for menigmann. Copland satser da på en plug-and-play løsning, som hvem som helst kan gjøre. I tillegg til at denne også kan justeres med egne filtre ved å koble til enheten til en PC. På denne måten kan også romkorreksjonssoftwaren oppdateres når Dynaton(softwareutvikleren) føler for det.

Tact gjør også alt dette, men utifra det jeg har lest er denne mer avhengig av å korrigeres via PC uansett. Det kan jo hende det forandrer seg når de også etterhvert går over til denne nye "revelusjonerende" algoritme-softwaren fra Dynaton, når denne blir implementert i deres forsterkere.

Uansett så blir Tact'ene dyrere fordi de kjører dette inn i forsterkerene sine, mens Copland lager en egen liten boks uten digitale innganger. Det vil også si at Copland sin boks IKKE kan brukes som ren DAC!

Jeg for min del er veldig lysten på å prøve Copland DRC-205 når den kommer, så det er vel bare å begynne å spare penger. Må jo da også ha en signalkabel til da, så siden jeg bruker Black Magic fra før blir det jo 3000,- ekstra for enda en kabel. Ja, ja....det baller på seg!

NB!!: Tact skal visstnok komme med en kombinert CD/Pre-Amp også med dette romkorreksjonssystemet innebygget. Den skal koste ca.20.000kr etter det jeg har hørt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •