Meninger om planlagt innkjoep oenskes

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Meninger om planlagt innkjoep oenskes

Hei

Forest, unnskyld bruken av norske bokstaver, men har for tiden ikke norsk tastatur siden jeg bor i Nederland.

Jeg planlegger aa gaa til innkjoep av foelgende utstyr for hjemmekino/Hifi bruk og vil gjerne ha deres meninger om det passer godt sammen:

RECEIVER:
    Yamaha rx-v1500 receiver
    Total 619 euro

HOEYTALLERE:
    2x Front: JBL Northridge E80
    1x Center: JBL Northridge EC25
    2x surround: JBL Northridge E20
    1x Sub: JBL Northridge 150P

Totalt 799 euro (tilbudspakke)

DVD:
    Denon 1910
    270 euro

Bruken blir noe saant som 30% musikk (hoerer mest paa rock/dance), 30% TV, 40% dvd. Planen er aa utvide anlegget med en Benq-5140 (ca 800 euro) i slutten av Juli (koblet med DVI) og et passende lerret. Min stue er ca 28 kvm og jeg har for oeyeblikket en WS 32" CRT.

Jeg haaper aa faa paa svar paa foelgende:

1) Hva synes dere om kombinasjonen receiver/hoeytallere? Jeg hoerte de selv, men en stor Elkjoep lignende butikk kan ikke gi en 'stue foelelse'. Noen som har erfaring her?
    2) Jeg velger Denon spilleren hovedsaklig for DVI stoetten. Jeg ser ogsaa den har gjort det bra i tester. Er DVI kompabiliteten verdt de ekstra pengene istedet for aa gaa for en rimligere Yamaha modell uten DVI stoette? Er litt greiere aa ha samme merke med hensyn til fjernkontroll/finish etc.
    3) Naar det gjelder DVI kabel - Er det greit aa bruke en kabel fra en dataforhandler her? Har sett de ligger ca paa 30-40 euro, som er et smartere oekonomisk valg enn Monstercable som ligger paa 300-400 euro. (Jeg trenger 10meter)

Andre alternativ som anbefales i samme prisklasse?

hilsen

Svein

Newcomer ketil torset sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei
    Jeg har en jbl yamaha løsning, Yamaha RXV1400, YST-SW1500, JBL E50, EC35 og E30. Dette syns jeg fungerer bra på film og diverse musikk, ikke så bra på inntens musikk da både yamaha og jbl er litt lys i toppen (kan bli litt mye på høyt volum). Ellers er jeg stort sett fornøyd, du kan komme til å få en god kino med det utstyret :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •